Splendeur (AmorXNimmerdor)In avondzonnetje ohjee, met slof!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katinkatjuh

Splendeur (AmorXNimmerdor)In avondzonnetje ohjee, met slof!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 10:44

Hoi medebokkers!

Ik heb een paar daagjes terug weer eens lekker gereden. Ik had besloten maar eens lekker op het grote veld te gaan rijden, (naast ons). maar voor de zekerheid toch maar een slofje eraan, aangezien ze daar nog wel eens wat sterk kan worden. Heb hem niet eens nodig gehad. Ze liep echt lekker voor haar doen, 't gaat de goede kant op! Toen kwamen mams en dr nieuwe man langsgewandeld met onze 2 hondjes. Stiefpaps heeft een nieuwe digi gekocht, en had die bij! Haha!
Zoals sommige van jullie misschien al weten, hebben wij van de winter een stopje gehad. In die tijd heeft Splendeurtje haar buikje goed volgegeten, en dr mag echt nog wel wat af!

Eigen commentaar:
-Vooral, mijn handen, als dat goed zou zijn was het plaatje al een stuk beter
-Achterhand er meer onder, zijn we al mee bezig
-benen stilhouden & onderbenen meer naar achter!
-hakken uitdrukken
-tenen naar binnen

Puntje waar ik trots op ben Pling
Ik zoek niet meer constant geld op de grond, kan nu tenminste voor me uit kijken! Haha!

Hier de foto's! (staan ongeveer op volgorde, de eerste foto's zijn iig nog van in het begin)

1. Spannend, zo'n roze Ici Paris XL tas voor je neus! Vrolijke foto vind ik!
Afbeelding

2.Even wat protest, hierna kwam het knikje waar ik op wachtte..
Afbeelding

3.Halthouden gaat tegenwoordig steeds vaker vierkant tot bijna vierkant, pluspuntje! alleen die handen weer, niet van mij hoor.. Frusty
Afbeelding

4. Achterhand er meer onder, hakken uitdrukken, tenen naar binnen en handen hoog!
Afbeelding

5. Ik vertelde eerder dus al dat ze onze hondjes bij hadden. Die je op deze foto ziet is de jongste, hij rende alleen achteraan, vindt zichzelf stoer ofzo, Splendeur negeerde hem maar. Hond was wel moe toen ie thuis kwam, heeft een kwartier rondjes achteraan gerend.. Koe Verder vind ik het best een fijn beeld geven. Hierna een pasje wegrijden.
Afbeelding

6.Pasje wegrijden, ook een al wat verbeterd puntje, normaal zag je geen verschil met gewoon draven. Mijn handen weer, had haar meer ruimte mogen geven.
Afbeelding

7. Lekker galopje, alleen mijn armen veel te gespannen en mijn handen weer!
Afbeelding

8.Tot slot nog een lekker zonnig drafje!
Afbeelding

Een berichtje zou erg leuk zijn!
Commentaar kunnen we alleen maar van leren, wel zo fijn als je het even wil onderbouwen!
Bedankt voor het kijken!

moby934

Re: Splendeur (AmorXNimmerdor)In avondzonnetje ohjee, met slof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:43

ziet er leuk uit, alleen op de eerste 2 foto's drukt hij zijn nek er iets uit daar zou hij van mij iets ronder morgen, maar ik vind de laaste foto echt heel mooi!!!

succes samen

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 12:02

Dank je voor je leuke reactie! Je hebt inderdaad gelijk! Die eerste foto's waren ook nog wel in het begin, en in protesteren is ze echt een ster. Hij zou met loswerken wat lang en rond mogen van mij, zullen we eens meer op gaan letten!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:14

splendeur ziet er goed uit katinka! en vind jullie kwa rijden ook een stuk vooruit gegaan Ja ga zo door! Haha!

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:18

Ziet er goed uit, je hebt je eigen commentaar al gegeven.
Dus heb verder niets meer er over te zeggen Haha!

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 12:29

Dank je! Dankje! Haha!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:32

ziet er goed uit hoor Lachen soms is een slofje gewoon een extra zekerheidje Knipoog

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:46

Ik vind het jammer dat je de slof gebruikt om je eigen fouten mee op te lossen. (zoals op foto 6, waar je kan zien dat je teveel druk zet en je handen ook laag vast zet. De slof maakt je nog sterker, terwijl je niet op kracht moet rijden) Verder ben ik totaal niet tegen de slof hoor.
Verder staan er ook fotos dat je de slof niet gebruikt, dus OK dan!

Je zegt dat ze erg tegenwerkt in het begin, probeer niet toe te geven om terug te vechten, maar met een correcte houding en een vriendelijke hand zal ze sneller meewerken dan en dwingende harde hand.
De slof kun je dan wel gebruiken om haar lang en laag te rijden, op een ontspannen manier zoals eerst veel in stap bijv. Ze moet begrijpen wat je bedoeld en merken dat dat fijner is.
Zelf heb ik ook ervaring met 1 paardje die vreselijk tegen ging werken, echter snapte ze snel de bedoeling en merkte ook dat de harde hand weg was. (de vorige waarschijnlijk een harde handgehad Rolleyes )
De slof gebruikte ik toen ook als hulpmiddel, omdat ze gelijk wou vechten tegen de hand, wat ik dus niet wou.
Zodra ze omlaag ging kreeg ze gelijk geen druk meer in haar mond en ik geloof dat ze het ook fijn vond in haar rug.
daarna ben ik langzaam weer een normale (lichte)druk gaan vragen op de teugels
Ze werkte daarna iig snel mee en al snel reed ik zonder slof.

