@ springwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimpjj

@ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 21:24

heej bokkers,

na een heel tijdje naar de ontspanning op zoek. hebben we al wel eens een hindernisje mee gepakt staan ze nu eindelijk op de fotò. ze was heel erg druk dus soms ook even meer de ontspanning op zoeken daar geen foto`s van maar wel van het springen. het was heel gezellig we hebben met z`n drieen gesprongen. Monique moonlightje hier op bokt heeft de foto`s gemaakt want ze was er een keertje om te kijken want ze woont in roosendaal nou genoeg gel*ld hier de foto`s.

1.Afbeelding
beginnen met een laag kruisje.
2.Afbeelding
3.Afbeelding
of dit nou een weigering was weet ik niet
4.Afbeelding
5.Afbeelding
beetje laate afzet geloof ik
6. Afbeelding
7.Afbeelding
de balk bleef liggen
8.Afbeelding
9.Afbeelding
beetje teveel meegegaan met de sprong maar ze sprong wel heel erg hoog
10. Afbeelding
11.Afbeelding
vanaf de ander kant
12.Afbeelding
ze weigerde en ik ben een beetje heel streng met me handen
13.Afbeelding
14.Afbeelding
en de laatste

commentaar is welkom.
mijn eigen commentaar is mee meegaan met de sprong
meer meegeven
en tenen naar binnen

groetjes kim

p.s ik heb nog geen peesjes sorry daarvoor maar ze komen wel
Laatst bijgewerkt door kimpjj op 19-06-07 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

nodi

Re: @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:30

je hebt een beetje een rare houding op de sprong, het lijkt wel een beetje alsof je je rug hol maakt, verder commentaar geef je zelf ook al Lachen idd meer meegeven met je handen, vooral op de tweede foto lijkt het alsof je je handen naar je toe haalt ipv meegeeft. Misschien is het handig om eens een grond balk er voor te leggen, zodat de afzet wat gepaster wordt.
Veel succes! Knipoog

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:30

ik vind het geen mooi beeld geven. Het is zeker niet slim om zonder peesjes te springen

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 21:32

dat weet ik maar ik moet ze nog halen zodra ik mijn werkgeld heb.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:32

Hee kim.. haha ziet er leuk uit hoor Pling.. ga verder niks zeggen da heb ik vanavond al gedaan Knipoog haha
Was wel gezellig zo met ze drieeen ..

xxxx groetjes

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 21:33

ja en jou paard was helemaal lekker bezig achterwaarts wijken bokken stijgeren als je erop afging

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 21:34

nodi Onderwerp bericht: Re: @ springworkGeplaatst: 3 min geleden
je hebt een beetje een rare houding op de sprong, het lijkt wel een beetje alsof je je rug hol maakt, verder commentaar geef je zelf ook al idd meer meegeven met je handen, vooral op de tweede foto lijkt het alsof je je handen naar je toe haalt ipv meegeeft. Misschien is het handig om eens een grond balk er voor te leggen, zodat de afzet wat gepaster wordt.
Veel succes!

het klopt ik maak inderdaad een holle rug maar ik heb zelf ook een holle rug maar probeer telkes aan mijn houding te werken hij is al wel wat beter dan eerst

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:19

hey

Was gezellig he gister.
Ze sprong al beter dan vorige keer, je leert het nog wel
Volgende keer jammer dat ze zo wazig zijn geworden met uploaden.

@ Mich, moet jij je foto's er niet opzetten Tong uitsteken
Er kan er eentje wel bij t blooper topic, die leuke met zn voorbeen hihi

xxx Mo

lekenlinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:09

hee!

ik spring zelf al jaren en voor een ruiter die niet zo lang springt vind ik het er best goed uitzien. ik zag ik je commentaar bij de foto's dat ze wel vaker weigerde (aangezien je niet wist of ze op die foto weigerde) maar ik denk (doe het zelf ook) dat het geen kwaad kan om een beetje streng te izjn met je handen. op deze foto lijkt het ook wel zo maar t hoeft niet eens zo te zijn. bij een plostelinge weigering doet je paard het hoofd omhoog en jij vliegt ook omhoog. Dus je handen gaan ook omhoog. Het hoeft dus niet eens zo te zijn dat je echt streng was.
meestal doe ik het zelf met beginnende paarden zo:
1x dr langs, schop met mn been (klinkt heel bruut, ik schop niet hard!!)
2. dr hand, halt houden en tik op de hals
3e keer dr langs gewoon halt trekken handen idd wat hoger en voor de hindernis stilzetten. dan is het gewoon genoeg anders nemen ze een loopje met je.

