We zijn afgevaardigd naar de Brabantse Kampioenschappen, dus moeten we nog erg hard trainen! Ik hoop dan ook mijn laatste puntje te rijden in de B.
Verle is een OOSeven x Ster (v. Gabor) en is sinds dinsdag 5 jaar!
Ze is nu een krap jaartje onder het zadel, in Augustus precies een jaar.
Ik zit knap slecht op mijn paardenbeest. Maar we zijn hard aan het oefenen. Op het moment zijn we heel erg bezig Verle heel rond te rijden, ze loopt namelijk nogal graag heel erg lang, gaat nu stukken beter, maar ze mag soms nog wat korter en ronder.
Maar genoeg verteld, de foto's:
Owja, de foto's staan niet op volgorde en er zijn geen losrij foto's.
Ze staan op alfabetische volgorde
1.

Linksom draven. Iets op de voorhand.
2.

En nog een keer linksom draven. Beter, lijkt op de voorhand, maar is niet zo. Foto is scheef.
3.

En nóg een keer. Op zich niet verkeerd, alleen handen bij elkaar, tenen naar binnen en niet zo godsgruwelijk moeilijk kijken.
4.

Ah, rechtsom draven kunnen we ook nog. Hier mag ik mijn binnenhand wel iets ontspannen, verder niet heel verkeerd lijkt me.
5. Weer rechtsom draven. Handen rechtop en hier mag verle dus wat ronder in haar hals zijn.
6.

En nóg een keertje in draf op de rechterhand. Handen recht op, benen wat langer maken. Verle loopt wel redelijk lijkt me.
7.

Ja, galopperen kunnen we ook. Galop links. Niet links in knikken.
8.

Nog steeds galop links, mooie sprong in de galop. Binnenhand (waarschijnlijk dus beide handen) iets meer ontspannen.
9.

Ah rechtsom lukt ook nog. Tenen naar binnen en meer terug zitten, verder wel redelijk.
10.

Middengalop zit er ook op. Mezelf lang maken!
11. Stappen kunnen we ook, middenstap zelfs. Verle moet wat ronder blijven en mag meer zakken in haar hals/hoofd.
12.

Schoudervoor op de linkerhand. Nee, geen schouderbinnenwaarts, omdat ze niet op 3 sporen loopt. De hoek mag bij schouderbinnenwaarts ook stukje scherper. Maar vind dit niet slecht, zijn we pas mee begonnen.
13.

En rechts natuurlijk ook. Alleen, ik moet hier mijn buiten hand er meer bij houden. Ander probleem, dan gaat ze over in appuyeren. Dus dit is nog een punt waar hard aan gewerkt moet gaan worden.
14.

Terug nemen van middendraf op de diagonaal. Niet verkeerd dacht ik zo?
15.

En weg rijden naar de middendraf op de lange zijde. Moet zelf langer gaan zitten, dus benen lang maken.
16.

Pasje wijken, voor het linkerbeen. Ook nog niet zo lang mee bezig, dus niet echt slecht. Moet wel opletten dat ze haar hoofd niet gaat kantelen. Moet daarbij ook heel erg opletten dat ze niet in een appuyement over gaat, doet ze vrij makkelijk.
17.

En ook voor het rechterbeen. Mag meer stelling, en weer opletten dat ze niet kantel.
Nou, commentaar is heel erg welkom, ook tips natuurlijk. We zijn niet van suiker, maar onderbouwd commentaar is altijd wat makkelijker. Commentaar op schoudervoor en wijken is niet nodig, omdat ik weet dat die nog verre weg van goed zijn, tips zijn wel welkom!
. Ik vind het ook echt een heel leuk paardje, en die bles maakt het helemaal af!