Bokker Quest heeft toen heel lief aangeboden om mijn draak te gaan rijden. Ik heb er even over nagedacht (je gunt een ander niet hetzelfde als ik heb meegemaakt he
) maar uiteindelijk heb ik ja gezegd...Vandaag was de dag dat Matje sinds weken weer aan de bak mocht - en ik was zo verrast over het fijne en ontspannen beeld, dat ik na tien minuten bijna dacht "ga er maar af, ik rijd hem zelf wel weer" maar heb me kunnen beheersen - eerst maar weer helemaal herstellen en wie weet!
Hieronder het resultaat:

instappen

Matje ziet potentiële bak-kabouters

Drafje, Esther ziet centjes liggen

Nog wat op de voorhand... en die centjes liggen er écht niet

Losgalloperen, wat uit elkaar maar dat werd beter

Hier al horizontale lijn, let op "woeha" gezicht

Actief achterbeen

Nóg een galopje (ze hebben heus wel gedraafd hoor
)
En tenslotte een heerlijk fout moment - Matje als ezel

Commentaar van mijn kant:
- geen centen zoeken

- durven soms door te sluiten
- voor jullie commentaar gaan geven over zijn uiterlijk - hij heeft behoorlijk van spierkracht ingeboet, doordat hij nu een flink aantal weken niet bereden is, hier wordt aan gewerkt en ja, hij krijgt genoeg voer hoor

Voor de rest was ik über tevreden
Zeker als je ziet dat dit de eerste keer is dat Esther op Matador reed en hij nu eenmaal niet bekend staat als het meest gemakkelijke dier om te rijden 
Ik vond het leuk om te zien hoe mijn paard het onder een ander "doet" en was blij dat hij braaf was.
Morgen komt ze weer, dus Matje zal enigzins een goede indruk hebben achtergelaten
ik heb inderdaad niets gevonden. Even kijken hoe het vandaag en verder verloopt, maar voor mijn gevoel was het een kwestie van wennen aan zadel en paard (ik heb een VZ en daaronder een Engels Volbloed X Fries die toch iets breder en ronder (en iets lager) is). Als het van de week niet beter gaat, dan moet ik toch weer heel hard gaan oefenen