rechtergalop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muk

rechtergalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 20:53

hoi

de linkergalop heb ik al goed voor elkaar met mijn paardje. ze loop heel ontspannen en rustig, zet haar achterhand er goed onder, ze loopt op mijn tempo. ik kan bij wijze van spreken met een losse teugel galopperen en dan blijft ze nog op mijn tempo.

maar met de rechtergalop wil het niet lukken. ze heeft daar dus duidelijk moeite mee. het aanspringen gaat lastig. ik geef wel de goede hulpen, maar dan protesteerd ze of ze springt verkeerd aan. en als ik haar helemaal loslaat dus niet van haar vraag dan springt ze wel goed aan.
maar dan blijft ze niet op mijn tempo. ze wil eigenlijk alleen maar hard om niet te werken. als ik haar dan terugneem naar een wat rustigere galop gaat ze wel rustiger maar zodra ik dan weer ontspan gaat ze weer harder. het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik heel de tijd aan de teugels hang. daarom maak ik dan maar een volte en ga die dan sluiten om haar rustiger te laten galopperen. ze gaat dan wel rustiger maar zet ik haar dan weer recht dan gaat ze dus weer hard. maak ik de votle te klein valt ze terug in draf (wat logisch is natuurlijk).

heeft iemand tips om haar op mijn tempo te houden en haar achterhand er dan ook nog onder te krijgen.

alvast bedankt

Splinter

Re: rechtergalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 07:12

Haar rechterachterbeen is gewoon zwakker, in de rechtergalop moet ze deze belasten, door te gaan rennen hoeft dat niet,

Galoppeer maar kleine stukjes om het op te bouwen, verder lekker rechtsom voltes in draf openen en sluiten, dan moet ze ondertreden met der binnenachterbeen en zal deze sterker worden.

Is ze verder wel los aan beide kanten?

muk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 07:51

ja ze is wel los op bijde kanten

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 07:53

je kan ook een gebroken lijn rijden en dan precies als je de hoefslag raak haar in galop te zetten dan moet ze wel goed aan springen en voor derest veel op bouwen en al doet ze het goed flink belonen

muk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 08:47

naja, het gaat er niet echt om dat ze goed moet aanspringen, want dat doet ze wel als ik haar loslaat. het gaat meer erom dat ze gaat rennnen

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:34

Is het ook jouw slechte kant? want het hoeft niet automatisch zo te zijn dat het de zwakke of slechte kant van je paard is Knipoog
Ik heb dat met de linkergalop gehad, daar zat ik gewoon een ietsiepietsie scheef waardoor mijn paard niet fijn ging op links terwijl het, bleek later, zijn sterke kant juist was..

muk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 11:43

dat zou ik eigenlijk niet weten. als ik op een ander paard rij heb ik niet echt moeite mee.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:57

Het klinkt alsof ze moeite heeft met galopperen op die kant. Het gaan rennen, is haar manier om zichzelf te ontlasten. Probeer, zoals hier boven ook al genoemd werd, korte stukjes te galopperen. Laat die teugels maar voor wat het is, gebruik die alleen als ze echt niet meer te houden is. Een paar passen (desnoods een) galop, en daarna weer draf. Langzamerhand kun je dit gaan aanpassen en haar kracht op deze zijde opbouwen.
Succes! Haha!