Jasmijn rijden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sweettiger

Jasmijn rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 22:48

Hoi,
Vandaag was ik weer naar de pony's toe die ik samen met een vriendin doe. Dit keer ben ik op Jasmijn gaan zitten.
Er zijn ook foto's gemaakt, maar ik heb ze nog niet allemaal gekregen, nog maar 4 heb ik gekregen, morgen krijg ik er meer.
Naja, genoeg gepraat, hier de foto's Clown
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En een afsluitertje:
Afbeelding

Mijn eigen punten zijn:
hakken omlaag
rechtop zitten
en handen goed doen.

Als je kritiek hebt, graag opbouwende kritiek waar ik wat aan heb Lachen

xx Kitty

Alexx

Re: Jasmijn rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:50

Hoi,
leuke pony hoor! Alleen ben ik bang dat je zadel iets te ver naar voren ligt, en ik vind je eigenlijk ook wat groot.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:51

Ik zou een beetje gaan werken aan de ontspanning.
Ziet er allemaal erg gespannen uit.

Verder vind ik je zit goed, op de punten na die jezelf ook geeft Knipoog

sweettiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 22:54

Alexx schreef:
Hoi,
leuke pony hoor! Alleen ben ik bang dat je zadel iets te ver naar voren ligt, en ik vind je eigenlijk ook wat groot.

Ja dat zadel schuift hele tijd naar voren, dat is echt vervelend!
En ik vind mezelf ook te groot inderdaad, normaal rijd ik ook op de ander..
Maar Jasmijn was beetje stakerig en dat andere meisje had daar vandaag geen zin in, dus ging ik er op Knipoog

RicardoOpa schreef:
Ik zou een beetje gaan werken aan de ontspanning.
Ziet er allemaal erg gespannen uit.

Verder vind ik je zit goed, op de punten na die jezelf ook geeft Knipoog

Daarom is ze dus ook gespannen (en ik ook) omdat ze eerst nogal wat aan het staken was, maar bedankt voor de punten! Haha!

lesley1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:57

je zegt het zelf al hakken meer uitdrukken recht op zitten maar ziet er goed uit!!

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:58

Dus als je zadel naar voren schuift, leg je het er maar gewoon op?

Gebruik je verstand! Een zadel dat naar voren schuift, past niet!

sweettiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 22:59

Mistie schreef:
Dus als je zadel naar voren schuift, leg je het er maar gewoon op?

Gebruik je verstand! Een zadel dat naar voren schuift, past niet!

Nee, maar omdat er geen ander zadel is en zij wel beweging nodig heeft en we niet met de kar konden en longeren gaat gewoon niet met haar, tja dan zit er niks anders op. En dit zadel past niet op die ander en ik ga niet zonder zadel op haar zitten Knipoog

En tijdens het rijden stap ik ook steeds af om dat zadel goed te leggen, en op dit moment was het dus weer naar voren geschoven.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 08:39

@Mistie, het hoeft toch niet meteen zo boos?!
@Sweettiger; de pony houdt je wel makkelijk hoor, dus dat is het probleem niet

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 08:42

Kan je de eigenaar van de pony's vragen of er een ander zadel inzit? (kans is vaak klein, maar wie weet?) en anders misschien eens op zoek gaan naar een staartriem Ja

verder is de meeste commentaar wel gegeven denk ik Ja en je bent voor het plaatje wat groot, maar als je goed stil kan zitten denk ik niet dat de pony last heeft hoor.

sweettiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 09:30

Paljassofie schreef:
Kan je de eigenaar van de pony's vragen of er een ander zadel inzit? (kans is vaak klein, maar wie weet?) en anders misschien eens op zoek gaan naar een staartriem Ja

Ik zal het hen eens vragen, en anders inderdaad een staartriem. Ik zal het in ieder geval proberen te veranderen, dat het niet meer zo naar voren schuift!

Alexx schreef:
@Sweettiger; de pony houdt je wel makkelijk hoor, dus dat is het probleem niet

Ja, de pony houdt het zeker makkelijk. In de zomer gaat de eigenaar met Jasmijn en Nero (de ander die er staat) met de huifkar op vakantie, dus ze zal het gerust houden, want ik denk ook dat die kar niet al te licht is! Haha! Lachen

x_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:50

Ik vind je wel wat groot,
Op sommige foto's (Lijkt) het dat je de voor benen van je pony gewoon aanraakt.
Ook je zadel idd, die ligt erg ver naar voren naar mijn idee.

En : Kan aan mij liggen hoor Knipoog
Maar ik vind het er niet echt ontspannen uit zien, kop de lucht in?!
Misschien kan er aan gewerkt worden dat de pony iets naar benede loopt? ik bedoel niet dan ze/hij dan meteen in de krul moet, maar gewoon hoofdje iets naar benee?

voor de rest een leuke pony,
en ik vind je houding wel netjes hoor Knipoog

sweettiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 11:55

Ja, ik vind zelf ook dat ik te groot ben voor haar, maar dit was een van de weinige keren dat ik erop zat. En dat zadel wordt aan gewerkt Lachen

En nee, ze is inderdaad niet ontspannen, op deze foto's is ze eigenlijk wel ontspannen. Bij haar is het zo dat ze gewoon haar kop de lucht in gooit om onder het werk uit te komen, en als ze dat doet kan je helemaal niets meer doen omdat je niets meer te zeggen heb. We proberen hieraan te werken, maar zodra het haar te veel wordt gaat dat hoofd de lucht in en heb je weer heel weinig te zeggen. Dus het is ook heel moeilijk gewoon om haar een beetje naar beneden te rijden.

