Sheila @ longeerwork !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Sheila @ longeerwork !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:12

Hee,
Na 1,5 jaar niet zoveel met Sheila gedaan te hebben qua beweging omdat de bak steeds bezet was ga ik haar nu maar weer rustig aan wat meer laten bewegen. Zowel aan de longeerlijn, als los in de bak laten rennen. Misschien als mijn zus mee kan om me erop te helpen zonder zadel ook weer eens een beetje hobbelen Lachen
Vandaag dus gelongeerd, en foto's gemaakt. Ze loopt erg met haar hoofd naar buiten en daar ga ik ook op letten, maar met een zweep en lijn én camera in je handen gaat dat niet zo makkelijk Nagelbijten / Gniffelen
Let trouwens ook even op dr mooie maantjes en staart, die had ik net gewassen Tong uitsteken

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. En nog even los showen Lachen
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. En wachten tot ze weer naar de wei mag Lachen
Afbeelding

Tips ed zijn natuurlijk altijd welkom Ja

Safiera

Re: Sheila @ longeerwork !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:32

Los loopt ze veel meer in balans, niet?
Hebben jullie geen mogelijkheid een longeercircel af te zetten? Ik heb dat ook gedaan in de wei (gewoon uitmeten met een longe is heel makkelijk, werkt als een soort passer). Dan kun je haar misschien daarin los longeren (zonder longe, met zweep).

Mijn ervaring is dat het paard dan veel minder met zijn hoofd naar buiten loopt. Je kunt misschien zelfs proberen haar met armgebaren een gang te laten aannemen die jij wil, dat is erg leuk om te doen. Ook balkjes draven of zelfs een klein sprongetje zijn erg leuk om (los) te doen. Dan moet het paard namelijk kijken waar hij zijn benen neerzet en dat is lastig met je hoofd naar buiten.

Natuurlijk kun je haar ook gewoon bijzetten maar de veel pony's vinden dit op den duur erg saai. Bijzetten kan ook zonder longe!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:34

Het lijkt idd of ze met haar hoofd een beetje naar buiten loopt. Verder is het een leuke pony, dat tongetje erbij Tong uitsteken

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:36

Die tong Haha!
Erg lief Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:37

Bijzetten doe ik liever niet ivm haar leeftijd (25/26). Het longeren doe ik puur voor de beweging. Als ik haar longeer zonder camera in mijn handen kan ik haar hoofd naar binnen houden dmv kneepjes in de lijn.
Een circel afzetten gaat niet lukken, daar is het materiaal niet voor op stal en de staleigenaresse zal er ook niet blij mee zijn Lachen
Los loopt ze idd beter in balans en op haar eigen benen, maar als ze los is gaat ze snel te hard terwijl ik aan de longe meer te zeggen heb.

Dat tongetje vind ik ook zo cute Lovers komt doordat ze een slecht gebit heeft en daardoor haar tong moeilijk binnenboord kan houden.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:39

die tong :p:d ziet grappig uit mooi paard lopot lekker
xxx flamon

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:41

dat tongetje wat een sgatje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:50

Bedankt voor de reacties Lachen!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:42

Ik begrijp het ook wel, camera's zijn niet zo handig...

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:43

Ik vind foto 4 en 11 heel erg mooi Lovers
Mooi paardje trouwens ook en mooie foto's ook Knipoog
Dat tongetje echt bij elke foto zie je dat Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:33

Dankjewel Haha!