Nemo (ex-Z1 paard) & ik @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Nemo (ex-Z1 paard) & ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 12:26

Foto's zijn van gister in de les, genomen met n simpele camera dus soms wat wazig + moeilijk foto's maken in de binnenbak.
Maar wat heb ik heerlijk gereden zeg! Hij kan in principe natuurlijk alles, maar ik niet Clown
Voor het eerst travers met m gereden ( is ook wel te zien ook, behoorlijk beroerde houding..) en verder gewoon lekker gewerkt.
Er zijn geen foto's van t losrijden en let niet op mn linkervoet, heb mn enkelbanden gescheurd gehad dus kan m nog niet normaal gebruiken Knipoog

Afbeelding
Meet Nemo Haha!

Afbeelding
Fijn beeld, achterbeen er goed onder Lachen

Afbeelding
Stappen..

Afbeelding
Keertje wegrijden

Afbeelding
Stap, beetje aparte handhouding.

Afbeelding
Mooie foto

Afbeelding
1e x travers, wat wel te zien is aan mn houding Vork

Afbeelding
Beetje donker, maar volgens mij galop

Afbeelding
Kapstokvoetje (maar dit is dus mn geblesseerde voet)

Edit: nog wat foto's

Afbeelding

Afbeelding
Drafje

Afbeelding
Nog een poging tot travers

Afbeelding
Volgens mij inzetten travers, wel mooi drafje Lachen

Afbeelding
Volte 10 m

Afbeelding
Travers al iets beter

Laatste in link: http://www.mijnalbum.nl/Foto-V7MESKFG.jpg
Galop

Commentaar mag, maar hou t aardig! Lachen het is en blijft een manegepaard(maar wel n heeele leuke Tong uitsteken)

Blue9

Re: Nemo (ex-Z1 paard) & ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:31

Ziet er goed uit! Goed manege paard zeg! Echt waar, ik zag dat zo staan, en toen vond ik het nog mooier!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 12:42

Dankje! ja best raar hoe zo'n paard op een manege terecht kan komen maargoed hij is errg fijn om te rijden ! Lachen

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:29

Ziet er goed uit alleen tip teugels wat korter want je hebt ze wel erg lang vind ik!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:31

Bij die laatste travers foto, het paard moet buigen om je binnennbeen, en kijken in de richting waar die heen gaat. Verder ziet het er leuk uit hoor Ja succes nog verder !

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:33

wat leuk dat je kunt lessen op een ZI paard!

Maar rijd je geen renvers ipv travers?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 13:46

Dit is travers, althans het moet er op lijken Tong uitsteken Bij renvers rij de voorhand van de hoefslag af, achterhand erop, dit is precies het tegenovergestelde.
Bedankt voor de leuke reactie's! Verder nog iemand?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:50

Je hebt echt nog een héleboel meer buiging en aanleuning nodig in de travers, maar het is zeker een leuk paard Ja. Dat je er nog maar veel van kan leren Knipoog

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 13:53

Klopt hoor! ben t helemaal met je eens, het was de 1e x dat k uberhaupt travers reed en moet t dus nog helemaal uitvinden e.d. Jammer dat ik niet elke week op m kan rijden, maar t is zeker een heel fijn leerpaard Lachen

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 16:09

Verder nog iemand tips of opmerkingen? Lachen

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:39

Zonde dat zo'n paard p een manege belandt... Wordt toch een beetje verpest doordat er zoveel mensen op um rijden die eigenlijk niet weten hoe met zo'n paard om te gaan. Maar wel heel leuk voor jou, want zo krijg je wel steeds meer gevoel hoe je echt moet rijden!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 16:47

Inderdaad hij is 9,5 van de 10 x super braaf dus er rijden ook beginners op en dat maakt m voor mij weer moeilijker te rijden omdat ie bijv de les ervoor toch zn best niet hoefde te doen dus waarom zou ie dat bij mij wel doen Tong uitsteken
We hebben trouwens ook een paar keer galop-halt-galop gereden wat uiteindelijk ook heel goed lukte en verder schouderbinnenwaarts, wijken e.d. Lachen

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 05:51

ziet er leuk uit hoor, maar inderdaad is het niet bepaald een travers, ook geen renvers, maar wel een schouderbuitenwaards, waar nog flink aan gesleuteld mag woden Haha!

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:33

ziet er leuk uit. Leuk dat zo'n paard op de manege komt, daar kun je heel veel van leren. Een tip voor als je de travers rijdt: begin vanuit een volte 10 m. Dus als je travers wil rijden op de lange zijde, maak je meteen na de bocht een volte 10m, in die volte zorg je voor een goede buiging om je binnenbeen (ook buitenbeen al beetje naar achter) en dan rijd je uit dit volte je travers. Zorg dat je paard in de travers in de richting kijkt waar hij heen gaat. Dus buitenteugel goed eraan en stelling vragen op je binnenteugel.
T is niet makkelijk, maar in ieder geval veel succes ermee!
Miss kun je eerst proberen SB goed onder de knie te krijgen, dat is net wat makkelijker. Ook de sb kun je rijden vanuit de kleine volte trouwens. Je rijdt de volte, draait eruit alsof je de diagonaal op wil, maar je zet door in de schouderbinnenwaarts. Ook hier denken om de goede buiging. In de sb, met je binnenbeen naar je buitenteugel toe rijden.
Succes!!!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 19:37

Bedankt voor je tips! Die volte 10 m zie je inderdaad ook op de 1 na laatste foto, SB gaat op zich ook wel lekker maar kan inderdaad ook nog beter. Jammer genoeg kan ik niet elke les op m rijden en k rij ook maar 1 x per week dus verbeteren gaat ook niet zo snel helaas..