Pony trekt met hoofd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niki_

Pony trekt met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 18:58

Hoi!
Ik rij wel eens op een manegepony in de les, leuk paardje en loopt ook goed. Er is alleen één probleem; Ze loopt constant met haar hoofd de teugels uit mijn handen te trekken door haar hoofd naar beneden te trekken. Dit doet ze alleen als ze moet stilstaan, of in stap en draf, in galop doet ze het om de een of andere reden niet.
Ik heb zo het idee dat ze dat doet omdat ze steeds harder wil?
Mijn instructrice zegt dat ik been moet geven om haar hoofd omhoog te krijgen en weer een ophouding moet geven om haar niet te hard te laten lopen, dat doe ik nu ook, maar werkt niet goed meer na een aantal keer omdat ze doorheeft hoe het werkt en dus alleen harder gaat lopen en niet haar hoofd omhoog doet als ik been geef.
Iemand nog oplossingen hiervoor? Lachen

DeniseES

Re: Pony trekt met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:22

Meestal helpt het als je even je teugels aantrekt en tegelijkertijd aandrijft, wel zo dat je gewoon blijft staan. Dan tillen ze meestal het hoofd wel even op. Wacht even en beloon haar dan. Probeer het een paar keer, en elke keer als het wat langer duurt voordat ze met haar hoofd trekt, weer belonen. Alleen komt hier weer het jammere van een manegepaard... Als jij eraan werkt, dan verzieken de tig na jou het weer en kan je weer overnieuw beginnen de volgende keer dat je les hebt...

_miracle__

Re: Pony trekt met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:06

DeniseES schreef:
Meestal helpt het als je even je teugels aantrekt en tegelijkertijd aandrijft, wel zo dat je gewoon blijft staan. Dan tillen ze meestal het hoofd wel even op. Wacht even en beloon haar dan. Probeer het een paar keer, en elke keer als het wat langer duurt voordat ze met haar hoofd trekt, weer belonen. Alleen komt hier weer het jammere van een manegepaard... Als jij eraan werkt, dan verzieken de tig na jou het weer en kan je weer overnieuw beginnen de volgende keer dat je les hebt...

mee eens..
deze methode gebruiken wij ook altijd voor onze paarden