Jessey weer eens @ work !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Jessey weer eens @ work !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 18:49

Hey,
Vandaag weer een keertje iemand meegenomen naar Jessey om foto's te maken, thanks Kim Lachen!
Jessey is een 9 jarige pony van 1,35m. Ik rijd haar nu bijna 2 maanden en het gaat voor m'n gevoel steeds beter. Jessey is een pony met een uitgebreide gebruiksaanwijzing en het duurt een tijd voordat je die helemaal door hebt, maar het gaat een stuk beter dan in het begin. Ik kan haar nu makkelijker bij me houden en ze laat me niet meer alle kanten van de bak zien zoals eerst *LOL* Ik ben nu vooral bezig met haar in een normaal tempo te laten draven, nagevelijk ed komen later wel. De galop is ook nog hopeloos (lees: rennen) dus daar ga ik voorlopig nog niet te veel aandacht aan besteden, eerst de draf maar netjes.
Over het zadel kan ik lang en kort praten, het ligt niet super. De eigenaresse van Jess is aan het kijken voor een nieuwe maar het geld groeit haar ook niet op de rug. Ik heb overigens niet het idee dat Jess last heeft van het zadel.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Even langere teugel Lachen
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. En hier kijk ik een paar keer in de week tegenaan *LOL*
Afbeelding

12. Dr lieve koppie Lachen
Afbeelding

13. En toen kreeg ze een heel stokbrood te eten Haha!
Afbeelding

14. En weer naar de wei..
Afbeelding

15. En waar ga je dan rollen.. Juist ja, tegen een heuveltje op.. héél comfortabel Ja
Afbeelding

Commentaar (mits onderbouwd en als je het stukje hierboven hebt gelezen) en tips zijn natuurlijk heel erg welkom Ja

Michelle_88

Re: Jessey weer eens @ work !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 18:51

hey!

leuk paardje! en ziet dr netjes uit hoor! ik vind het goed dat je dr op tempo wilt houden, en wel met ontspannen teugel! ik zie je nergens streng met je hand zijn! Goedzo!
succes verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 18:53

Dankjewel !
Dat streng met m'n hand is juist waar ik een beetje mee zit, is niet op de foto's te zien overigens.. Ik houd haar rustig mede door te praten tegen haar, maar ook door kneepjes in de teugels te geven als ze onder me weg loopt. Ik heb het idee soms dat ik teveel aan de teugels zit. Als iemand daar ook tips voor heeft hoor ik het graag Ja

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:01

ik heb ook een merrie die nogal is wil gaan rennen, ik probeer in stap (wannneer ze nog rustig is) contact te nemen en een beetje te vragen zodat ze goed over de rug gaat lopen.....en in draf geef ik haar iets meer teugel, vraag niet maar moet ze zelf zakken...en rij ik vooral met mn zit terug...tot ze het tempo te lang overneemt, dan geef ik een ophouding waar ze terug op moet komen en daarna weer los. Maargoed niet te lang vasthouden dus want dat trekken ze op den duur alleen terug . En juist wel je (onderbeen) goed aanleggen...als je er met je been afblijft en je hebt dr straks goed onder controle krijg je misschien problemen met het aanleggen van je been.

Ik vind je handen op de foto's goed..paardje kropt soms een beetje op maar heeft wel de ruimte om dat niet te doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:16

Bedankt !
Ik houd dr ook zeker niet te lang vast idd. Daar word ze alleen maar sterk van. Ik geef meer om en om kneepjes in de teugels als ze te heet word. Als ze een normaal tempo heeft geef ik weer mee.

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:31

Leuke foto's juul, het is echt een leuk ding!
Rijden ziet er ook goed uit Ja !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:32

Dankjewel Lachen!

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:55

Ik vind het voor de periode dat je haar rijd en na wat je verteld hebt over hoe ze zich gedraagt onder het rijden het er goed uit zien! Ja

Probeer alleen wel, ook al ben je heel erg bezig met het paard, voor je uit te kijken en je schouders naar achteren te doen Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:59

Dankje Lachen Ik heb idd nogal snel dat ik naar voren duik.. Ik ga dr nóg meer op letten Ja

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:54

JUUUL,
Jij opent echt TE vaak topics Huilen van het lachen
Tong uitsteken Mooie pony, ze lijkt echt te veel op mijn verzorgpony floortje, Tong uitsteken niet kwa hoofd ofzo, maar met doen Tong uitsteken dat rennen enzo *LOL* ik heb er heel wat keren rennend opgezeten Tong uitsteken *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:13

Haha dankje Tong uitsteken

Opatouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:16

Ziet er leuk uit.!!:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:35

Dankjewel Lachen

MWTBAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:36

Mooie pony, ziet er goed uit!
Grappig, die foto met dat stokbrood Vingers aflikken

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:39

leuke foto's , ziet er wel goed uit. Pas wel op dat ze niet door je binnenbeen heen gaat vallen Lachen..

Verder vind ik het een leuke pony, misschien wel een beetje dik Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:44

Ze is inderdaad veel te dik ja, daarom probeer ik haar ook zo vaak mogelijk per week te rijden en verder word ze gelongeerd. Ze jat namelijk het maïs van de koeien uit het weiland waar ze mee samen staat *LOL*

Ik zit er liever met m'n benen niet teveel aan daardoor valt ze idd naar binnen, als ik haar eenmaal in een normaal tempo heb draven ga ik daarmee aan de slag Lachen