'k heb de indruk dat we verbeterd zijn...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

'k heb de indruk dat we verbeterd zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 19:10

Hoooi,

Ik was enkele dagen geleden mijn pc aan het 'schoonmaken' en ik vond enkele zeer confronterende foto's terug.

Al deze foto's zijn waarschijnlijk al eens op bokt verschenen, maar ik vond het verschil zo confronterend dat ik het toch wou laten zien.

Zowel Bastet als ikzelf zijn vooruitgegaan ( vind ik althans ). Ik ben veel bewuster beginnen rijden, met als gevolg dat bastet ook beter begon te lopen.. Lachen Rijtechnisch gaat alles in een stijgende lijn, maar met enkel golven ( ups en downs dus Lachen ) Nuja, oordeel zelf maar

Afbeelding
draf, een jaar geleden ( paasvakantie 06 )

En kijk hoe het ondertussen verbeterd is ( na een slechte periode ook weer in november en december )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog even haar galop:

Afbeelding
toen ( pasen 06 )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Haar sprong was vroeger ( lees: enkele maanden terug toen ik nog niet aan die galop sleutelde ) wel beter omdat ze in een veel hoger tempo galoppeerde. Maar nu is het voor mij belangrijk dat ik haar kan controleren en dat ze ontspant, en dan kunnen we haar weer wat meer voorwaarts zetten en actiever met meer sprong Lachen Maar ben al heel blij met wat we hebben! Haha!

Ohja en zo zag ze er als 4jarige uit:

Afbeelding

En zo is ze nu:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knappe meid is het geworden hé Lachen

'k ben enorm trots op haar Lachen

Ze is trouwens een 6jarige merrie
v. liberty M
v.m. D-Day

edit: heb inderdaad nog veel moeite met mijn houding Knipoog Wat mijn probleem is: ik wil zodanig dat mijn paardje goed loopt, dat ik mezelf vergeet. Maar als ik zelf niet goed zit kan mijn paard niet goed lopen, ik weet het Lachen Er wordt aan gewerkt hoor.

En jullie hier nog even op attenderen:
Citaat:
Het paard kan slechts beter worden als ik beter word Lachen Want de fouten die in het paard kruipen, zijn de fouten die gemaakt worden door de ruiter. Aangezien het mijn eigen paard is en ik de enige ben die haar rijd, ( buiten eens mijn lesgever en een vriendin ) ligt elke fout bij mij, of elke positieve verbetering ook Lachen Daarom vind ik dus, dat we als combinatie vooruit zijn gegaan Lachen Maar inderdaad, mijn houding...
Laatst bijgewerkt door laverite op 23-06-07 19:22, in het totaal 3 keer bewerkt

ELpatcho

Re: 'k heb de indruk dat we verbeterd zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:12

is indd erg verbeterd! jou zit echter niet Tong uitsteken

Shet4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:14

Leuk paardje, en de verbetering is duidelijk te zien.
Mag ik alleen wel opmerken dat je op alle foto's voorover zit?
Probeer daar ook op te letten, dan kan je paardje z'n balans makkelijker houden.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:18

De pony is meer voorruit gegaan, die loopt nu mooi ontspannen vergeleken met de eerste foto, daarbij vind ik jou nog erg gespannen zitten en overduidelijk naar voren zitten Lachen probeer heel erg aan je eigen houding te werken dat zou ook het paard van profiteren.. succes

Ellis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:19

Ze is super mooi geworden Ja

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 19:20

@el_beauty: ja het paard gaat vooruit, maar het paard kan slechts beter worden als ik beter word Lachen Want de fouten die in het paard kruipen, zijn de fouten die gemaakt worden door de ruiter. Aangezien het mijn eigen paard is en ik de enige ben die haar rijd, ( buiten eens mijn lesgever en een vriendin ) ligt elke fout bij mij, of elke positieve verbetering ook Lachen Daarom vind ik dus, dat we als combinatie vooruit zijn gegaan Lachen Maar inderdaad, mijn houding...