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 12:55

Bedankt voor de reacties!
Sneeuwpop: Ik weet dat mijn handen een grote fout is, met name links. Ik ben soms idd te sterk. Ik heb meer dan een jaar les gehad (prive). Zijzelf had hoog gereden etc, toch ben ik ermee gestopt. Haar manier stond me toch niet aan. Splendeur is bij de vorige eigenaresse ook niet voorwaarts gereden en helemaal in de krul getrokken, kreeg geen krachtvoer etc. Mijn vorige instructrice waar ik dus van de winter mee ben gestopt, zei dat ik dus in feite de discussie met mn paard aan moest gaan, net zolang tot ik zou winnen. Ook vond ik dat ik naar mijn mening te vaak mn zweep moest gebruiken bij haar enzo. Ik vond het gewoon geen fijne manier, meer dwingend dan spelenderwijs voor paard, en te ruw! Sinds ik bij haar ben gestopt, gaat het rijden gewoon lekker op onze eigen manier, en gaat het al veel beter, geen discussies meer tussen ons. Ik ben al blij dat ik mijn slof bijna niet hoefde te gebruiken. Op foto 6 hangt ie trouwens ook nog los. als je goed kijkt.
Ik ben blij met je reactie, zo heb ik er wat aan! En inderdaad heb ik soms een veel te vaste hand. Het is al wel vrbeterd hoor, dus we gaan er nog eens wat meer op letten! Dank je!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 13:03

hij hangt idd nog wel wat los bij foto 6, maar het veranderd niks aan de bedoeling op dat moment Knipoog

Ik hoop dat je mijn manier gaat proberen.

Verder ben ik blij dat je met die instuctie ben gestopt, want met vechten los je niks op.
Op de juiste manier vragen wel (niet dwingen dus) Maar daar was je al achter. Clown

Probeer iemand te vinden die je op de ontspannen manier verder kan helpen, er zijn er genoeg Knipoog

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 13:21

Inderdaad. Ik zal nog eens in mn achterhoofd houden tijdens het rijden, vanmn handen etc. Foto's blijven echter wel een momentopname.
Ben er na het stoppen met die instructie dus beetje op mn eigen manier gaan rijden, en die komt wel overeen met die van jou. Gewoon door middel van vriendelijkheid en geduld dingen bereiken. Ik ga van de zomer weer privelessen nemen. Bij een kennis van me, Jan van Beek. (SGW ruiter) En heb er alle vertrouwen in! af en toe afwisselen met een springlesje, want springen op wedstrijd gaan we ook doen, dat is wat mevrouw (t paard) goed kan Lachen Misschien wordt 't dus gewoon bij Jan lessen, of 't wordt springlessen bji Jan, en een clubgenoot van me krijgt dressuurles precies op deze manier, dus misschien bij haar instructrice!
Ben wel blij dat ze na het stoppen met de lessen alleen maar beter is gaan lopen! De lessen waren toen ook te zwaar voor haar, dat merkte je gewoon. Wel fijn als de instructeur op je ponyclub zegt, na je een half jaar niet gezien te hebben, dat het vooruit gegaan is Lachen

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 13:58

LEuke foto's. Je geeft zelf al eea commentaar. Wat opvalt is dat je teugels vrij lang zijn en daardoor steeds je hand op je bovenbeen zit. ALs je je teugels wat korter maakt, en je ellebogen aangesloten houdt, is het ook makkelijker om niet te rommelen met je handen.

Verder zou je paard nog wat losser in het lijf mogen worden, dit kan je bereiken door veel kleine ophoudingen te geven en BEEN, dus steeds weer je hand ontspannen. Dit is moeilijk, maar geeft wel een gaaf resultaat.

leuk als je voortuitgang ook hier laat zien Knipoog

veel plezier

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 14:34

pantarhei: Dank je! ja, mn teugels.. die moeten korter, dan zal ik idd ook eerder mijn handen gaan dragen enzo. Ik ben nu veel bezig met veel overgangen maken, vooral draf stap, stap-draf, omdat die niet altijd even vloeiend gaan. ze mag inderdaad losser! bedankt voor je tip die je hierbij gaf, zal het eens gaan proberen!

Misschien nog iemand tips om hem meer met de achterhand actief eronder te laten komen?

j0mMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 15:14

hey katinka!!

Bij jan kun je ook gecombineerd lessen. Deed ik met madonna ook altijd, eerst een half uur dressuur en daarna een half uur springen. Was goed te doen!
Achterhand kun je d'r het beste onder krijgen door veel lang en laag te laten lopen. Geen druk van voor en veel been, op haar eigen benen dus Knipoog

verder leuke foto's!! ik weet zelf dat Splennie geen makkelijke is en vind het knap dat je hem al zo ver voor elkaar hebt! De rest is gewoon een kwestie van trainen en tijd!
en je houding gaat zeker goed komen als je bij jan gaat lessen!

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 15:21

Haha dank je Jom! Ja ze is echt een draaaaakk soms. Mja, ze weet precies hoe ze 't aan moet pakken, want als ze strontvervelend is geweest is ze de keer daarna superbraaf, en op stal hangt ze altijd de engel uit! Schijnheilig haha. Lovers
Ik zal het binnenkort wel 's aan jan vragen, moet er toch nog langs om m'n stageformulier verder in te vullen. Slim
Vaak laat k dr wel op het veld lange rechte lijnen lopen met n lang teugeltje, en goed voorwaarts houden. Gelukkig is het al wel ietsje verbeterd. Achja, geduld, is 'n "schone zaak" zeggen ze toch altijd?! (iets waar ik wel iets meer van mag hebben af en toe Bloos

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 11:22

Helemaal niemand meer?

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:38

Ziet er goed uit hoor!
je zet er soms misschien nog iets teveel spoor in. maar dat kan ook momentopname zijn Knipoog
Verder heb je echt een leuk paardje!