Momenteel staat Rico bij mij op stal. Rico is een 3jarig Welsh B ruintje. Zijn vader is Breeton Dai, voor de geinteresseerden.
Het was enkel nog een heel gedoe om hem in te rijden. Hij wilde nl. niet vooruit!
Het verhaal kan je hier lezen.
Vorige week woensdag gewoon weer geprobeerd, samen met Willemijn (haar zus is de eigenaresse van Rico. Marloes is nu op vakantie in Amerika), en waarempel, hij liep!

Vrijdags wilden we weer aan de gang, maar Willemijn was ziek. Nog steeds, dus erg opschieten deed het niet, maar daar doe je nu eenmaal niks aan! Mijn ouders waren op vakantie in Egypte, dus die konden ook niet helpen.
Nuja, ze zijn weer terug, dus mams en ik gister nog eens aan de gang met hem. En ja hoor, hij liep weer!
Los gedaan van de longe en zelf eens gestapt. Ging aardig. En zowaar zat er een drafje in!
Na 10 minuutjes lekker op stal gezet, dat was wel genoeg.
Vandaag weer eventjes erop. Het heeft vannacht enorm geregend dus de bak is een zooitje, maar gelukkig is ie niet glad.
Rico deed weer keurig zijn best en we hebben zelf door de bak gereden, stap en draf.
Momenteel vind ik een vooruit nog belangrijker dan een aanleuning, ik houd dan ook enkel licht contact om hem te ondersteunen en verder ben ik blij als ie vooruit gaat

De rest komt wel, ik heb geen haast.
Rico is ongeveer 1.25. Erg wennen dus zo'n klein maatje maar ik kom nog niet eens onder zijn buik vandaan, zo grappig!

Heb er nu zo'n vijf keer opgezeten, maar dit is dus pas de 2e keer dat ie echt loopt.
Meet Rico:

Beetje los nog -> vooruit denken!
Ben bang als ik hem teveel ondersteun dat ie weer op de rem gaat, hoewel ik de teugel over het algemeen iets meer op druk heb staan dan hier.

Draafde ik net fijn, vliegt er een vogel op uit de struiken.
Vroemmm, meneer stond 180 graden de andere kant op hoor!
Zie die oortjes

Even gerust stellen dus, kon er wel om lachen

En het bewijs, jep het draaft echt

Tot zover voor nu
veel plezier er nog mee!!
Je past er mooi op, en fijne uitstraling heeft hij. Met vlagen zie je nog wel dat het zo'n kleine uk is, maar hij doet het netjes 
Word vast nog wel wat!