, maar het was écht super leerzaam en confronterend maar ook bevestigend 
Had als 'aandachtspunt' gegeven dat Shine zich nog wel eens af wil sluiten voor mijn been (vooral op wedstrijd, tijdens de clinic ze het ook wat) en dat de wissels (mede daardoor) nog niet altijd even ok gaan. Het kwam er op neer dat ik gewoon véél minder maar juist véél consequenter door moet komen met mijn been (ben gewoon te lief voor d'r
) en ik sneller en kortere stukken moet schakelen. Been=reactie, dan helemaal los tot je andere hulp geeft (óf remmen, óf nog meer gas bijv) en de rest moet het paard zelf doen. Prachtige simpele theorie, maar potverdorie, zo makkelijk is het allemaal nog niet
. Je ziet me daarom op sommige foto's dus ook echt mijn been afsteken ('Ga maar overdreven met je been ervanaf rijden, dan kun je d'r ook niet raken!'). Ook nog wat met de wissels aan de gang geweest en het resultaat waren een paar perfecte changementen
Verder vond hij Shine een paard dat in de basis toch wel erg fijn is (qua aanleuning) en kaarsrecht, galop is goed en gemakkelijk door te sluiten, in de draf moet ik opletten dat ze niet te traag wordt en als het ware gaat 'veren'. Draf dus kleiner&sneller zien te houden. Zijgangen hoefden we ook niet meer te oefenen want die liep ze met d'r hoeven in d'r neus zei hij nogal droog
, dat zag er allemaal heel ok uit.Al met al heel moe, maar met een heel voldaan en gemotiveerd gevoel afgestapt!
Mijn nieuwe hoofdstel

Aandachtig naar wat uitleg luisteren

Lekker op eigen benen losdraven en galopperen

Deze vallen onder de categorie 'kaarsrecht paard'

Wachten.....

En dan vertrekken!

Nog wat gewoon fijne plaatjes

En een bloedmooi koppie

En nog een speciaal bedankje voor Els (voor het rijden), Barbara (voor de foto's), Jeroen (voor het filmen) en Joost (voor de algehele support
),
!

, best confronterend hoor, net alsof 'ie ook nog een stel hele kundige ogen in z'n rug had zitten! Maar is echt super bevallen, mocht ik het hiervandaan geregeld kunnen krijgen dat ik bij hem zou kunnen gaan lessen (en van zijn kant uit zou dat ook kunnen) heb ik daar best een uur rijden voor over