Zit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus

Zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 14:16

Ik ben met mijn paard de laatste tijd wat intensiever dressuur gaan rijden ( vroeger was het gewoon wat rondjes rijden, niet echt lettend op dat naar onder lopen). Ik heb gemerkt dat hij wel wisselvallig is ( soms loopt hij super, dan weer niet). Maar dat ligt misschien aan het feit dat het voor hem ook wennen is. Nu had ik eens een heel stomme vraag. Kan het zijn dat hij meer op de voorhand loopt omdat ik wat naar voor zit met het rijden. alle of het zo een grote invloed kan hebben dat hij omhoog komt met zijn neus en dat hij wegloopt op de voorhand als ik bijdrijf? Want als ik les heb loopt hij altijd super, dan voel ik zijn achterhand onder hem komen en zijn hals zich wat oprichten, dan loopt hij netjes en fijn in de hand. Maar ja dan zit ik ook meer naar achteren ( omdat er mij op gewezen wordt). kan dit naar voor zitten er voor zorgen dat hij moeilijker is om naar onder te krijgen en hij hard op de voorhand loopt? Is misschien wel een domme vraag maarja vragen kost niks he?!

Romkabouter

Re: Zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:23

Geen domme vraag, maar je geeft zelf het antwoord al Knipoog
Op les loopt hij wel goed omdat je dan goed zit. Let er dus gewoon zelf ook beter op Lachen

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:47

Je geeft idd het antwoord zelf al. Vergelijk het maar met iemand die op jouw nek zit. Als die meer naar voren leunt moet jij wel mee. Lekker op je zit gaan letten dus.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 14:57

Mijn mama zei ook al dat als je naar voor leunt het normaal is dat hij sneller gaat als je drijft ipv dat hij zijn achterhand er onder zet. Ok dat wordt meer op mijn kont zitten dus