@shet4ever: dankje Lachen je hebt gelijk

@elpatcho: idd Knipoog

super_arnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:21

ze ziet er beter uit dan toen Lachen ffe wat meer glans...
jullie zijn zeker wel vooruit gegaan, alleen je hangt af en toe iets te ver naar voren, hier moet je nog ffies op letten Knipoog

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:23

probeer voor jou gevoel maar erg achterover te zitten Knipooggeeft ook een veel netter beeld en is makkelijker voor je paard!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:24

Jullie zijn zeker vooruit gegaan Ja
Blijf wel op je houding letten he Knipoog

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:30

laverite schreef:
@el_beauty: ja het paard gaat vooruit, maar het paard kan slechts beter worden als ik beter word Lachen Want de fouten die in het paard kruipen, zijn de fouten die gemaakt worden door de ruiter. Aangezien het mijn eigen paard is en ik de enige ben die haar rijd, ( buiten eens mijn lesgever en een vriendin ) ligt elke fout bij mij, of elke positieve verbetering ook Lachen Daarom vind ik dus, dat we als combinatie vooruit zijn gegaan Lachen Maar inderdaad, mijn houding...

Dat hoeft niet zeker als jullie nog niet zo lang een combi zijn, in het begin moet het paard altijd aan zijn omgeving en ruiter wennen, is dit eenmaal gebeurd zou deze zich ook meer gaan ontspannen terwijl de ruiter precies dezelfde spanning heeft als in het begin.. maar inderdaad als je intensief aan het rijden gaat zou je paard zich aan passen aan jou.. maar op foto 1 loopt zij netjes met haar hoofd en op de foto's van nu ook, verder zie ik nog niet echt vooruit gang alleen dan de ontspanning..

Maar wat niet is kan nog komen Lachen zeker niks overhaasten met veel goede begeleiding kom je er wel..

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 20:57

@el_beauty: dan zien we dat toch wel even anders denk ik. Maar goed, dat kan. Ik voél wel dat ze echt veranderd is. Op foto's is dat niet altijd zichtbaar maar ik heb oa veel meer controle over haar, op de eerste foto liep ze echt weg eigenlijk. Nu beheers ik het tempo. En ik vind de ontspanning zeker eigenlijk al een goeie vooruitgang Lachen Want vanuit daar begint het.
Maar ik respecteer je reactie Lachen En ik heb veel begeleiding Knipoog

edit: je zegt: "op foto 1 loopt ze netjes met haar hoofd". Persoonlijk vind ik dat ze daar haar neus te veel vooruit wil duwen. We zijn lang bezig geweest dat er uit te werken Lachen Nog even deze korte toevoeging dus Knipoog

@marijkjuh: dankje! ga ik doen Lachen
Laatst bijgewerkt door laverite op 23-06-07 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:07

Mieke, zoals ik al zei! Super verbetering! Ga door met je lesjes, ga door met plezier maken en jullie komen er wel Ja

Bastet is echt een prachtpaard, en ze wordt steeds mooier dit is ook duidelijk Haha!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:08

Echt een heel mooi verschil Mieke Haha!.
Je mag heel trots zijn op wat je al bereikt hebt met haar Ja.
Ik wens je nog super veel succes en laat de wedstrijden niet meer te lang wachten Knipoog.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:13

Mieke ik heb het al in ons HK topic gezegd. Maar super om telkens jou verbeteringen te zien, en Idem bij Bastet, telkens weer een héérlijk dier om naar toe te kijken. En als combinatie zie ik jullie al helemaal verbeteren!

Ja je zit wat naar voor, maar ik weet dat je er aan werkt, dus dat komt vast helemaal goed. Je hebt goede begeleiding zo te horen, en k'merk dat je zelf ook enorm veel plezier hebt aan het rijden, en al helemaal aan de verbeteringen. Dus dat is het gene dat telt é!

