Ik verzorg een manegepaardje, echt een schat in de omgang maar onder het zadel heeft hij nogal een dominant karakter. Hij loopt mee in de lessen en doet 9 van de 10 keer gewoon waar hij zin in heeft. Zolang je niet teveel van hem vraagt is er niks aan de hand. Wanneer hij geen zin heeft, of wanneer er iemand op zn rug zit die hem irriteert laat hij dat duidelijk merken. Het komt dus nog weleens voor dat er iemand van hem af valt. Nou is dat nog niet zo erg. Het probleem is alleen dat wanneer het hem gelukt is om die persoon van zn rug af te werken, dan slaat hij gericht na. Gelukkig is er tot nu toe nog nooit wat ernstigs gebeurd, maar je kan er op wachten dat het ooit goed fout gaat. Degene die op de manege over de paarden gaat weet dat natuurlijk ook. Gelukkig wil ze wel eerst uitzoeken waarom hij het doet en of je het misschien af kan leren.
Nu is mijn vraag aan jullie dus of er iemand is die hier ervaring mee heeft en of er misschien iets aan te doen is.
Ik verzorg hem nu een jaar en sinds een paar weken heeft hij mij geaccepteerd en wil hij voor me werken. Hij kan echt super lopen, het is een KWPN'er van Sambertino, en ik wil hem echt niet kwijt! Ik hoop echt dat er iemand is die ons kan helpen.