Met één pony springangst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Jortje

Met één pony springangst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 12:10

Nou, ik heb dus springangst, maar ook weer niet helemaal...
Jorlando wil alleen springen als ze je vertrouwt, en ze vertrouwt mij ook wel, en ik haar ook Ja
Maar Jor heeft vroeger 'n erg springongeluk gehad, maar ze durft weer gewoon te springen...
Ikzelf ben 'n echte springruiter, spring met andere pony's & paarden gemakkelijk hoger dan 1.20
Maar met Jor word ik gewoon bang, ik ben gewoon bang dat ze nog 'n keer 'n springongeluk krijgt...
En Jor voelt dat natuurlijk, en dan wil ze niet springen, want ze durft dat dan dus niet.
Maar ik vraag me af, hoe kan ik nu van die angst afkomen? Lachen
Voordat ik van Jor d'r springongeluk afwist vond ik het ook wel 'ns ooit eng met haar, omdat ze dus soms raar kan doen door dat ongeluk, maar vanaf dat ik het weet heb ik er meer last van Verdrietig

Emori

Re: Met één pony springangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:20

dat lijkt me vervelend ja Ach gut
Kun je niet begeleiding vragen van iemand?
die je helpt.
Ik denk dat jullie vertrouwen weer moet groeien, en dat kan tijd kosten

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 12:22

Heb ook begeleiding van mijn instructrice Ja
Maar ik blijf het zo raar vinden dat het alleen bij Jor is, want ik spring bijv. ook met pony's waar ik voor de 1e keer op rijd erg hoog Ja

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:29

hoe ben je daar dan achter gekomen?
ik zou als ik jou was het gewoon weer opnieuw laag opbouwen en alleen hoger gaan als je er zelf achter staat. en alleen springen wanneer je er zelf 100% vertrouwe in hebt!

daarnaast een goede instructeur zoeken

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 12:38

Ik ben zijn vorige eigenaressa hier op bokt tegen gekomen, en vroeg haar of zij misschien wist waarom ze soms zo raar doet met springen Knipoog
Goede instructrice heb ik Ja
Laag springen ook, als ik ga springen heb ik er volle vertrouwen in, maar dan net 'n meter voor het kruisje/stijltje denk ik aan het ongeluk, en schiet Jor net langs de hindernis af omdat ze dus voelt dat ik niet wil Boos!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 13:59

en je wil echt springen met hem? zo te zien spring je ook met andere paarden, misschien een optie om het springen met hem te laten zitten?

als je echt met hem wil springen, zou ik weer helemaal bij het begin beginnen (onder begeleiding van je instructrice) balkjes draven, kleine kruisjes, gewoon samen opnieuw vertrouwd raken met het springen. Lachen succes iig!