Danka @ work en tips gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meetje22

Danka @ work en tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 12:49

Vandaag met Danka gereden en het ging op zich wel redelijk.
Ze vind het erg moeilijk om haar achterhand te gebruiken en doet dit dus weinig of niet.
En als ze het doet is het pas na 1 a 1.5 uur rijden.
Ook nageefelijkheid en aan de teugel lopen lijkt erg moeilijk voor Danka te zijn.
Vandaar dat er naast rijcommentaar ook tips worden gevraagd zodat we hieraan kunnen werken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eigen commentaar:

handen rechtop houden en tenen meer naar binnen.

*excuus voor de donkere foto's
Laatst bijgewerkt door Meetje22 op 12-06-07 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

HarryM

Re: Danka @ work en tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:52

heej ik vind het er wel goed uitzien lekker ontspannen.. je paard is wel lekker in de hoogte zeker zo te zien... als tip zou ik je mee kunnen geven om een beetje constantere teugeldruk te houden.. dus niet je teugels in een boogje laten hangen alleen gewoon constante druk...

groetjes leonihuis

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:52

super gaaf setje en mooi beestje Knipoog wat me als eerste eigenlijk al opviel is dat je je paardje niet te lang in zijn rug/nek moet maken. probeer hem meer op te pakken teugels korter en meer bij je te houden. Knipoog voorderest ziet het er leuk uit!

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:53

Het is wel een mooi paard, maar vind het een beetje onduidelijke foto's. Neem anders 1x in de week of om de week een privelesje. Lachen

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:58

Leuk paard!
Ik kan niet zo veel op maken vanaf de foto's eigenlijk.
Wat betreft tips voor het achterhand gebruik, veel overgangen rijden, tempowisselingen (bijvoorbeeld op de lange zijdes midden draf, in de hoeken terug nemen en dan op de lange zijdes weer middendraf).
Schoudervoor, schouderbinnenwaarts, wijken, voltes sluiten en openen.
Niet te veel focussen op het rond rijden, dat komt vanzelf wel als de achterhand goed mee komt. Niet dat ik die indruk van je kreeg, maar gezien de tips hier boven.
Als je je gaat richten op het aan de teugel rijden heb je kans dat ze voor wel rond gaat lopen maar achter niet goed mee komt, dan gaat ze zich vast zetten en dat is niet echt bevorderlijk voor de rug.
En lekker lessen helpt inderdaad ook een stuk!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 14:36

Bedankt voor de tips allemaal,
Ik ben idd sinds een aantal dagen veel overgangen aan het rijden met tempowisselingen.
Wijken kan ze nog niet dus dat komt wel nadat ze eerst haar achterhand gebruikt.
Dit paard heeft een aantal jaren vooral voor de kar gelopen en zo nu en dan op het strand gereden maar echt werken kent ze niet.
Terwijl je zou denken dat ze der achterhand ook voor de kar zou moeten hebben gebruikt

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:33

Heey es,

Het ziet er veel onspannender uit dan in het begin, ik vind dat jullie samen erg goed bezig zijn. Je paard straalt nu veel meer rust uit onder je. Dus prima ga zo door en ik weet zeker dat het helemaal goed komt met jullie 2-tjes.

Hele dikke kus
Prissey

xxliesjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:34

Heeej es!

Ziet er goed uit hoor!
Ze is nu echt veel meer ontspannen als je op der rijd en gelukkig zie je het ook nog eens dan dat je het ook nog eens zelf voelt als je op der rijd.
Het zijn echt gave foto's en die kleur blijft er gaaf staan he Haha!

En jullie zijn echt leuk stel en blijven een leuk stel Haha!

Kus en Liefs Lisa