Go jij! Go jij! OK dan! Goed zo Mieke Ja Jij komt er zeker!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:16

Ik zie duidelijk verschil. Ook in je zit trouwens, je zit toch wel al minder naar voor en je handen trekken, hangen niet meer naar beneden. En Bassie natuurlijk helemaal beter geworden! Haha!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 21:22

@magli: dankje, hebt ook t gevoel dat mn handen minder geforceerd zijn Lachen en bassie is echt een knappe dame aan het worden hé Nagelbijten / Gniffelen

@soet: goh dankje Lachen lief berichtje meid! En 'k vind idd dak goeie begeleiding heb Haha! Nagelbijten / Gniffelen

@helene: dankje en ik laat het je zeker weten als ik mijn eerste wedstrijdje heb, misschien in waregem Knipoog ?? Nagelbijten / Gniffelen

@shanna: thxxxxx meid! Dat is al wat ik kan zeggen Haha! En tot ontmoetens! Haha!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:34

Miekje!
Bastet en jij zijn gewoon super samen *LOL* Verbeterig is er inderdaad en das overduidelijk te zien op de foto's en in real life ook ! Kga in de vakantie nog eens komen kijken en ik kan nu altijd foto's nemen wanneer ik wil Haha! dus ik kom zeker nog eens kijken!
Keep up the good work!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:40

Hij loopt idd al een stuk beter, maar ik vind je houding er zelfs slechter op geworden, het ziet eruit alsof je bang bent datie in 1 keer wegrent, je zit is te gespannen.
Voordat je verder werkt aan het paard zou ik aan je zit gaan werken, gewoon zonder zadel en dan vraag je of iemand hem loingeert met jou erop.
Je komt immers toch niet verder met een slechte zit, bovendien werk je met een slechte zit je paard ontzettend tegen en na een tijdje kan je ook protest verwachten.
Veel succes, ik vind je paard er wel een stuk beter uitzien, op de nieuwe foto's istie 'echt paard' Haha!

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:24

Ze is veel vermooierd en bespierd geworden!
Ook haar bewegingen zijn helemaal veranderd. Je gaat echt vooruit, maar (sorry dat ik het voor de zoveelste keer zeg): je MOET echts een rechtop gaan zitten! Vork
De ontspanning daarentegen is super verbeterd, toppie!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 07:42

@yulan: neenee, je màg het echt wel zeggen hoor. Maarrr gisteren heb ik écht recht gezeten Haha! Schouders naar achter, borst vooruit, rug recht, jaja toen was het goed Knipoog In de zomer komen er wel nog eens foto's en dan steek ik wel een mp3 in mijn oren met "rechtzitten rechtzitten" Tong uitsteken
En merci voor de complimentjes.
En als ik nu die foto's zie, denk ik van: "ah goeie oude Yulan, kad naar aar moeten luisteren é Nagelbijten / Gniffelen " Maar ja, beter laat dan nooit beseffen hé Haha!

@kinuuh: nja slechter idd Haha! Maar dat vind ik toch niet op elke foto. Ik vind oa dat ik mijn handen/armen niet meer zo verkrampt naar benedendruk. Mijn beenligging was wel beter op het dressuurzadel ( nu veelzijdigheidszadel ) en mijn rug blijft een ramp. Ik zit inderdaad gespannen. Lachen
'k ga wel nog eens met een heel relax paard rijden en echt eens oefenen Lachen Bedankt

@alison; dankjeee, kijk er al naar uit Nagelbijten / Gniffelen

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 08:53

Er is inderdaad een hoop verbetering!!!! Keep up the good work!!!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 12:16

dankjewel! Haha!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:33

Netjes hoor, sterke verbetering vind ik wel Lachen. Alleen je rug, daar moet je echt op werken Nagelbijten / Gniffelen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 13:18

dankjewel, ja ik ga er op letten Knipoog

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:13

Als je het zo ziet, is ze idd erg verbeterd, ook haar spiertjes...
Ik vind je al ontspanner zitten, vooral je handen! Die mp3 speler is wel een goeie tip Knipoog