Bijou le Cheval Unique @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ladylay

Bijou le Cheval Unique @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 11:42

gister ging het alles behalve goed..
ze liep te klieren, te hinneken e.d.
vast houden....heel erg...op een gegeven moment ga ik terug trekken en dan is het voor mij heel lastig met zachte hand te rijden.....
ik ben geen watje....dus zet nu ook een keer een filmpje neer van het trainen dat het alles behalve goed en fijn verliep Clown
van achter is er niet goed bij, de aanleuning is ver te zoeken....
gewoon niet fijn...mijn benen waren lastig stil te houden van daag...mijn handen...
maar ze blijft mijn poepje Lachen
en ga zoo maar door

en ach, het kan niet altijd van een lije dakje gaan Knipoog

ik hoor het wel Lachen

http://media.putfile.com/bijou-trainen

kimftNinja

Re: Bijou le Cheval Unique @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:44

heej ik vind het er tussendoor best netjes uitzien!
Soms zie je dat ze wat tegen de hand komt, maar dat vond ik wel meevallen. Daarbij was het weer volgens mij ook niet optimaal of wel?

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:47

Ik snap niet echt waarom je alles in slowmotion hebt in het filmpje, maakt het er niet duidelijker en prettiger op om naar te kijken.
Maar zover ik kan zien, ziet het er zeker niet zo slecht uit als dat je mij doet geloven Knipoog Bijou heeft iig een paar mooie gangen..

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:48

Ik heb niet het hele filmpje gezien, maar vind er ook tussendoor nog wel nette stukjes bijzitten hoor. Dat geeft toch aan dat er wel een goede basis inzit waar je telkens weer naar terug kunt. En net zoals wij weleens een slechte dag hebben, heeft je paard dat ook weleens, geeft niks.

Het enige wat me opvalt en waar je echt heel goed op moet gaan letten, is dat op sommige momenten het hoofd van je paard van links naar rechts op en neer gaat. Meestal doen ze dat op het bit...ik bedoel niet te zeggen dat je zaagt hoor, dat zie ik er niet in, maar let er goed op dat je het hoofd stil ervoor houdt, en als je vraagt met 2 handen vragen. Daarnaast proberen steeds (lichte) verbinding te houden en niet teveel je teugels los-vast-los-vast laten komen.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:47

Vind het er zeker niet verkeerd uit zien, wat mij vooral opvalt is dat je haar iedere pas aan het bijdrijven bent, waardoor het beeld nogal onrustig wordt, ook omdat ze zoals Ezter zegt haar hoofd heel fe tijd een beetje beweegt.
Het komt vast goed met jullie! Succes nog met de training!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:56

Wat hier boven wordt gezegd: let op de manier van ondersteunen (veel aansporen en een iets wat onrustige hand).

De rest ziet er goed uit!

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 14:12

Vind het er netjes uitzien.
choco staat gaaf op haar Tong uitsteken
xx esther

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 14:18

Ezter schreef:
Ik heb niet het hele filmpje gezien, maar vind er ook tussendoor nog wel nette stukjes bijzitten hoor. Dat geeft toch aan dat er wel een goede basis inzit waar je telkens weer naar terug kunt. En net zoals wij weleens een slechte dag hebben, heeft je paard dat ook weleens, geeft niks.

Het enige wat me opvalt en waar je echt heel goed op moet gaan letten, is dat op sommige momenten het hoofd van je paard van links naar rechts op en neer gaat. Meestal doen ze dat op het bit...ik bedoel niet te zeggen dat je zaagt hoor, dat zie ik er niet in, maar let er goed op dat je het hoofd stil ervoor houdt, en als je vraagt met 2 handen vragen. Daarnaast proberen steeds (lichte) verbinding te houden en niet teveel je teugels los-vast-los-vast laten komen.

klopt.......
doe ik normaal ook, maar vandaag wou het niet Knipoog
ze liep te klieren, zagen dat doe ik idd niet Knipoog
maar het klopt...komt dat ze dan zo vast pakt...vraag je strenger en dan laat je los en dan laat ze haar hoofd terug deinzen

Barbie1986 schreef:
Vind het er zeker niet verkeerd uit zien, wat mij vooral opvalt is dat je haar iedere pas aan het bijdrijven bent, waardoor het beeld nogal onrustig wordt, ook omdat ze zoals Ezter zegt haar hoofd heel fe tijd een beetje beweegt.
Het komt vast goed met jullie! Succes nog met de training!

klopt, zoals ik al in begin berichtje mijn benen en handen waren niet stil vandaag om dat het vandaag echt bagger ging
dus aandrijven e.d.
maar zoals ik al zei het kan nooit altijd super gaan Knipoog

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 14:23

Heej,

Ben je der zaterdag ook in dalfsen ?

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 14:41

Wat zit er een fijn drafje op je haf, nice. Het ziet er idd iets onrustig uit, maar sommige stukjes ook weer lekker ontspannen. gewoon lekker doortrainen;)

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 14:57

Ik ben het eens met het bovenstaande. Zitten mooie stukken bij, maar af en toe opletten op niet teveel drijven en dat soort dingen. Maar da's lastig, doe ik zelf ook nog wel eens. Knipoog
Verder gave haflinger. Heel fijn gebouw.
Klopt het trouwens dat het beeld stopt bij ong 3 minuten en dan nog 13 minuten lang zwart doorgaat?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 19:38

bedankt voor de reacties Lachen

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:17

Ik vind het rijden er niet verkeerd uitzien.
Je kan momenten zien waarop het ietsjes minder gaat, maar er zitten ook hele goede stukken tussen. En Bijou is natuurlijk een fantastisch paard Ja

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:02

heyhey!
Vind het er goed uit zien hoor, je hebt haar lekker aan het lopen!
En bijou is een mooi paardje!

_Elsjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:09

Wat een leukerd! Supermooi paardje, ziet er goed uit. Ga zo door! Go jij! Go jij!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 19:13