Picadero D'el Rocio

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muiske07

Picadero D'el Rocio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 20:32

filmpjes van het vorig seizoen van de picadero:

hongaarse post:

Afbeelding

voltige:
Afbeelding

les chicos:

Afbeelding

cheval de feu:

Afbeelding

stunts:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

komisch nummer:

Afbeelding

dressage:

Afbeelding

vuurspuwen:

Afbeelding

chevallerie:

Afbeelding

tot slot andere:

Afbeelding

Maysie

Re: Picadero D'el Rocio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:26

Hele gave filmpjes! Wow die met dat vuur! Is dat niet gevaarlijk voor het paard?

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 21:30

Maysie schreef:
Hele gave filmpjes! Wow die met dat vuur! Is dat niet gevaarlijk voor het paard?

neen als je weet hoe het moet is dat niet gevaarlijk, de persoon staat ook in brand.
je kan wel maar max 3min in de piste rondtoeren, dan moet je onmiddelijk naar buiten en word je geblust Knipoog
is wel heel warm hoor, mag je best 2-3meter van staan, een echte hittegolf zeg maar.

x_channel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:38

knappe dingen dat ze daar doen ik doe het zeker niet tenzij ze het me leren Lachen

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:39

Heey, uw vriend(dacht ik toch ... anders gewoon mede-acteur) zit op een ander forum voor paarden, niet?
Ik heb al vele foto's van jullie gezien ... vind het echt knap wat jullie doen!
Doe zo verder Haha!

OP

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 08:45

Orange_peach schreef:
Heey, uw vriend(dacht ik toch ... anders gewoon mede-acteur) zit op een ander forum voor paarden, niet?
Ik heb al vele foto's van jullie gezien ... vind het echt knap wat jullie doen!
Doe zo verder Haha!

OP

bart is men vriend niet, gewoon een hele goede maat van mij Knipoog
jep hij zit ook in de picadero Haha!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:45

wouw gaaf!!!!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:05

Ik vind het niet gaaf, vind het eerder stom. Sorry als ik hard overkom maar er staan IMO dingen op die niet kunnen. Bv: Paard gaat rollen op 'commando' MET het zadel aan, dat is echt levensgevaarlijk voor dat dier. (lees: rug breken etc.)

Ook het gene met het vuur, de mensen kunnen nog weten waar mee ze bezig zijn, als er 1 zo een fakel valt, en alles vliegt in brand, dan wil ik niet weten wat er allemaal kan gebeuren. En nu krijg ik vast een antwoord als; ze hebben veel geoefend oid. Dan nog kan zoiets gebeuren.

Ook het paard laten vallen, vanuit een galop vind ik niet aangenaam kijken. De paarden laten stijgeren met iemand erop door aan de teugels te trekken en met een zweep voor hun gezicht staan zwaaien; vriendelijke methode Scheve mond

En zo kan ik bij veel dingen nog even door gaan, sorry maar ik vind het geen aangename filmpjes. Verder vraag ik me ook af wat vuurspuwende mannen en clown's zonder paarden op een paarden forum doen, bij het onderdeel; 'paarden aan het werk.'

Nog een kleine edit: Het filmpje in je profiel; Dát vind ik pas fijn kijken, écht daar heb ik bewondering voor. Ik denk dat vele mensen dromen van zo'n band met hun paard, of zo een vertrouwen. Naar dat filmpje kijk ik zooo vééél liever. Maar misschien is dat wel een persoonlijke mening.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:48

Ben 't helemaal met je eens Soet Ja

Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat ik het niet knap vind dát ze het kunnen, want 't is natuurlijk heel knap hoe ze alles hebben aangeleerd. Maar sommige dingen (die Soet al noemt) vind ik echt gevaarlijk.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:06

veraA schreef:
Ben 't helemaal met je eens Soet Ja

Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat ik het niet knap vind dát ze het kunnen, want 't is natuurlijk heel knap hoe ze alles hebben aangeleerd.
Maar sommige dingen (die Soet al noemt) vind ik echt gevaarlijk.

Precies, maar veiligheid staat daar boven IMO.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:09

Ik wilde zoiets net zeggen Soet, mooi verwoord!
Ik ga nu het filmpje in het profiel van de TS es bekijken.

Edit: daar ben ik idd wel van onder de indruk!!!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 21:07

Soet schreef:
Ik vind het niet gaaf, vind het eerder stom. Sorry als ik hard overkom maar er staan IMO dingen op die niet kunnen. Bv: Paard gaat rollen op 'commando' MET het zadel aan, dat is echt levensgevaarlijk voor dat dier. (lees: rug breken etc.)

