Mister Jingles @ dressuur work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Mister Jingles @ dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 16:46

Zaterdag (10 juni) heb ik Jingle weer eens gereden.
We hebben wat vroeger in de ochtend gereden omdat het in de middag zo heet was!

Hij staat momenteel op marktplaats te koop en er moesten nog even goede dressuurfoto's gemaakt worden!
Dus invlechten, voetjes gewassen en rijden maar!

Hij heeft goed gewerkt en dat zie je ook wel aan het zweet!

Het is een pony met zeer veel power en als hij in de middendraf zijn schouder eruitgooid, dan weet je op wat voor pony je zit, dan word je zo hoog het zadeluitgeknald dat je echt denkt WTF!!:P

Het is dus een pony met veel power, en er zit ook wel een erg eigen karakter in, als je een hulp niet goed genoeg geeft (bv. bij wijken) dan vertikt ie het ook om te doen! en wordt ie opstandig.
Ook heeft hij een erg gevoelige mond, je kan hem best met hand rijden, maar als je daarbij je been niet goed gebruikt dan sta je zo rechtovereind:P

Dus eigenlijk is het een super leerpony want als je iets goed verkeerd doet dan wordt je ook gelijk afgestraft! (maar bokken doet ie niet:P)

nou genoeg gelult, hier de foto's met eigen commentaar

Afbeelding

Hier loopt hij lekker ontspannen en door zijn rug heen, wel jammer dat zn oog dicht zit op de foto:P

Afbeelding

Weer een lekker ontspannen drafje:P (dat gele stuk op de achtergrond is onze vrachtwagen)

Afbeelding

beginfase van halsstrekken (hij kan tot op de grond!!:D)

Afbeelding

mooie foto alleen jammer van die hindernispalen!!

Afbeelding

lekkere gespierde hals (L)

Afbeelding

weer ontspannen drafje en mooi achterbeen gebruik

Afbeelding

Dit is nog niet zijn top met middendraf maar je ziet al aan mijn houding dat hij hem er al aardig uitgooit:P

Nou, kom maar op...

ik weet dat ik wat meer op mijn houding moet letten, maar op deze foto's vind ik het nog wel meevallen!!

Zelf vind ik foto 1 super!!(L):P

GROETJESS

Anoniem

Re: Mister Jingles @ dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:48

prbobeer je schouder meer naaar achter te doen Knipoog
mooie pony

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 16:49

_paula_ schreef:
prbobeer je schouder meer naaar achter te doen Knipoog
mooie pony

ja idd ik zag het ook net op de fotos soms een btje een zoutzak, maar alsnog er wordt al aan gewerkt!!:P

dank jeeh:D

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:52

Worden deze foto's ook op MP geplaats, want als ik eerlijk ben vind ik er geen een tussen zitten die super is. De eerste foto vind jij mooi, maar ik vind je handen niet echt super om naar te kijken, de rest van de foto's evenzo.

Ben zelf ook geen sterruiter en wil niks afkappen, maar vroeg mij af of deze foto's gebruikt gaan worden??

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 16:57

JoanneArnhem schreef:
Worden deze foto's ook op MP geplaats, want als ik eerlijk ben vind ik er geen een tussen zitten die super is. De eerste foto vind jij mooi, maar ik vind je handen niet echt super om naar te kijken, de rest van de foto's evenzo.

Ben zelf ook geen sterruiter en wil niks afkappen, maar vroeg mij af of deze foto's gebruikt gaan worden??

ja toevallig gaan deze foto's gebruikt worden, of je het er nu mee eens bent of niet.
Ik ben ook geen topruiter en ik hebmisschien ook niet de perfecte houding, maar de pony loopt goed, en als je dat niet ziet dan heb je misschien niet zo heel veel verstand van echte ponys!

ik wil je ook niet afkraken ofzo, maar hoe dit nu op jou overkomt, zo komt jou berichtje precies hetzelfde over op mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:01

en je hebt piano handjes Knipoog
succes met het verkope van de pony.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:05

Ik denk dat je je niet zo aangevallen moet voelen.
Ik had ook wat spetterendere foto's verwacht.
Maar het geeft een fijn beeld hoor. Ik zou foto 2 & 5 gebruiken voor de verkoop dat zijn de mooisten.
Nog iets meer bespiering erop rijden dan zou hij er nog beter uit zien!

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:19

de 1e gedacht toen ik de foto's zag dacht ik: wat heeft die pony een "foute" knik in de hals.. je moet m wat mee voorwaart en neerwaarts laten lopen..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:19

_KiMbErLeY_ schreef:
... dan heb je misschien niet zo heel veel verstand van echte ponys! ...

