ik en whitney @ springwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chris_Fire

ik en whitney @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 21:36

Ik rij Whitney nu 2 weekjes. Haar eigenaar is gevallen op haar werk en kan voorlopig nog niet rijden. In die tijd rij ik witney dus. Het is nog een jong paard van 4 jaar. Dit was de tweede keer springen voor mij op haar en we hebben 1m gesprongen) De eigenaar heeft al wel eens vaker sprongetjes gemaakt met whitney en ze heeft ook al wel eens vrij-gesprongen (1.30 geloof ik)

Het zijn maar 3 foto's maarja het fototoestel kwam pas laat Tong uitsteken
Mijn eigen commentaar:
- Mag iets meer naar voren kijken (Op 1 foto was dit wel goed)
- Recht over de hindernis laten gaan. Dit is niet echt te zien op de foto's maar wel heel erg te voelen tijdens het rijden. Hij springt echt naar rechts over de hindernis. Hier wordt aan gewerkt.

1. 80cm. Hier kijk ik goed naar voren.
Afbeelding

2. Hier kijk ik erg naar beneden (ik hoorde haar de balk aantikken, ik wou weten of hij bleef liggen Tong uitsteken )
Afbeelding

3. 1meter. Hier mag ik iets meer naar voren kijken, hier zie je ook dat ze iets naar rechts uitwijkt.
Afbeelding

commentaar is natuurlijk welkom, maar wel graag zo dat ik er iets aan heb en aan kan gaan werken Knipoog

groetjes margo

This_is_me

Re: ik en whitney @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:06

mmm tja het commentaar heb je zelf al gegeven... Dus kan alleen nog maar zeggen... Leuk!!! Als ik dat zie wil ik ook springen hihi...

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 10:16

haha ja dat heb ik ook altijd als ik springfoto's zie op bokt Tong uitsteken .
Vrijdag gaan we voor het eerst een parcoursje proberen.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:39

Mooie aktie foto's hoor.
ook prachtige pony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:42

ziet er netjes uit hoor maar het lijkt (weet dus niet of dat is) of je heeeel hard op de hindernis af raced als dat zo is zou ik zechen probeer hem er rustig over heen te laten gaan maar als dat niet is heb ik geen commentaar Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:51

Ziet er netjes uit hoor alleen idd wat minder hard op de hindernis aan crossen. Blijf ook recht zitten boven de hindernis. Bij foto 1 vind ik jouw houding heel netjes!

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:52

Ziet er best goed uit hoor.. Je geeft zelf al commentaar. Is dit op het Zeebroek in Berlicum?

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:54

Chris_Fire schreef:
haha ja dat heb ik ook altijd als ik springfoto's zie op bokt Tong uitsteken .
Vrijdag gaan we voor het eerst een parcoursje proberen.

Succes vrijdag!

Ontopic: Het ziet er leuk uit, en Whitney kan goed springen! Haha!

Honesty. Kusje

Onienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:55

Het lijkt inderdaad of hij hard op de hindernis afgaat, wat je dan kan proberen is een drafbalk er voor te leggen...
verder commentaar heb je zelf al gegeven!
jullie zien er uit als een fijn stel, Ga zo door!

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 13:33

Anoniem schreef:
ziet er netjes uit hoor maar het lijkt (weet dus niet of dat is) of je heeeel hard op de hindernis af raced als dat zo is zou ik zechen probeer hem er rustig over heen te laten gaan maar als dat niet is heb ik geen commentaar Knipoog

Ik heb de foto's nog eens goed bekeken en het lijkt inderdaad wel een beetje alsof hij naar de hindernis crosst (hoe schrijf je dat Clown ) Maar in de praktijk is het juist NIET zo. Heel apart. Daar houd ze zich juist netjes in en gaat ze soms eerder TE langzaam (springerig). Maar ik ben het er met jullie over eens dat het zo wel lijkt op de foto's misschien dat ik vrijdag wel even stukje ga filmen dan kunnen jullie dat zien.

@Onieke: Het inspringen doen wij inderdaad altijd met een drafbalkje.
@ suprise: Dit is inderdaad op het zeebroek in berlicum. Alleen heet het nu Paardencentrum Annerheide. Het is verkocht.