Ook het gene met het vuur, de mensen kunnen nog weten waar mee ze bezig zijn, als er 1 zo een fakel valt, en alles vliegt in brand, dan wil ik niet weten wat er allemaal kan gebeuren. En nu krijg ik vast een antwoord als; ze hebben veel geoefend oid. Dan nog kan zoiets gebeuren.

Ook het paard laten vallen, vanuit een galop vind ik niet aangenaam kijken. De paarden laten stijgeren met iemand erop door aan de teugels te trekken en met een zweep voor hun gezicht staan zwaaien; vriendelijke methode Scheve mond

En zo kan ik bij veel dingen nog even door gaan, sorry maar ik vind het geen aangename filmpjes. Verder vraag ik me ook af wat vuurspuwende mannen en clown's zonder paarden op een paarden forum doen, bij het onderdeel; 'paarden aan het werk.'

Nog een kleine edit: Het filmpje in je profiel; Dát vind ik pas fijn kijken, écht daar heb ik bewondering voor. Ik denk dat vele mensen dromen van zo'n band met hun paard, of zo een vertrouwen. Naar dat filmpje kijk ik zooo vééél liever. Maar misschien is dat wel een persoonlijke mening.

haha, je hebt veel fantasie moet ik zeggen Haha! (niet slecht bedoeld hoor)
tja het blijft altijd een risico inhouden dat wel.
maar je bent een stuntteam of niet, toch houden ze enorm veel van hun paarden, echt wel.
dat rollen was niet de bedoeling, een val in galop is gewoon een val, rayto reageerde hier nogal te heftig en draaide om wat niet de bedoeling was.
het vuurspuwen hoort er gewoon bij, mensen vragen dit voor op show.
en het steigeren wordt niet door trekken gedaan hoor, wel met staan zwiepen met de zweep zoals jij zegt,
inbegin dacht ik ook van dit is niet vriendelijk
maar dan als ik bekijk hoe zippo inbegin doodsbang was van een zweep en khalief ook..
nu niet meer sinds veel vd te beginnen doen en ook het steigeren leer je dat dit een comando is en leren zij dat de zweep niet dient om hen pijn te doen.
ik kan met een longeerzweep voor men paardjes hun neus staan klakken zonder dat ze een voet verzetten, ze vinden dit doodnormaal.
hopelijk begrijp je me ook een beetje...
verder dankje dat je men filmpje leuk vindt Lachen
moet is aan een nieuw beginnen, is al 2maand oud ROFL

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:39

Ik snap niet wat dit met 'fantasie' te maken heeft. Kijk een stuntteam? Geen probleem, leuk zelf. Maar het moet wel veilig blijven, voor jullie én de paarden, en stunts kunnen zéker wel veilig gebeuren. Als het rollen de bedoeling niet was: dan loopt er toch echt iets mis in jullie show, of is de show te druk voor dit paard. Ookal was het niet de 'bedoeling' toch kan er iets fout lopen natuurlijk.

En een val kan áltijd gevaarlijk zijn, ook in galop, maar ook in draf. Ook een val vind ik gewoon niet fijn kijken, ook zoiets vind ik gevaarlijk.

Bij het stijgeren zie ik wel trekken, om in evenwicht te blijven misschien? (er staan mensen op) Ik heb inderdaad al filmpjes gezien van mensen die hier bewust mee bezig zijn, en vlak voor de neus van hun paardje staan zwiepen, terwijl zij hier hélemaal niet op reageren, niet hun hoofdschudden of onrustig worden, niets. Maar bij het filmpje krijg ik wel die indruk; d.w.z. ze moeten niet 1x stijgeren, maar 3/4 keer achter elkaar, en die 'oefening' word dan nog belemmerd door de persoon op de rug, ze stijgeren niet door maar gaan even van de grond om het vervolgens weer te moeten doen.

Ik begrijp je zéker hoor, fijn ook dat je teminste reageert op mijn (misschien wel minder positieve) berichtje. Ik vind het zeker leuk, jullie show. Maar bij bepaalde stukjes denk ik...

Waarschijnlijk merk je ook wél in mijn antwoord dat ik maar reageer op wat ik zie, een paar filmpjes is niet genoeg (IMO) om jullie show aftekeuren of juist goed te keuren, wij zien het via het internet, in een bepaalde hoek, en met slechte kwaliteit. Het heeft een beeld, maar geen beeld om een oordeel over te vellen. Hopelijk komt dit dus ook niet zo over Lachen

Verder succes natuurlijk met de paarden, en de show. Lachen

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 19:53

Soet schreef:
Ik snap niet wat dit met 'fantasie' te maken heeft. Kijk een stuntteam? Geen probleem, leuk zelf. Maar het moet wel veilig blijven, voor jullie én de paarden, en stunts kunnen zéker wel veilig gebeuren. Als het rollen de bedoeling niet was: dan loopt er toch echt iets mis in jullie show, of is de show te druk voor dit paard. Ookal was het niet de 'bedoeling' toch kan er iets fout lopen natuurlijk.

