achterhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pamina

achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 18:16

Ik zit met een probleem. Mijn paard loopt teveel op de voorhand, de achterhand werkt dus niet goed mee.
Weten jullie soms tips of oefeningen om mijn paardje meer te rijden op de achterhand?

groetjes

_Orlando_

Re: achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:18

Je moet veel overgangen en schijnovergangen rijden. dus even draven, net doen alsof je gaat stappen
en weer wegdraven. Ook kun je balkjes draven.

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:25

idd (schijn)overgangen, tempowisselingen en veel wendingen rijden

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:01

Ik krijg mijn pony ook de achterhand er niet zo goed onder..
Maar als ik dus veel overgangen ga rijden dan gaat hij zijn achterhand meer gebruiken?

leonie456

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:03

Veel snelle overgangen, paar passen stappen, weer draven etc. (natuurlijk niet té snel), en tempowisselingen
Succes!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:07

en het allerbelangrijkste; zoek goede instructie.

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:03

ik zou ook inderdaad zoals de rest al zegt veel overgangen en schijnovergangen rijden zodat het achterbeen goed actief word

en wat ook goed helpt voor het sterker maken van de achterhand is balkjes draven en dan beginnen met gelijken hoogte en daarna zou je de eerste balk aan de ene kant hoger kunnen leggen en de andere kant van die balk blijft dan op de grond liggen met de tweede doe je het zelfde alleen moet niet dezelfde kant hoog liggen als van de eerste balk uiteindelijk liggen de balken dus om en om hoog laag dan krijg je een soort V waar je je paard doorheen laat draven ik hoop dat je snapt wat ik bedoel met balkjes draven het is een beetje moeilijk uit te leggen

enzoals dresslover al zegt zoek een instructrice en zeker als je balkjes wil gaan draven is het wel handig om er iemand bij te hebben die verstand heeft van de afstanden enz ga niet zelf wat doen al sje er geen ervaring mee heb;)

succes ermee!!!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:12

mijn oude pony had dit ook.
ik moest van de gene waar ik les van kreeg heel veel overgangen rijden
en m'n pony veel meer verzameld rijden (dat was nogal een probleem Clown )
heb geen idee of dit echt werkt want mijn pony is opeens verkocht

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:23

Veel wendingen en overgangen inderdaad, zijn ook dingen waar je paard heerlijk goed van aan de hulpen komt Ja

bij overgangen terug (dus galop-draf, draf-stap) ook "voorwaarts blijven denken" dus zorgen dat je pony niet plots en op de voorhand naar stap gaat, maar zijn achterhand laat zakken en direct in een heel voorwaartse stap is. (moeilijk uit te leggen via internet)

en inderdaad het beste : instructie die weet waar ie mee bezig is Ja

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 12:52

En als je die balken nou zo om en om hoog legt zodat je 'n soort V krijgt zoals 16easer24 zegt, hoeveel afstand kun je dan het beste tussen 2 van die balken pakken (voor een paard)?

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 12:54

veel op de volte rijden, als je op de volte rijd binnenbeen eraan houden, dan zit die er zo onder , als het dan niet werkt een tikje erop geven, succes!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 12:56

Dit zou ik zo niet weten, maar ik denk toch echt dat je misschien een paar keer iemand erbij kan hebben. Iemand die er verstand van heeft. veel succes iig

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 15:03

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 15:04

In galop volte sluiten.
Middengalop op de lange zijde en aan het eind een volte 10 meter.
Die 2 werken bij mij heel goed.
En inderdaad overgangen rijden.

brenda14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:07

heej, ik had precies het zelfde probleem maar ik moest ook wijken en schouderbinnenwaarts rijden ook in galop dat heeft heel veel geholpen, en zoals iedereen zegt overgangen. uit achterwaarts gaan draven helpt ook. ik hoop dat je hier iets aan hebt:P.
groetjes brenda

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:35

O ik ken hier alles van zeg!:p Mijn paard loopt bijna alleen maar op de voorhand! Ze zeggen ook dat je bijvoorbeeld heel maar dan ook heeeel rustig moet gaan draven, of op een volte en dan echt middendraf. Verder weet ik geen tips meer maar Succes Knipoog

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:00

Katinkatjuh schreef:
En als je die balken nou zo om en om hoog legt zodat je 'n soort V krijgt zoals 16easer24 zegt, hoeveel afstand kun je dan het beste tussen 2 van die balken pakken (voor een paard)?

dat hangt een beetje af van de grootte van de drafpassen van je paard de standaard waarde is tussen de 1.30 m en 1.50 m zegmaar een grote stap en dan een voetafdruk maar dit hangt ook weer af van je schoen maat het beste is om even een ervaren iemand de balken neer te leggen voor je paard en dan zelf even tussen de balken lopen om de juiste afstand te bepalen zodat je het de volgende keer zelf kan doen
ik hoop dat het een betje duidelijk is