Bestaan er ook neppe pony's dan .. ROFL

Even ontopic: Leuke pony!
Al vind ik hem op de 1ste foto niet echt ontspannen lopen, zoals jij zegt. Het lijkt alsof je hem daar stoort (wat ik op meer foto's zie), laat hem lekker lopen!
Verder lekker achterbeen en hij lijkt goed zijn best te doen.
Persoonlijk zou ik foto's 2 en 6 gebruiken voor MP, daar loopt ie lekker ontspannen op en geeft het een fijn beeld.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:25

Helaas zie ik nergens de ontspanning, nageeflijkheid. Of je hangt naar voren, of naar achteren. Constant zit je hem met je handen in de weg. Helaas knalt de pony erg op de voorhand en ontspant 'ie niet vanuit zijn schoft. Waar jij neer hebt gezet van 'Lekkere hals', dacht ik echt dat je een grapje maakte, ik zie echt geen goede bespiering, sorry...

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:35

Persoonlijk vind ik dit ook niet echt geschikte verkoopfoto's. Je 'duwt' haar als het waren naar beneden doordat je je polsen 'in knikt'.
Las op de website dat ze M-springen is, misschien dat springfoto's dan interessanter zijn.
Als je deze foto's perse wilt gebruiken zou ik voor 2 en eventueel dan nog 6 kiezen, de anderen lijken me minder geschikt.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 01:14

Ik sluit me bij de fotokwaliteit voor verkoop aan, ik vind ze niet een goed genoeg / netjes genoeg beeld geven voor eventuele kopers.

Qua rijden: Probeer zelf rechtop te zitten met je schouders naar achteren. Ontspan vanuit je schouders. Hou een mooie knik bij de elleboog zodat je een mooie lijn naar het bit hebt en daarbij je handen rechtop ( geen pianohandjes Knipoog ). Probeer je hakken meer uit tedrukken en tenen iets naar binnen te zetten. Ik zou zelf het spoor een stukje lager zetten want zo heb je erder dat je hem te vaak gebruikt i.p.v alleen om een hulp te verfijnen. En niet naar benenden kijken Knipoog daarmee gaat je pony niet naar beneden.

Probeer de pony lang-laag te laten lopen. Met een mooi voorwaarts- neerwaarts maar ontspannen tempo. Want ik vind hem zelf nogal onbespierd bij zijn kruis en lendenen. Eventueel longeerwerk ook ten opzichte van de hals. Volgens mij is het een hele leuke pony die met een iets meer onspannende training waarbij veel van achteruit wordt gereden en met minder spanning van voren een mooie bespiering erop kan krijgen.

Ben benieuw naar de springfoto's . Lachen

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 03:18

Ik sluit me aan bij de post van Maysie. Vind het niet zulke mooie foto's voor de verkoop, maar als ik zou moeten kiezen zou ik ook voor de 2de en de 6de gaan. Verder lijkt het me wel een hele leuke pony!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:35

same comments als de post van Maysie, het is een leuke pony verder, maar echte ontspanning of ruggebruik kan ik niet vinden. probeer je niet aangevallen te voelen, zie het als positieve kritiek waar je iets mee kan doen, we proberen je enkel te adviseren Haha! Knipoog

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:38

Esperanca schreef:
Helaas zie ik nergens de ontspanning, nageeflijkheid. Of je hangt naar voren, of naar achteren. Constant zit je hem met je handen in de weg. Helaas knalt de pony erg op de voorhand en ontspant 'ie niet vanuit zijn schoft. Waar jij neer hebt gezet van 'Lekkere hals', dacht ik echt dat je een grapje maakte, ik zie echt geen goede bespiering, sorry...

precies de woorden die ik zocht om de foto's te beschrijven! Hoop echt niet voor jou dat je deze op marktplaats zet, want ze zijn weinig aantrekkelijk om naar te kijken

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 19:00

_KiMbErLeY_ schreef:
ja toevallig gaan deze foto's gebruikt worden, of je het er nu mee eens bent of niet.
Ik ben ook geen topruiter en ik hebmisschien ook niet de perfecte houding, maar de pony loopt goed, en als je dat niet ziet dan heb je misschien niet zo heel veel verstand van echte ponys!

ik wil je ook niet afkraken ofzo, maar hoe dit nu op jou overkomt, zo komt jou berichtje precies hetzelfde over op mij

Ik was gelukkig niet de enige die het ermee oneens was...phieuh....nee hoor zonder gein, als was ik wel de enige, als ik een pony wilde kopen spreken de foto's mij totaal niet aan. En als je je pony snel wil verkopen moeten de foto's er juist uit springen...

Misschien denk jij dat ik geen verstand heb van "echte"pony's omdat ik op fjorden rij...maar ik weet wel wat ik een mooi plaatje vind en wat niet...

