Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maikeltje schreef:Misschien wil het idd helpen om de rug een keer na te laten kijken. Past je zadel nog wel goed? Als je paard meer bespiering heeft gekregen dan kan het weleens zijn dat het niet meer past en als ie al een gevoelige rug heeft dan zal het er niet aan meewerken
Kelly_ann schreef:Ik zou voorlopig geen achterwaarts doen... Dat komt wel als de rest beter gaat.
Ik krijg de indruk dat je teveel met hand rijdt, houdt hem niet tegen als je juist voorwaarts wil.
Extra veel voorwaarts zou ik niet doen, dat houden je allebei niet vol.
En even niet 'trainen' maar gewoon lekker rijden...
Kraakbeurt, sja, zou kunnen, maar ik denk dat het met goed rijden ook beter wordt en beter blijft.
ik ben niet met achterwaarts bezig hoor dat doet hij uit zichzelf om onder werk uit te komen ik weet wel hoe je dit oplost handen naar voren en voorwaarts zo niet tik met zweep enz..dat helpt wel maar na een tijdje doet hij het weer erg vervelend probleem ook,of ik teveel met handen rijdt zou kunnen maar denk het niet omdat hij normaal ook gewoon loopt maar vandaag juist niet steeds op de rem en niet voorwaarts dus..maar hoe weet ik of ik eventueel teveel met de handen doen dan? maikeltje schreef:Weet je, juist omdat je zegt dat hij het ook aan de longe doet krijg ik de indruk dat hij ergens last van heeft. Doet hij het ook aan de longe zonder bijzet/hulpteugels of touwtjes eraan?