langer in de nek worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sientjuh89

langer in de nek worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 14:34

Hey
ik heb een klein probleempje met mn paard, en vroeg me af of andere bokkers ook wel zo n probleem hebben mee gemaakt en hoe jullie het hebben opgelost.
Het eerste kwartier als k aan het rijden ben, moet mn paard eerst altijd ff loskomen. dat is niet zo vreemd natuurlijk. Hij loopt dan echt met zn hoofd in de lucht en totaal niet nageeflijk/aan de teugel
naja na een kwartiertje ongeveer als ie lekekr los is loopt ie lekker nageeflijk en ontspannen. dan kan ik hem ook lekker rondsturen.
Maar het probleem is een beetje: hij heeft van zichzelf al een korte hals, en hij loopt eingelijk heel snel te diep of te opgekropt kan ik het beter noemen.
ik heb les en het gaat al beter soms maar ik vroeg me of hoe jullie het opgelost hebben
Hij heeft verder wel een mooie oprichting en aanleuning, maar voor zijn nivo loopt ie wat te opgericht vind ik. Hij mag wel wat lager en langer.
We moeten namelijk nog B starten Tong uitsteken

Cantheon

Re: langer in de nek worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:29

lekker naar je hand toedrijven en veel oefenen op het halsstrekken. Als de aanleuning goed is zou hij je hand moeten willen volgen. Lekker veel drijven dus en beetje toestaan met je hand.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:42

precies, zoals Cantheon hierboven vermeld
"als je paard de goede aanleuning heeft, dan inderdaad je hand laten volgen naar het hals strekken. denk maar de hele tijd rond, laag en van je af (halsstrekken) blijf daar naartoe rijden.
met je been naar je hand.

succes

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 15:42

even een vraag nog waarom wil je hem lager instellen als hij mooi opgericht kan lopen? daar moet je juist trots op zijn! en als hij al op dat nivo zit zou ik dat niet terug willen brengen. verder zou ik wat meer teugellengte geven waardoor je paard iets meer het neusje er uit kan houden.warbij je wel je handen op de zelfde plaats houd en niet naar je lichaam toe haalt. verder ben ik het ook eens met het hierbovengenoemde!

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 15:47

oohja en nog even een opmerking over je titel. een paard kan niet langer worden in de nek maar wel in de hals.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:29

Om het neusje er meer uit te rijden en langer in de hals te krijgen is lang en laag een goede oefening. Ook tegen het opkroppen is dat een goede oefening.
Als dat niet lukt (om 'm lager in te stellen), heb je je paard niet nageeflijk, maar enkel aan de teugel lopen.

lizana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:41

lange teugel en dan proberen om hem lager te krijgen