En over mij niet af willen kraken, jou reactie is een nananananana-reactie waar ik werkelijk niks mee kan.... Haha!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 19:08

Erg mooie pony;)

maar ik zou idd je schouders wat meer naar achter doen, maar dat zag je zelf ook;)
op sommige foto's ziet ie er alleen niet egt ontspannen uit.
maja iig veel succes met je verkoop;)

Rosenhart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 19:11

Hoe kun je nou op een foto zien of een paard/pony helemaal ontspannen of nagevelijk loopt. Dat moet je voelen. Bij het ene paard ziet het er gewoon anders uit dan bij het andere. Hoe zou dat komen? Elk paard is namelijk anders.
Ik vind dat je de foto's wel kunt gebruiken hoor. Blijf wel netjes rechtop zitten (is moeilijk Tong uitsteken )

evabokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 19:13

leuke pony hoor die word zeker wel verkocht:)

maar idd zoals de andere ook al zeggen meer je schouders naar achteren doen.
de pony loopt niet heel ontspannen maar miss zijn het ook net moment opnamens dat kan gebeuren....
zelf zou ik de meest ontspannen foto's als verkoopfoto's erop zetten, foto 2 vind ik iig ontspannen genoeg:)
en over je houding ... ja zoals je zegt het ziet er niet super goed uit neej maar dat boeit niks met de verkoop gaat om het paard niet om de berijder:)
succes met de verkoop!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 10:51

Nou, een hoop posts,

ik ben blij dat het toch wel eenigzins vriendelijk is gebleven!

Ik ben het helemaal eens met Rosenhart, de pony liep inderdaad super ontspannen voor zijn doen, en dat voelt ook geweldig, misschien is dit niet op de foto's te zien maar zeker wel te voelen!

als je erop zit heeft het igg een heel intens gevoel!!:D

Even over zijn bespiering: Ik vind dat jullie daar heel apart over oordelen, het is een mooie en complete pony, hij heeft zeker wel bespiering in zijn nek! Op foto 5 is dat duidelijk te zien!
Hij heeft ook een mooie kont, maar dat zie je niet vanaf de zijkant

en over mijn houding, daar ben ik het totaal mee eens, maar zoals ik al zei wordt daar aan gewerkt!
maar ik rijd 4/5 pony's op een dag en elke pony rijdt ook weer anders, dus dan is het ook wel lastig om echt aan je zit te werken omdat elke pony weer anders zit:P

maar er wordt aan gewerkt!!:D

bedankt voor de reacties

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:41

Sorry maar fotos 1 geeft echt geen ontspannen beeld, het ziet eruit alsof je hem in de krul probeert te knijpen. Je handen moeten meer mee naar voren en niet zo bij je houden. Op deze manier hou je je pony tegen in zn beweging en belemmer je de ontspanning. Foto 5 geeft een beter beeld, hier doe je je handen namelijk wel mee in de beweging. En let inderdaad wat beter op pianohandjes. En probeer wat rechterop te zitten

Probeer eerst wat meer aan de ontspanning te werken en niet persee in de krul te willen rijden, dit geeft namelijk echt geen ontspannen beeld.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:51

Rosenhart schreef:
Hoe kun je nou op een foto zien of een paard/pony helemaal ontspannen of nagevelijk loopt. Dat moet je voelen. Bij het ene paard ziet het er gewoon anders uit dan bij het andere. Hoe zou dat komen? Elk paard is namelijk anders.
Ik vind dat je de foto's wel kunt gebruiken hoor. Blijf wel netjes rechtop zitten (is moeilijk Tong uitsteken )

Niet iedereen kan zomaar aanvoelen of zijn paard nageeflijk loopt, maar je ziet het wel.
Daarbij zie je op foto 1 duidelijk een 'valse knik'. Als verkoopfoto lijkt me dat niet zo geschikt.
Bij een verkoopfoto gaat het om het beeld dat je krijgt, als de foto je aanspreekt ga je sneller kijken.
Het is alleen maar een tip die gegeven wordt om een goede foto te kiezen voor de verkoop.
Succes iig.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:54

Ziet er goed uit zeg!! Leuke pony..
probeer wanneer het goed aanvoelt om je pony iets meer te dragen! Waarschijnlijk gaat hij zich hier ook beter bij voelen en kun je relaxter zitten. In de middendraf zie je dat je dmv zijn rug te ontlasten zijn gang het beste er uit probeert te laten komen, maar dit kun je beter doen door lekker te gaan zitten en je handen mee te geven. Verdeel je gewicht meer achterin het zadel!

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:21

Mooi beessie.
En ziet er goed uit. Haha!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:47

_KiMbErLeY_ schreef:
en over mijn houding, daar ben ik het totaal mee eens, maar zoals ik al zei wordt daar aan gewerkt!
maar ik rijd 4/5 pony's op een dag en elke pony rijdt ook weer anders, dus dan is het ook wel lastig om echt aan je zit te werken omdat elke pony weer anders zit:P

juist met verschillende paarden onder je kont, moet je een betere houding krijgen.
Ik rij ook op verschillende paarden en dat werkt echt in mijn voordeel. Bij de 1 voel je "dit" meer en bij de ander "dat". Als je aan jezelf werkt, gaat het paard automatisch beter lopen. Met een verkeerde houding gaat het paard slechter lopen,mede door verkeerde hulpen, omdat je verkeerd zit.

Verder ben ik het met de rest eens

- valse knik, kun je herkennen aan het hoogste punt, wat in de eerste foto duidelijk z'n hals is en niet de plek tussen z'n oren.
-Wat weer aangeeft dat de bespiering niet optimaal is, anders zou het makkelijker zijn voor de pony om correct aan de teugel te lopen .

Een springfoto lijkt mij beter voor de verkoop Ja