Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alicia2u schreef:Nou, eigenlijk zou je, als je zit volgens het boekje, heel onnatuurlijk zitten. De manier waarop jij het beschrijft is veel natuurlijker en makkelijker.
Veel problemen beginnen met de heup en vinden zo hun weg naar beneden; is je heupligging niet goed, dan zullen de rest van je benen ook niet goed liggen. Veel mensen die op het oog wel goed zitten, knijpen met hun knieën. Ga maar eens staan en draai je tenen naar binnen; je knieën zullen ook naar binnen vallen. Als je dit doet terwijl je op je paard zit, belemmer je z'n beweging ipv dat je hem ondersteund. Terwijl als je je tenen naar buiten draait als je staat, nemen je benen automatisch te vorm van een paardenromp aan. Om die reden zie ik liever iemand met de tenen naar buiten zitten, dan iemand die geen ruimte geeft bij de knie.
Het kán wel volgens het boekje, maar zoals ik al zei begint dat in de heup en daar heb je veel hulp bij nodig van een goede instructeur en de meeste mensen krijgen dat niet.
Bij mij heeft de richting van Centered Riding al heel veel verbetering gebracht en ik ben nu langzaam bezig mijn tenen naar binnen te draaien zonder dat mijn knie gaat knijpen. Dit is echter ontzettend moeilijk en vergt veel flexibiliteit van spieren waarvan ik niet eens wist dat ik ze had.