Laag, Diep en Rond!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaykuhhh

Laag, Diep en Rond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 22:27

Wat vinden jullie nou van deze methode?
Voor sommige die het nog niet weten: Het is de manier die Anky gebruikt bij het trainen van haar paarden.

Novice

Re: Laag, Diep en Rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:26

Het is een goede methode, anders zou Anky niet zoveel winnen.

Maar kan iedereen het zoals Anky het kan?
Dat denk ik dus niet. Bij de meeste ruiters loopt een paard dan misschien wel laag, diep en rond maar komt dan ook het achterbeen nog wel mee?
Dat denk ik dus niet. Daar heeft de gemiddelde ruiter niet genoeg rijkunst voor om dat voor elkaar te krijgen.
Ik houd het daarom gewoon op lang en laag en probeer niet deze methode na te doen

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:29

volgens mij is dat niet helemaal waar.. dat anky een uur lang diep en rond rijdt.. ik had eerst gelezen dat ze 3 '' standen '' had ofzo.. diep en rond en wat hoger maar toch rond en hoog bovenin en het neusje eruit.. dat ik was ik er ooit van heb begrepen hoor Bloos kan best zijn dat het anders is..
׳

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:32

Ja, ik vind dit een super methode: ik doe het zelf ook!

Wij rijden voornamelijk in de schijnovergang, en daardoor MOET het paard z'n achterhand en z'n rug wel gebruiken. Je krijgt zo ook de goede lengtebuigingen.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:34

Het 100e topic volgens mij over LDR.

Ik vind het een goede methode, althans voor de topruiters want 'wij' zouden ons paard waarschijnlijk ermee aan gort rijden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:35

Ik zet een slotje op dit topic. In de Faq staan heel veel topics genoemd hierover, daarnaast is hier net een hele lange discussie geweest over dit onderwerp.