zElf rijd ik wel altijd de lastige paarden dus dat scheelt wel in aanpak.
Verder ziet je houding er best goed uit. probeer alleen als je op je sprong aanrijd helemaal te blijven zitten en de galop te verzamelen. Dan heb je meer tijd om in te schatten waar je afzet is. dan laatje hem een paar meter voor de sprong gaan en komt ie altijd goed uit (als je in hebt geschat vanaf waar je hem laat gaan zodat hji goed uitkomt he:P)
heel veel succes ermee en nogmaals,. ik vind het er zeker goed uitzien!

Groetjes

p.s. ik spring zelf ook lang niet altijd met kappen en springschoenen. Als je paard stevige benen heeft en niet gauw kreupel is hoeft het niet persee. veiliger is het wel, maar het is echt niet persee nodig. en als je begint met beenbescherming moet je dr mee doorblijven gaan want de benen wennen aan extra versterking. Zonder zijn ze dan ineens zwakker en dus heb je dan meer kans op ongelukken

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:28

Ziet er leuk uit hoor! Leuk dat het zo goed tussen jullie gaat!

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 18:32

@lekenlinge
een zweep daar rijd ik niet mee want daar is ze bang voor. ze heeft een naar verleden meestal geef ik gewoon een tik met me handen of leg ik mijn benen even aan want dan schiet ze ook al naar voren maar in iedergeval bedankt voor je advies

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:32

ziet er leuk uit hoor Lachen de commetaar is al gegeven dus dat hoef ik niet weer te herhalen Haha!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:38

Dancie schreef:
ik vind het geen mooi beeld geven. Het is zeker niet slim om zonder peesjes te springen
Ze springt nu ook geen super hoge hoogte hé, echt nodig vind ik het niet. Dan kan je evengoed bij cavaletti al beenbescherming omgaan doen. Oké, bij de laatste misschien wel, daar heb je gelijk in Ja. Vroeger was ik ook absoluut voor beenbescherming en zeker bij springen, maar sinds ik de mening van een paar deskundigen gekregen heb (via bit) ben ik van gedachten veranderd. Als je een paard hebt dat keurig loopt (zichzelf dus niet aantikt/ haast nooit balken aftikt) zie ik niet in waarom het op lage hoogte nodig is hoor Knipoog. Trouwens, je mag je commentaar wel wat onderbouwen vind ik, aan "ik vind het geen mooi beeld geven" heeft ze niets hé Knipoog .

On topic: Vind hetzelfde als nodi Lachen

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 19:39

dankje wel ikga er aan werken

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:43

Haha, Sorry maar ik lag helemaal in een deuk van jou gezichten op de foto's. Bloos ROFL
Ik lach je niet uit. Ik lach je toe. Tong uitsteken
Verder kan ze goed springen. Leuke foto's Haha!

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 19:47

ik trekte inderdaad gekke gezichten maar we hadden ook grote lol want 1 paard had echt geen zin die was helemaal gek aan het doen

lekenlinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:44

kimpjj schreef:
@lekenlinge
een zweep daar rijd ik niet mee want daar is ze bang voor. ze heeft een naar verleden meestal geef ik gewoon een tik met me handen of leg ik mijn benen even aan want dan schiet ze ook al naar voren maar in iedergeval bedankt voor je advies

zonder zweep is altijd beter als ze prima reageren. ik heb altijd van die veel te hyper actieve bakbeesten van 1.88 etc onder me. Dan heb je hem zo nu en dan wel nodig om een beetje de baas te blijven. Had ik al gezegd dat je wel een heel mooi paardje onder je hebt? nou ja bij deze dan!

Groetjes

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:38

@lekenlinge: beter is dat je het niet op 3 weigeringen aan laat komen, als je paard weigert is het beter om voor de hindernis te gaan staan en aandrukken tot ie aangeeft dat ie er naar toe trekt, dan kun je omdraaien, niet te ver weg rijden, en goed met je been er bij aanrijden, maar niet harder gaan. Aan de foto's te zien denk ik dat het probleem bij de ruiter licht, omdat ze nog moet leren meer terug te zitten voor de hindernis en niet te vroeg naar voren gaan.

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 13:38

@ nodi daar heb je gelijk in

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 15:33

owja en nodi als je haar voor de hindernis zet en je geeft been springt ze er alsnog overheen