Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maikeltje schreef:Misschien wil het idd helpen om de rug een keer na te laten kijken. Past je zadel nog wel goed? Als je paard meer bespiering heeft gekregen dan kan het weleens zijn dat het niet meer past en als ie al een gevoelige rug heeft dan zal het er niet aan meewerken
Kelly_ann schreef:Ik zou voorlopig geen achterwaarts doen... Dat komt wel als de rest beter gaat.
Ik krijg de indruk dat je teveel met hand rijdt, houdt hem niet tegen als je juist voorwaarts wil.
Extra veel voorwaarts zou ik niet doen, dat houden je allebei niet vol.
En even niet 'trainen' maar gewoon lekker rijden...
Kraakbeurt, sja, zou kunnen, maar ik denk dat het met goed rijden ook beter wordt en beter blijft.
ik ben niet met achterwaarts bezig hoor dat doet hij uit zichzelf om onder werk uit te komen ik weet wel hoe je dit oplost handen naar voren en voorwaarts zo niet tik met zweep enz..dat helpt wel maar na een tijdje doet hij het weer erg vervelend probleem ook,of ik teveel met handen rijdt zou kunnen maar denk het niet omdat hij normaal ook gewoon loopt maar vandaag juist niet steeds op de rem en niet voorwaarts dus..maar hoe weet ik of ik eventueel teveel met de handen doen dan? maikeltje schreef:Weet je, juist omdat je zegt dat hij het ook aan de longe doet krijg ik de indruk dat hij ergens last van heeft. Doet hij het ook aan de longe zonder bijzet/hulpteugels of touwtjes eraan?
maikeltje schreef:Je hebt ook les zeg je. Ik neem aan dat jouw lesgever erop let dat jij hem netjes op twee teugels rijdt. Maar als jouw paard bv scheef is door misschien in het verleden een val te hebben gemaakt (dus niet de 'natuurlijke scheefheid) dan hebben zijn banden en spieren die scheefheid altijd opgevangen. Dus hij heeft geleerd met zijn scheefstand om te gaan. Op het moment dat jij hem gaat rijden en je verlangt van hem dat hij recht loopt, dus aan beide kanten even lange passen maakt, dan gaat dat tegen zijn eigen beweging in en op dat moment heeft ie pijn en gaat ie kreupelen. Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou kunnen.
kiddes schreef:verder geen reacties meer !!!!jammer
maikeltje schreef:kiddes schreef:verder geen reacties meer !!!!jammer
Het enige wat ik ervan kan zeggen is dat mijn paard helemaal scheef stond als gevolg van een val, waardoor hij niet vierkant kon staan, rechts vastzat en ook niet meer achterwaarts kon. Wie is Harry Hoevers, een osteophaat ofzo, of een fysio? Als je daar komt met je paard dan zal het zich wel uitwijzen of het idd met de rug te maken heeft. De klachten die jij beschrijft komen wel voor een groot gedeelte overeen met mijn paard. Alleen kwam mijn paard niet in verzet, maar ging kreupelen, alleen onder het zadel overigens. Ik hoop dat je met die Harry tot een oplossing kunt komen.