& Dankje Lachen

sweettiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 11:55

Hier nog een aantal foto's:
<Het commentaar is nog steeds: handen rechtop, geen piano handjes ervan maken, rechtop zitten en me hakken uitdrukken.>
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Leuke foto, maar let niet op mijn hoofd aub. Bloos

Afbeelding
Hier kwam ze in volle galop op de fotograaf afgerend Tong uitsteken

Afbeelding.

xx
ps. commentaar opbouwend graag Bloos

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:02

Heel hard werken aan de ontspanning lijkt me erg belangrijk Knipoog

Verder is het zadel, buiten dat het niet op de pony past, ook veel en veel te klein voor jou Ik denk dat als je hier vaak op rijdt je houding alleen maar achteruit ipv vooruit zal gaan. Het is voor jou echt onmogelijk om correct hierop te zitten.

Verder geef je zelf duidelijk aan waar je nog aan moet werken, belangrijk is dat je daar ook aan denkt als je aan het rijden bent. Dus probeer les te nemen, of in ieder geval iemand ernaast te zetten die jou kan vertellen dat je je handen rechtop moet zetten, je benen op de juiste plaats moet houden en je tenen naar binnen moet draaien enz. Dat hoeft, als je de mogelijkheid niet hebt echt niet perse iemand te zijn die ook rijtechnisch commentaar kan geven, je kan iedereen uitleggen wat jij wil verbeteren. Het gaat er vooral om dat je eraan herinnert wordt op het moment dat je de fout in gaat.

Lesnemen lijkt met trouwens wel belangrijk voor de rest van het rijden, de pony loop erg gespannen, met een dikke onderhals en strakke rug, dat is niet zo bevorderlijk ervoor.

sweettiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 12:09

Ja, normaal zit ik ook op een heel ander zadel, dat veel groter en breder is (die andere haflinger waar hij van is is ook veel groter en breder) en dat past wel.

En ik heb ook les, maar dan op een manege en dus ook met andere paarden en die zijn van hunzelf al rustiger enzo, dus daar leer ik ook niet echt hoe Jasmijn rustiger te krijgen is, want (vind ik dan) dan moet je echt het paardje zelf gezien hebben hoe die rijdt. En ik let er zelf ook wel een beetje op, maar dan ben ik het weer vergeten en daar zijn mijn pianohandjes weer en zit ik weer niet rechtop. Maar ik zal er aan proberen te werken, bedankt voor het commentaar! Lachen

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:14

Ziet er wel leuk uit !
Maar is het zadel niet te klein voor je haffie ?

sweettiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 13:19

Nee dat valt mee, in ieder geval dat vind ik dan. Het is wel klein maar niet te klein. Knipoog

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 15:03

als ze zo haar hoofd de lucht in gooit kan je denk ik het beste proberen het voorwaarts op te lossen Ja lekker vlot blijven rijden, veel voltes/achtjes/slangenbogen rijden, heel veel overgangen enzo, zodat haar ze echt op jou moet gaan letten. En als ze je hulpen negeert even goed doorzetten, been eens wat harder eraan, of een zweepje erbij Lachen

sweettiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 15:44

Okee, ik zal er aan werken! Lachen

sweettiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 12:00

Iemand nog tips over hoe haar bijrijdster haar hoofd rustig naar beneden kan rijden?
In de les op de manege wordt er niet echt geleerd hoe naar beneden te rijden..
Nja, in de les wordt er nu een klein beetje aan gewerkt, maar niet echt goed.
Met deze manege pony's is het ook vrij moeilijk.

HorsesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:47

Heej,
Ik vind het goed uitzien.
Het lijkt alleen alsof ze de teugels op sommige foto's heel strak heeft omdat de pony ook afentoe de mond open doet.
Ik weet niet als die mensen het hier weten, maar het is een haflinger.. Super sterk dus!
En voor de ontspanning; misschien te teugels iets langer laten zodat ze de ruimte heeft om te onspannen.
Ziet er wel echt heel leuk uit Lachen
Groetjes,
Samantha

sweettiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 16:04

Ja, dat probeer ik ook, de teugels langer laten. Maar zij gaat dan streken uithalen zoals bijvoorbeeld stilstaan (hier kan ik mee leven), maar in de galop ook, toen heb ik ze langer gedaan zodat ze misschien wat sneller ging, maar toen ging ze bokken en haar hoofd naar beneden trekken. Dus het is wel een goed advies, maar bij deze pony werkt dat helaas niet echt.. Maar zij is ook dat als zij niet wil lopen dat ze hele tijd achteruit gaat lopen.. Ik heb zerieus een filmpje van 2 minuten dat ze alleen maar achteruit loopt. Is toch niet te geloven ?! ROFL

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:11

gewoon veel voltes rijden, veel overgangen en zorgen dat ze heel goed aan de hulpen is. dus zorgen dat ze achteraan altijd goed mee is. Veel van stelling veranderen en gewoon de handen rustig houden. Zolang je pony niet ontspannen is zal ze niet echt haar hoofd lager gaan houden.

sweettiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 16:14

Okee, dankjewel! Lachen Ik zal het in ieder geval doorgeven aan haar berijdster en als ik er nog eens een keer op ga (als het echt niet anders kan, aangezien ik een beetje te groot ben Clown) dan zal ik er aan werken! Haha!

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:45

Heey Kitty!

Jasmijn ziet er goed uit! Ja Door een slecht passend zadel gaat het hoofd ook de lucht in, dan kan je inderdaad aan de ontspanning werken, maar echt ontspannen zal het niet worden, omdat ze 'onder het zadel vandaan' wil. Ik zou het voor nu even oplossen om met een dikke pad en een bontje te rijden. Daar los je niks mee op, maar dat is toch iets fijner voor haar Ja