Ex-manegepaard @ dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

love_FlAmE

Ex-manegepaard @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 14:34

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik nog eens foto's heb geplaatst op bokt dus vond ik het maar weer eens hoog tijd om dat te doen! Momenteel rijd ik een ex-manegepaard sinds april ongeveer. Maar ben pas sinds een maandje intensief met haar kunnen gaan rijden omdat ze kreupel was en bloedwormen bleek te hebben. Nu met de juiste medicatie en vitamines ziet ze er beter uit dan ooit tevoren en doet ze, voor een paardje dat gewend is altijd met het neusje in de lucht te lopen en op en zelfgekozen tempo ( = lui Haha! ), erg haar best.

Nou genoeg gepraat, hier de foto's:

(ohja ik rij zonder zadel omdat ik nog geen passend zadel voor dr heb, maar ze zit heel erg lekker dus het heeft niet zo'n haast Knipoog. De foto's zijn ook van beduidend slechte kwaliteit maar het geeft toch een beeld )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hier mag ik wel wat rechter zitten

Afbeelding

Afbeelding

Filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=l_bx37JwJlw

En nog enkele poseerfoto's:

Afbeelding

Afbeelding

Zo wat vinden jullie ervan? Haha!

ushi

Re: Ex-manegepaard @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:36

Foto's zijn alleen beetje wazig. Vind het een leuk paard om te zien. Alleen het lijkt wel alsof hij gruwlijk op de voorhand loopt?
Maar dat komt vast wel goed aangezien je haar pas zo kort rijd.

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:37

ja, het is jammer van de foto's, met dat "gruwelijk"op de voorhand lopen zie ik niet heeel veel van !

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:40

Ze mag véél actiever, ze sloft nogal als je naar het filmpje kijkt, ze loopt op de voorhand en veel te diep. Wat dacht je van een cap? Knipoog In ieder geval goed dat je wacht op een goed zadel! OK dan!

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:44

Drijf je nou zo veel of komt dat omdat je zonder zadel rijdt?
Ze is echt niet voorwaards, misschien komt dat ook wel door dat vele drijven dat ze geen reactie meer geeft.
Idd goed dat je wacht op een goed zadel en niet zelf gaat klooien.

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:05

Ik vind het er opzich wel goed uitzien, te bedenken dat ze ex manegepaard is en voorheen altijd met 'neusje in de lucht' liep. Lachen
Ik zou de teugels wat meer oppakken, en wat meer op de achterhand gaan letten..

Denk dat het met een zadel iig al heel fijn is, ondanks dat ze wel heel lekker zit Haha!

NiCo_HvJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:10

Leuk dat ze nu zo tof loopt..
Goed dat dat paardje jou gevonden heeft Knipoog
Veel plezier nog he meid

love_FlAmE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 15:45

Ze loopt inderdaad erg op de voorhand te sloffen. Maar omdat ze manegepaard is geweest, is ze nu niet bepaald "wakker" voor het been, je kan soms 20 keer schoppen eer ze echt overtuigd is dat ze vooruit moet gaan. Mr daar wordt aan gewerkt hoor, ze loopt al 1 versnelling harder dan in het begin Haha!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:58

Ik vind de foto's onscherp. Jammer want zo zie je eigenlijk niets.

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:09

love_FlAmE schreef:
Ze loopt inderdaad erg op de voorhand te sloffen. Maar omdat ze manegepaard is geweest, is ze nu niet bepaald "wakker" voor het been, je kan soms 20 keer schoppen eer ze echt overtuigd is dat ze vooruit moet gaan. Mr daar wordt aan gewerkt hoor, ze loopt al 1 versnelling harder dan in het begin Haha!

Ik heb er bewondering voor dat je een ex-manegepaard, wat volgens jou verhaal met haar neus in de lucht liep.. er nu zo bij loopt..petje af en ga zo door.

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:24

Hey

Best leuk paardje in het filmpje loopt ze ene beetje te sloffen vind ik zelf.. Ze loopt al wel netjes naar beneden!

*mening*

een cap is misschien handig zeker nu je nog maar pas op haar rijd!

Saartje_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:53

NiCo_HvJ schreef:
Leuk dat ze nu zo tof loopt..
Goed dat dat paardje jou gevonden heeft Knipoog
Veel plezier nog he meid

ja mooie foto's aleen jammer dat het een beetje wazig is maar veel plezier verder! Pling

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:15

Figo schreef:
Ik vind het er opzich wel goed uitzien, te bedenken dat ze ex manegepaard is en voorheen altijd met 'neusje in de lucht' liep. Lachen
Ik zou de teugels wat meer oppakken, en wat meer op de achterhand gaan letten..

Denk dat het met een zadel iig al heel fijn is, ondanks dat ze wel heel lekker zit Haha!

Ben ik het mee eens, teugels wat meer oppakken, meer op de achterhand lopen en meer voorwaarts.
Verder vind ik het een heel leuk paardje om te zien heel veel succes!

love_FlAmE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 17:29

Ik laat haar nu ook nog wat lager en niet zo fel "in de krul" lopen omdat ze dat nog niet gewend is. Ze heeft volgens mij nog nooit in haar hele leven nageeflijk moeten lopen. En ze heeft ook nog iets aan der heupen (misschien daardoor dat slakkengangetje?) dus wil ik haar niet teveel belasten. Ben al erg blij dat ze na een maandje al op dit punt is.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:35

Van de foto's kun je eigenlijk niet heel veel opmaken... behalve dan dat ik het paard enorm op de voorhand vind lopen en niet actief oogt.

Maar goed, je bent nog maar kort aan het werk en het is een ex-manegepaard, dus we kunnen ook geen wonderen verwachten Lachen

Wellicht kun je het paardje actiever voor het been gaan maken door veel te schakelen en (schijn) overgangen te rijden, op deze manier treedt de achterhand als het goed is meer onder.
Let er op dat je niet de nadruk gaat leggen op het in de krul rijden, liever de neus naar voren en actief lopend dan voor perfect in elkaar en achter er achteraan zwabberend Lachen

Succes er mee, het is een mooi dier om te zien Ja

love_FlAmE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 09:43

ik ben momenteel al erg blij dat ze op dit tempo loopt, dat is al erg hard voor haar Knipoog (je had haar in het begin eens moeten zien...). Maar ik geef jullie natuurlijk geen ongelijk als jullie zeggen dat ze nog steeds niet actief genoeg loopt. die schijnovergangen is inderdaad een goede manier daarvoor