En een val kan áltijd gevaarlijk zijn, ook in galop, maar ook in draf. Ook een val vind ik gewoon niet fijn kijken, ook zoiets vind ik gevaarlijk.

Bij het stijgeren zie ik wel trekken, om in evenwicht te blijven misschien? (er staan mensen op) Ik heb inderdaad al filmpjes gezien van mensen die hier bewust mee bezig zijn, en vlak voor de neus van hun paardje staan zwiepen, terwijl zij hier hélemaal niet op reageren, niet hun hoofdschudden of onrustig worden, niets. Maar bij het filmpje krijg ik wel die indruk; d.w.z. ze moeten niet 1x stijgeren, maar 3/4 keer achter elkaar, en die 'oefening' word dan nog belemmerd door de persoon op de rug, ze stijgeren niet door maar gaan even van de grond om het vervolgens weer te moeten doen.

Ik begrijp je zéker hoor, fijn ook dat je teminste reageert op mijn (misschien wel minder positieve) berichtje. Ik vind het zeker leuk, jullie show. Maar bij bepaalde stukjes denk ik...

Waarschijnlijk merk je ook wél in mijn antwoord dat ik maar reageer op wat ik zie, een paar filmpjes is niet genoeg (IMO) om jullie show aftekeuren of juist goed te keuren, wij zien het via het internet, in een bepaalde hoek, en met slechte kwaliteit. Het heeft een beeld, maar geen beeld om een oordeel over te vellen. Hopelijk komt dit dus ook niet zo over Lachen

Verder succes natuurlijk met de paarden, en de show. Lachen

is dit in het filmpje dressuur dat je bedoeld van dat steigeren?
aan lange teugel zwaait julien met de zweep als hij er naast staat om te steigeren dat kan je duidelijk zien.
en voor die capriole neemt hij idd als cartano naar omhoog gaat wel wat in zijn handen.
capriole is ook niet zo gemakkelijk om uit te voeren en cartano niet het gemakkelijkste paardje maar wel steengoed.
tja die vallen zijn altijd zeer goed geoefend, er was niemand die dacht dat rayto ging overdraaien.
met hem was alles in orde hoor.
rayto hield zelfs van shows, als hij thuis was en hij wou zich neerleggen op de weide dan gooide hij zichzelf tegen de grond uit zich zelf en draaide hij dikwijls over wat hij normaal gezien onder het zadel niet doet.
ahja vallen met paarden leer ik de mijne ook niet aan, ik val liever van hen dan een val te doen met hen.
weet niet waar je paarden onrustig ziet bij het steigeren? zoveel steigeren zit er namelijk niet in.
helaas is hij nu niet meer, josé (stichter van de picadero en eigenaar van rayto) stond op een morgen op, ging naar de stal van rayto en hij zag direct dat het niet goed was met rayto. (had niets met die val te maken hoor)
hij had zware kolieken en moest dringend worden geopereerd bleek uit onderzoek.
in het ziekenhuis verliep de operatie zeer goed, alleen moesten ze rayto ' s nachts beter int oog gehouden hebben,
blijkbaar slecht ziekenhuis want men deed dit niet.
uiteraard jeukt die wonde en rayto begon te bijten en slaan naar de wonde, en ja alles kwam eruit, hij is zo eenzaam op een nacht gestorven... Verdrietig
josé kwam niet meer bij, hij wou stoppen met alles wat met paarden te maken had,
hij is er een periode ziek van geweest ook.
uiteindelijk is hij toch terug herbegonnen, mensen vroegen of hij paarden wou zadelmak maken en ook weer voor shows en beetje bij beetje is hij weer herbegonnen.
telkens als men praat over rayto komen er weer tranen in zijn ogen,
vorig jaar voor zijn 40ste verjaardag kreeg hij een mooi ijzeren hekken met het hoofd van rayto in, en er vielen weer hopen tranen bij hem.
blijft gevoelig en we zijn nu al 3jaar verder denk ik.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:35

Jeetje, niet leuk om zoiets te horen natuurlijk. Dit toont natururlijk wel aal dat hij veel van paarden hield, en daar twijfelde ik ook niet aan hoor. Mooi cadeau! Ik weet niet juist in welk filmpje het was, heb nu ook geen tijd om alles meer te bekijken, sorry.