zitles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

peetisgreat

zitles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 19:29

wie heeft er een paar leuke tips voor zitlessen?????

fesje19

Re: zitles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:34

bij ons doen ze met de kids altijd hoofd schouders knie en teen, bij knie en teen moet je je knie en teen optrekken en pakken
of nog een ander spel: er wordt geroepen 1: dan moet je je knie naar het zadel brengen en met je hoofd op je knie, 2 is bijvoorbeeld handen omhoog! De instructeur roept dan alleen 1, 2 ,3 of 4 en overal zit een oefening achter!
Verder: voeten uit de beugels, teugels los en met je ogen dicht rijden!

LoveEddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:08

Klinkt leuk..! Clown

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:11

idd hoofd, schouders knie en teen. of uuhhh van voor naar achter van links naar rechts. het begin van voltige. beugels uit en iets onder hun kont leggen in galop. gymnastiek. idd met je ogen dicht rijden.

en zo is er vast nog veel meer te bedenken.... hoop dat je er wat mee kan.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:18

Zonder beugels rijden is natuurlijk altijd goed voor je zit Knipoog zonder zadel is beter, maar dat kan je niet zomaar 1,2,3 doen bij elk paard.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 22:10

wat een leuke tips hier ga ik zeker wat mee doen
geef nu al een paar meiden zitles maar ik zat zelf een beetje te denken van er is vast meer uit te halen
Haha! en spierpijn dat ze hebben hahahahaha ik heb ze wle beloofd dat ze mij ook een keer onder handen mogen nemen Bloos

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:04

Wat heel belangrijk is is dat je de ruiter laat voelen hoe hij/zij zit. Laat hem even nadrukkelijk op de volgende botjes zitten: stuit, schaambeen, lin zitbeenknobbel en de rechter. Dat vierkantje ahw moet je gelijkmatig belasten. Dan zit diegene recht.

Verder linkerarm en rechterarm stretchen (geeft ruimte in de ribben) tenen aanraken, knieen optrekken.
Doel van zitles is een correcte zit, je hebt ook gym, dat is imo wat speelser.

Doe verder een touw om de hals en de teugels kun je vastzetten aan de singel zodat het paard nageeflijk loopt, en de ruiter echt bezig is met zijn zit.
Ga maar es lichtrijden dan, dat je je alleen richt op je zit.

River_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:46

Ik rijd altijd als het paard netjes gecontroleerd loopt een kwartiertje (zoiets) zonder beugels voor mijn zit. Ik heb nu alleen helaas niet echt een paardje mee om aan de slag te gaan. Scheve mond

sweetie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:16

Leuke tips, wij moesten op de ponyclub altijd de beugels afdoen, en dan werd er een zakdoekje tussen ons been en het zadel gelegd en dit zakdoekje mocht niet vallen.. (dit gebeurde natuurlijk heel vaak) Haha!
succes met de lessen

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 18:50

dank jullie wel hoor ik kan hier zeker wat leuks van maken
toppie meiden