hoi
de linkergalop heb ik al goed voor elkaar met mijn paardje. ze loop heel ontspannen en rustig, zet haar achterhand er goed onder, ze loopt op mijn tempo. ik kan bij wijze van spreken met een losse teugel galopperen en dan blijft ze nog op mijn tempo.
maar met de rechtergalop wil het niet lukken. ze heeft daar dus duidelijk moeite mee. het aanspringen gaat lastig. ik geef wel de goede hulpen, maar dan protesteerd ze of ze springt verkeerd aan. en als ik haar helemaal loslaat dus niet van haar vraag dan springt ze wel goed aan.
maar dan blijft ze niet op mijn tempo. ze wil eigenlijk alleen maar hard om niet te werken. als ik haar dan terugneem naar een wat rustigere galop gaat ze wel rustiger maar zodra ik dan weer ontspan gaat ze weer harder. het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik heel de tijd aan de teugels hang. daarom maak ik dan maar een volte en ga die dan sluiten om haar rustiger te laten galopperen. ze gaat dan wel rustiger maar zet ik haar dan weer recht dan gaat ze dus weer hard. maak ik de votle te klein valt ze terug in draf (wat logisch is natuurlijk).
heeft iemand tips om haar op mijn tempo te houden en haar achterhand er dan ook nog onder te krijgen.
alvast bedankt