het probleem :
- ik durf niet naar buiten omdat ik bang ben geworden nadat een hond ons aanvloog en ik aan de kletter ben gegaan (daarbij vinger gebroken maar er gelukkig net niet afgevlogen)
- ben sowieso al een bangerd omdat ik met aan de kletter gaan al eerder onder een paard heb gelegen en die angst zit er nog steeds in (was niet met Karina)
- in de bak wil Karina niet doorlopen, reageert niet/onvoldoende op je been als je sneller dan stap wil
- ik durf geen zweep te gebruiken omdat ze dan bokt
- ik wil geen sporen om omdat ik door fibromyalgie geen perfecte controle heb over mijn benen en daardoor de kans loop haar steeds per ongeluk met die sporen te porren
- blijven drijven met mijn benen werkt sowieso al averechts en ik heb na 10 min al geen gevoel meer in mijn benen
Een stalgenootje is er voor een keer op gaan zitten, zij rijdt heel goed en ook met sporen en Karina liep eventjes heel keurig totdat ze t zat werd en haar lanceerde.... Dit stalgenootje kom ik normaal ook niet tegen, het was een toevalstreffer.
Hoe los ik dit op, ik moet het helaas wel helemaal zelf doen.Ik heb wel hulp gevraagd maar dat kon niet. Als ik op stal ben dan ben ik daar alleen.
Ik zou best instructie kunnen gebruiken maar ook dat is een probleem. s Avonds is het te druk in de bak om normaal te lessen want Karina vindt het ook leuk om naar langsrijdende paarden te meppen, waar ik nog banger van word en op de tijden dat ik er ben werkt de instructrice....
Karina hoeft geen super dressuurpaard te worden, ze is al 17 dus het enige wat ik van haar vraag is 3 normale gangen als ik daar om vraag, zich laten sturen en stopen.
Ze is gelukkig helemaal gezond en heeft net een nieuw zadel dat haar ook goed past.
Ik wil dat ze luisterd in de bak dan kan ik misschien weer buiten gaan proberen want de bak vinden we beiden eigenlijk niet zo geweldig.Het lijkt het me niet verstandig om in deze toestand toch naar buiten te gaan. De lol van het paardrijden is er nu wel aan het af gaan
(kortom een ruiter die blijft zitten en eventjes aanpakt) Succes! 

.