Verle N. (OOSeven)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Verle N. (OOSeven)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 13:36

Laatst een stuk gefilmd met rijden. Dus de foto's zijn niet je van het, maar je ziet wel degelijk een paard er op. Haha!

We zijn afgevaardigd naar de Brabantse Kampioenschappen, dus moeten we nog erg hard trainen! Ik hoop dan ook mijn laatste puntje te rijden in de B.

Verle is een OOSeven x Ster (v. Gabor) en is sinds dinsdag 5 jaar!
Ze is nu een krap jaartje onder het zadel, in Augustus precies een jaar.

Ik zit knap slecht op mijn paardenbeest. Maar we zijn hard aan het oefenen. Op het moment zijn we heel erg bezig Verle heel rond te rijden, ze loopt namelijk nogal graag heel erg lang, gaat nu stukken beter, maar ze mag soms nog wat korter en ronder.

Maar genoeg verteld, de foto's:

Owja, de foto's staan niet op volgorde en er zijn geen losrij foto's.
Ze staan op alfabetische volgorde Clown

1. Afbeelding
Linksom draven. Iets op de voorhand.

2. Afbeelding
En nog een keer linksom draven. Beter, lijkt op de voorhand, maar is niet zo. Foto is scheef. Vork

3. Afbeelding
En nóg een keer. Op zich niet verkeerd, alleen handen bij elkaar, tenen naar binnen en niet zo godsgruwelijk moeilijk kijken. Bloos

4. Afbeelding
Ah, rechtsom draven kunnen we ook nog. Hier mag ik mijn binnenhand wel iets ontspannen, verder niet heel verkeerd lijkt me.

5. Weer rechtsom draven. Handen rechtop en hier mag verle dus wat ronder in haar hals zijn.

6. Afbeelding
En nóg een keertje in draf op de rechterhand. Handen recht op, benen wat langer maken. Verle loopt wel redelijk lijkt me.

7. Afbeelding
Ja, galopperen kunnen we ook. Galop links. Niet links in knikken.

8. Afbeelding
Nog steeds galop links, mooie sprong in de galop. Binnenhand (waarschijnlijk dus beide handen) iets meer ontspannen.

9. Afbeelding
Ah rechtsom lukt ook nog. Tenen naar binnen en meer terug zitten, verder wel redelijk.

10. Afbeelding
Middengalop zit er ook op. Mezelf lang maken!

11. Stappen kunnen we ook, middenstap zelfs. Verle moet wat ronder blijven en mag meer zakken in haar hals/hoofd.

12. Afbeelding
Schoudervoor op de linkerhand. Nee, geen schouderbinnenwaarts, omdat ze niet op 3 sporen loopt. De hoek mag bij schouderbinnenwaarts ook stukje scherper. Maar vind dit niet slecht, zijn we pas mee begonnen.

13. Afbeelding
En rechts natuurlijk ook. Alleen, ik moet hier mijn buiten hand er meer bij houden. Ander probleem, dan gaat ze over in appuyeren. Dus dit is nog een punt waar hard aan gewerkt moet gaan worden.

14. Afbeelding
Terug nemen van middendraf op de diagonaal. Niet verkeerd dacht ik zo?

15. Afbeelding
En weg rijden naar de middendraf op de lange zijde. Moet zelf langer gaan zitten, dus benen lang maken.

16. Afbeelding
Pasje wijken, voor het linkerbeen. Ook nog niet zo lang mee bezig, dus niet echt slecht. Moet wel opletten dat ze haar hoofd niet gaat kantelen. Moet daarbij ook heel erg opletten dat ze niet in een appuyement over gaat, doet ze vrij makkelijk.

17. Afbeelding
En ook voor het rechterbeen. Mag meer stelling, en weer opletten dat ze niet kantel.

Nou, commentaar is heel erg welkom, ook tips natuurlijk. We zijn niet van suiker, maar onderbouwd commentaar is altijd wat makkelijker. Commentaar op schoudervoor en wijken is niet nodig, omdat ik weet dat die nog verre weg van goed zijn, tips zijn wel welkom!

Miko

Re: Verle N. (OOSeven)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:11

Ziet er goed uit! Jullie zijn serieus aan het trainen samen Lachen. Ik vind het ook echt een heel leuk paardje, en die bles maakt het helemaal af!

elinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 18:05

leeuk paard heb je ! Lachen

het ziet er netjes en ontspannen uit Lachen
ga zo door Knipoog

x

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 20:24

he ik vind dat jullie enorme progressie hebben geboekt!!!! Ze gaat het echt goed doen!
Ziet er goed uit!

idooltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 20:26

leuk paardje ,, en het ziet er netjes en ontspannen uit

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 08:34

Ik vind deze foto's een veel fijner beeld geven dan de wedstrijdfoto's die je wel eens geplaatst hebt! Ik vond haar toen errug iel in haar hals enz. Je rijd haar nu mooi in de houding zonder het een iel steekhalsje wordt. Goed gedaan! Met de schoudervoor zou ik iets minder stelling nemen, als ze te veel stelling hebben kunnen ze net onder het zijwaarts uitkomen. Iets meer buitenteugel dus... Succes!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 11:30

PolosportJ schreef:
Ik vind deze foto's een veel fijner beeld geven dan de wedstrijdfoto's die je wel eens geplaatst hebt! Ik vond haar toen errug iel in haar hals enz. Je rijd haar nu mooi in de houding zonder het een iel steekhalsje wordt. Goed gedaan! Met de schoudervoor zou ik iets minder stelling nemen, als ze te veel stelling hebben kunnen ze net onder het zijwaarts uitkomen. Iets meer buitenteugel dus... Succes!

Leuk dat je vooruitgang ziet! Haha!
Inderdaad op de wedstrijd foto's was ze ook heel erg lang in haar lopen, dat is nu iets minder.

Met de zijgangen meer buiten teugel ja, klopt helemaal. Enige probleem is dat ze dan vrij snel over gaat in appuyement. Gisteren les gehad, toen ging het wijken wel super! Schoudervoor niet gereden. Maar gisteren dus ook echt alleen op buiten teugel gereden, binnenteugel heel overdreven naar voren doen als ik of Verle die pakte. Was wel moeilijk, maar na een uur ging het goed.

In het begin was het constant stelling naar buiten, rechtsom minder dan links. Links is haar moeilijke kant en wil ze niet zo makkelijk buigen, in eerste instantie ging ze vol tegen mijn linkerbeen in, bokken, tegenin gaan hangen en rennen en zo. Uiteindelijk kon ik mooi op beide handen haar binnen achterbeen er goed onder rijden zonder dat ze aanspanden, wegrenden of iets dergelijks.

De rest heel erg bedankt voor de reacties!! Haha!