En wel hier om; pharagirlke schreef:Jaaaah!! Onze eerste prijs is binnen!
Pretsel liep heeeerlijk! Ze was beetje hengstig, dus natúúrlijk moest ze zich aanstellen bij het losrijden. Ik dénk he, dat Pret in haar vorig leven een hengst was, en dat ze zich er nog niet bewust van is dat ze nu merrie is. Op elke merrie die voorbij kwam ging ze zo zwaar murmelenEx deed dat altijd bij hengstige merrie's. En ó wat was ze prikkelbaar, elke druk die een beetje te veel was naar haar zin kreegk een bok!
Maar ineens ging ze heel fijn lopen, heeel ontspannen! Vlak voor we binnen moesten. In de ring was ze wat kijkerig, terug gespannen tot op de groet. Toen gooide ze alle spanning van zich af en luisterde ze gewoon rustig naar mijn hulpen!
Resultaat; 61.48% met de complimenten van de jury voor de goede proef en een 4de plaats!En de 1ste 4 mochten binnen
Yeah! Tis gelukt! Mijn stiefpa heeft gisteren nog gezegd dat het een slacht paard was. Nóu, best goed voor een slachtpaard!
Ze kreeg zoveel complimentjes! Pistemeester kwam naar me toe; proficiat! Ongelooflijk hoe dat paard veranderd is! (nou en of) en een vrouw dacht dat ik een nieuwe bij had
(ze stond heel rustig, als een echte dressuurdame, te wachten tot we binnen mochten
)
Ook de jury vond het een hele goede proef!Ze mocht alleen nog wat ronder maar hij wist zeker dat daar aan gewerkt werd!
2de proef was ze echt op. Die eikel van een stijn had tegen ons op gereden (met gevolg dat ik een stijve knie heb) en zijn paard is vol tegen Pret aan geknalt.(maar goed dat de dame stevig op haar benen staat) Hij gaf haar amper 10 cm ruimte juist aan een plek waar hij Pret al een paar keer had zien uitwijkenLogisch dat het diertje dan nog feller uit wijkt want Pret wil weg kunnen! Nou reken maar dat dat de laatste keer is dat ie zo dicht rijd!
Die heeft daar over zn.... gekregen van me (en van mn moeder). en íedereen langs de kant zei dat we (pret en ik) in ons recht waren, hij reed ten 1ste op rechts! Dus dan moet hij zéker afstand houden! Arrogante kl*otzak!
Heb Pret maar ff laten stappen om zeker te zijn dat ze haar been niet bezeerd had maar uiteindelijk zijn we er met de schrik vanaf gekomen (redelijk veel schrik want Pret dufde nie meer bij andere paarden in de buurt, en hoe kan ik haar dat kwalijk nemen?) Dat et joch zn twee handjes maar kust dat ie opt paard zat
(en vooral dat ik op het paard zat)
Tweede proef was Pret natuurlijk moe en gespannen. Maar alsnog liet ze zich vrij fijn rijden (zal zo het filmpje uploaden)
Toen ik buiten kwam zat daar een oude bekende (jury)En die was me toch positief! Die heeft Pret in Zonhoven gezien (en daar was ik zo blij dat ze zoooo rustig en braaf was
) en daar schijnt ze gezegd te hebben tegen haar schrijven; 'kheb medelijde met et meiske. Pony naar paard is al zo'n overstap en dan nog eentje die haar overal in tegenwerkt!' én ze dacht niet dat ik Pret er 'doorheen' zou krijgen!
Ik vraag, 'mevrouw, heeft u misschien nog tips?'
antwoord ze; 'nee, blijf jij maar rustig verder werken zoals je bezig bent en je gaat nog heel ver komen met die jongedame! Het is een prachtig paard, jullie zijn een super combinatie, ze is nog wat bang maar het vertrouwen in elkaar straalt er van af! én ze heeft super gangen!'
Tja wát kan je dan nog meer doen dan bedanken en t peerd belonen?
Ze wist zelfs nog dat ik het met Ex ook helemaal niet zo makkelijk gehad had!
Eugene beweerde zelfs altijd bewondering gehad te hebben voor me(en ik maar denken dat ie me maar 'zozo' vond.
)
Heb nog een tijd met haar staan praten dat paarden karakter móesten hebben, dat die robotjes er niet komen etc. (waren het heel erg eens met elkaar terwijl deze mevrouw toch niet als 'gemakkelijk' bekent staat! Maar ze was super vriendelijk!)
Hahah ze heeft het zelfs nog over Pret haar vooruitgang gehad met de mijnheer die me gejureerd had in die tweede proef
De eigenaar was dan weer vooral verbaast over hoe erg haar galop en haar overgangen verbeterd waren
Ja...Ze hadden hun dag heeeeel goed uitgekozen voor al die fijne complimentjes!
even wat foto'tjes;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O7ZQVE7E.jpg

oh wat ben je toch een knap dier Pret

lopersss!!!

deze is wsl voor de vorige eigenaar.

Pret met haar dikke kuif

Pret zou Pret niet zijn als ze niet tóch nog schrok van de poort in de piste waar ze nog maar net had gelopen

Om even een beeld te geven van hoe ze bij de eerste keer inrijden liep;
http://www.youtube.com/watch?v=7DntS8NaLTw
Dit zijn slechts een paar momenten. Zo is ze een half uur aan een stuk door bezig geweest
De laatste tien minuten schoot het haar plots int kopke dat ze misschien toch wel eens kon tonen dat ze wel normaal kon doen
die 'OEH' wat je hoort bij het schrikfilmpje ben ik die een schok in mijn rug krijg 
http://www.youtube.com/watch?v=yYmMrRjtgmQ
En natuurlijk een filmpje, wel van de 2de proef. Hier was ze 20x zo gespannen en veeuuul te sloom. Maar alsnog vind ik het een beter beeld geven dan ons laatste wedstrijdfilmpje!
Yeah! Tis gelukt! Mijn stiefpa heeft gisteren nog gezegd dat het een slacht paard was. Nóu, best goed voor een slachtpaard! 
Logisch dat het diertje dan nog feller uit wijkt want Pret wil weg kunnen! Nou reken maar dat dat de laatste keer is dat ie zo dicht rijd!
Die heeft daar over zn.... gekregen van me (en van mn moeder). en íedereen langs de kant zei dat we (pret en ik) in ons recht waren, hij reed ten 1ste op rechts! Dus dan moet hij zéker afstand houden! Arrogante kl*otzak!
) en daar schijnt ze gezegd te hebben tegen haar schrijven; 'kheb medelijde met et meiske. Pony naar paard is al zo'n overstap en dan nog eentje die haar overal in tegenwerkt!' én ze dacht niet dat ik Pret er 'doorheen' zou krijgen!

Wat een hoop wit en zwart allemaal kan doen he