Na de hindernis heeft mijn pony vaak de verkeerde galop, hoe los je dat op? Hij kan trouwens nog niet changeren. En ik rij gewoon in de goede galop aan. Weet iemand iets?
als je boven de hindenis bent, moet je je buitenbeen naar achter leggen. (dus als hij na de sprong in de linker galop aan moet springen, leg je je rechterbeen naar achter en andersom) dan geef je de hulpen voor de goede galop, en komt hij waarschijnlijk ook in die galop weer neer bij mij helpt het heel goed!
Ik ga mee met wat hier boven staat. En wat ik ook wel eens doe, als je na de sprong zeg maar (in de bak dan) de hoek in galoppeert, even je paard opvangen en meteen in de goede galop aan laten springen, dan hebben ze het vaak ook snel door .
Inderdaad is mij ook geleerd boven de sprong al naar de volgend hindernis te kijken, je lichaam draaid dan mee en het paard valt automatisch in de goeie galop. Dit werkte prima maar vereiste voor mij wel enige oefening, voor ik het echt durfde.
Ik heb altijd geleerd om lichtjes de hulpen te geven boven de hindernis in welke galop je wilt. Maar ik was altijd zo geconcentreert op de hindernis zelf dat ik boven de hindernis mijn benen niet kon verleggen. Dus hebben ze mij geleerd dat net voordat je neerkomt al een beetje naar de kant te gaan doorhangen die je wilt. Dat heeft bij mij beter geholpen.