Benen en Galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jemaine

Benen en Galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 18:26

Ik zat net te kijken bij de manegelessen en ik bedacht me ineens dat ik niet precies weet wanneer je in de galop moet drijven met je binnenbeen. Ik weet dat je met je binnenbeen moet blijven ondersteunen in de galop maar wanneer doe je dat precies??
Wie kan het mij vertellen?

Alicia2u

Re: Benen en Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:03

De galop is een drietakt dus in tegenstelling bij de draf en stap kun je niet echt tactmatisch drijven. In de galop is het de bedoeling dat je vooral drijft met je zit van het binnenachterbeen met een boogje richting het buiten voorbeen en naar het binnenvoorbeen (moeilijk, ik kan het niet anders uitleggen). Je drijft enkel met je binnenbeen als het paard echt terugvalt en dat doe je op het moment dat je heup op het binnenachterbeen vertrekt.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 13:06

ik drijf altijd bij iedere galopsprong aan. dit omdat mijn paard een draver is en op die manier maakt hij wat meer sprong. je hoeft opzich niet iedere keer te drijven, maar je moet lichte druk houden en als ze dan wat terugvallen kan je wat sneller en makkelijker drijven. bij paarden die snel uit de galop vallen kan je dus bij iedere galopspring drijven.

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:08

Bij de linkergallop blijf ik been geven, liever naar voren dan omhoog is mijn motto bij dat beestje. Verder doe ik op de rechter (dat is haar goede kant en buigt graag die kant op) alleen been om haar ronder te krijgen, verder niet, ze moet in de gallop op haar eigen benen lopen. Ik drijf alleen als het nodig is (zoals op de linker)

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:19

Je moet nooit ondersteunen. Beenhulpen geef je alleen wanneer ze nodig zijn. Dat is in galop echt niet anders dan in stap of draf.