nieuwe aanwinst! jara- ytske (v. folkert)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

nieuwe aanwinst! jara- ytske (v. folkert)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 18:19

nadat ik mijn vorige paard heb verkocht : simply the best (v.jetset-D) hebben we lang gedacht wat voor paard het zou worden. een maand terug had ik nooit verwacht dat ik ooit een fries zou kopen voor mijzelf! maar omdat mijn ouders het aanbod wel erg aantrekkelijk maakte. ben ik erin meegestemd. we hebben een stuk of 8/10 friezen bekeken, en geen daarvan was wat wij zochte. tot mijn moeder deze merrie op internet vond. we wisten het gewoon direct! vorige week zaterdag zijn we gaan kijken, ze heeft nog een veulen hengstje yerrel van 4 maanden naast zich (v felle) . wat wij er ook bij gekocht hebben. we hebben haar ook direct gekocht. dinsdag weer een lange rit naar zeeland om haar op te halen! ging allemaal heel erg goed. ze was in het begin behoorlijk van streek, en vooral toen wij onze jaarling erbij gezet hebben. die heeft ze namelijk vanacht letterlijk door het hek getrapt. dus nu staat onze andere stermerrie er maar bij wat heel goed gaat. ze is ook vanaf maart drachtig van jerke. het is overigens een stermerrie 1e premie. Beste Driejarige, Algemeen Reservekampioen, Kampioen Driejarigen en Ouder. ze is nu 4 jaar Haha! . het is de bedoeling dat ik haar binnenkort in de wedstrijden ga uitbrengen

de kwaliteit van de foto's is om te huilen! en mijn houding is ook niet alles. het komt denk ik doordat de bak zo ontzettend zwaar is omdat deze bak net er nieuw ingelegd is en er nog nooit iemand in gereden heeft. morgen komt er een sproeiinstallatie zodat ie goed gespoten kan worden. Pling

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
geen mooie foto, maar vond het wel een fijn beeld behalve dat ik mijn hak optrek en teveel voorover zit.

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

graag reactie!
Laatst bijgewerkt door Horsea_nl op 21-06-07 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Re: nieuwe aanwinst! jara- ytske (v. folkert)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:21

Wat een lekker ding zeg! veel plezer met haar!

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:22

Ik vind, ondanks de kwaliteit van de foto, het er niet on-aardig uit zien! Haha! Ik vind je houding eigenlijk ook echt niet bagger. Lachen
Nog veel succes en plezier met je nieuwe aanwinst, het is een plaatje.. Foto 4, dat beentje! Kwijl

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:23

Mooi paardje!
Daar ga je vast ee nhele leuke tijd mee tegemoet!
Veel succes!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:23

hey! Het is mooie fries hoor! Mooi rank en hoog op de benen.
Ik vind je houding opzich wel netjes, alleen zou ik proberen de teugels wat langer te laten en haar neus er iets meer uit te laten komen. Aangezien de meeste friezen de neiging hebben zichzelf op te krullen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 18:23

dankjullie Bloos , dit is ook pas de 3e keer dat ik erop zit

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:24

Mooi paardje hoor, je kiest ook meteen wel wat uit zeg die heeft al aardig wat gewonnen als ik het zo lees.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:24

wow voor iemand die eigenlijk geen fries wilde heb je wel een toppertje uitgekozen!!!
heel veel succes met haar!!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 18:25

wij hebben 3 andere friezen. en ze willen heel graag hiermee gaan fokken. en het is dan ook echt de bedoeling dat ik meer ga doen met friezen. dus vandaar Knipoog

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:26

Nou, ik vind dit er niet verkeerd uitzien hoor! Mijn aandachtspunten die ik zie:
* Iets meer lengte geven in zijn hals
* Handen rechtop en iets meer meegeven
* Naar voren kijken en rechtop zitten
* Hakken uitdrukken
Dit is van sommige foto's dan Knipoog
Verder suc6 ermee, gaat de goede kant op Lachen

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:30

wat een super mooie fries, mooie lange benen, niet zo fors gebouwd. echt een plaatje om te zien.
je staat er goed op. commentaar is verder al gegeven.
mooie combinatie hoor Knipoog

Zalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:31

Knap beestje! Kan je trots goed voorstellen Ja. Een echte moderne fries. Jammer dat je er geen foto van het veulen bijgezet hebt.
Rijden ziet er voor 1 van de eerste keren ook netjes uit, alleen zou je m van voren meer mogen loslaten en wat meer op eigen benen mogen laten lopen soms. Op de laatste foto loopt ie overigens super! Mooi vanuit de achterhand met mooi voorbeen en front, om zulke momenten gaat 't Haha!!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:31

Goh Lot, wat een topper! Haha! Niks boven mijn ruin natuurlijk maar je hebt nu zelf ook een fijn beest. Probeer veel lengte te rijden, maar daar gaan we samen even mee aan de gang.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:32

Een mooie fries, met super ruime bewegingen! Ze kan volgens mij echt heerlijk ruim lopen. Ben het wel met anderen eens, meer lengte in de hals geven, nu loopt ze opgekropt wat de meeste friezen doen. Verder kunnen jullie nog best is ver komen Knipoog

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:32

Zo zeg, heb jij even een mooie fries onder je k*nt! Je houding is helemaal niet bagger hoor, ik vraag me alleen af of in de manen van friezen nou meer geld te vinden is dan in andere manen Knipoog

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:33

Afbeelding

Afbeelding

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 18:34

door mijn kwpener die altijd helemaal uit elkaar wilde lopen ben ik gewend een paard direct op het achterbeen te zetten en te sluiten. is echt heel anders zo'n fries. ik moet toch wel zeggen wat is het fijn dat er eindelijk een halsje op zit die zich laat sluiten! maar ik ga ermee bezig. als de bak beter is kan ik ook lekkerder rijden. en dan zal ik haar wat meer laten uitschuiven

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:35

Wat een leuk beestje! Haha!
Loopt ook mooi Ja veel succes met haar

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 19:40

pretletter17 schreef:
Zo zeg, heb jij even een mooie fries onder je k*nt! Je houding is helemaal niet bagger hoor, ik vraag me alleen af of in de manen van friezen nou meer geld te vinden is dan in andere manen Knipoog

ben er eigenlijk niet veel rijker van geworden nee Knipoog . ik heb er een tijd lang heeel hard aan gewerkt om vooruit te kijken. maar toen ik steeds op vreemde paarden moest dook ik toch weer met mijn neus naar voren. als ik deze wat langer heb ga ik er weer keihard mee aan de slag Knipoog

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:53

Een ontzettend mooie merrie Ja Maar dat mag ook wel voor alles wat ze al op haar naam heeft staan Knipoog Een toppertje in dop! Ik vind het er netjes uit zien en het komt goed met julli Vork

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:59

mooie merrie. heeft erg uitgestrekte gangen. ik vind haar wel erg slank voor een fries moet ik zeggen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:00

nicci88;
Onze andere ster merrie is nog veel slanker en heeft nog langere benen. Wij zochten juist een Fries die er ongeveer zo uit ziet Ja

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 21:25

vind haar anders nog niet zo slank, ze is echt onbespierd en behoorlijk vet Haha!

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:29

Mooi Fries hoor! Je rijdt haar prima alleen wat al eerder gezegd is iets meer lengte in de hals en neusje eruit.
Dan krijg je als je haar opricht ook niet dat opkrul effect.
Je houding is netjes.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:42

mooi paard! leuke gangen heeft ze ook! succes verder Haha!