en wanneer je dan naar de achterkant van de weide loopt om de draad te controleren enz dan begint die als een zot rondjes te lopen 
Dus dacht ik hem nog maar eens te longeren (wat weer enkele weken geleden is en eigenlijk nooit echt intensief gedaan werd...). Maar nu werd hij bijna zot! =/ hij begon te springen, te gooien met zijn hoofd, te stijgeren, weg te lopen, tegen te trekken... noem maar op! en telkens liep hij terug naar zijn vertrouwde stalletje! Dus controleerde ik hem in zijn stalletje, niets aan te merken... Dus ging ik terug naar de weide waar ik hem verder longeerde... deed hij net hetzelfde :s en wanneer ik toen keek zat hij vol dazen, vliegen en noem maar op, die hem constant aan het steken waren uiteraard!
Dus ben ik meteen gestopt met longeren, nog 'n beetje uitgestapt want hij had zich behoorlijk opgewonden en morgen... ga ik achter een deftig vliegenmiddeltje!
Ook heb ik gemerkt dat er in het water van mijn beestje (dat uit de waterput komt) zo van die bloedzuigertjes zitten dus vis ik die daar altijd uit zodat die daar niet van drinkt maar mss zullen er soms nog kleintjes in zitten ofzo? Nu vraag ik mij af, kan dat kwaad dat hij die opdrinkt? ja he?
allesinds, hier zijn de foto's van vandaag
het zijn niet de meest super foto's omdat ik niet zo'n perfecte camera heb, maar ze geven een beeld he 
Laten jullie iets achter wanneer jullie weg willen gaan =)
1)

in z'n hoge grasjes =)
2)

eerst liefjes lopen (ongeveer 1/2de cirkel ;p)
3)

oehh, hij is zo mooi als hij dik is ! <3
4)

(i really love this picture!)
5)

en toen was hij weg!
6)

en liep hij naar zijn lekker veilige stalletje dus nam ik hem weer mee en...
7)

dat vond hij niet zo leuk
8)

helemaal niet leuk!
9)

effe onderhandelen of we echt nog verder gaan doen en wanner ik ja zeg
10)

zegt hij nee
11)

dus doe je even spaanse pas om je baasje te misleiden en als dat niet helpt
12)

stijger je gewoon nog eens
13)

maar dat is tevergeefs, en dus loop je maar gewoon effe tegen je zin je rondjes
14)

en dan hoor je dat je weer los mag lopen
15)

en dan ben je weer blij!!
Leuk beschreven. Alle foto's zijn echt heel leuk (hoe doe je dat met een touw en een camera en dan de foto's toch zo scherp krijgen: met of zonder tong uit je mond?)