tip voor training nek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ELpatcho

tip voor training nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 21:41

hey
ik kom net bij de fyshio vandaan met mn paardje.. Heb een tip gekregen om de nek beter te bespieren / trainen / of hoe je het ook noemen wilt Tong uitsteken vooral voor een jong paardje kan vast ook voor oudere

hang een hooi net op eerst aan de muur later gewoon aan het plafon, op verschillende hoogtes. Het hooi net beweegt heen en weer en dus gebruikt het paard verschillende spiertjes in zijn nek.. die worden dus beter getraint.

Dit is gewoon een tip, vind je het niks oké! ik wou het gewoon ff met jullie delen. En ik hoop dat ik er iemand mee kan helpen Knipoog

midgie

Re: tip voor training nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 07:30

Een paard moet een ontspannen onderhals hebben met rijden en een mooi boven lijn gaan ontwikkelen , dat bereik je niet met een hooinet( is so ie so niet goed een paard hoort van de grond te eten)
Je kan heel goed oefeningen aan de hand doen om je paard te leren hoe hij zijn halsspieren moet gaan gebruiken met rijden en dan is het de kunst om hem dat ook vanuit het zadel te vertellen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 07:32

met midgie eens. wilde precies t zelfde zeggen, maar ze was me voor

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 07:32

ik zou ook kiezen voor werk aan de hand, buiten dat het goed is voor dit moment en ook voor later is het ook heel leerzaam en vooral ook heel leuk om te doen.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 07:35

ikenindi schreef:
met midgie eens. wilde precies t zelfde zeggen, maar ze was me voor

He wat grappig, in het andere topic was je het ook al met me eens Cool

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 07:38

ja t viel mij ook al op;)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 08:06

garny95 schreef:
ik zou ook kiezen voor werk aan de hand, buiten dat het goed is voor dit moment en ook voor later is het ook heel leerzaam en vooral ook heel leuk om te doen.

we zijn ook aan de hand aan het werken

nogmaals dit is een tip, bevalt het je niet, dan niet, ik ga niet tegen jullie argumenten in!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:24

O wat vreemd dat je dat met een hooinet doet dan, juist hoog is niet echt goed als je een ontspannen hals wil krijgen met een juiste bespiering en wat ik eerder zei een paard is niet gemaakt om uit de lucht te eten
Vraagje , heb je dit zelf verzonnen??

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:32

Dit is inderdaad een bekende oefening. Door het hooinet op te hangen aan het plafond, beweegt het heen en weer waneer het paard het hooi eruit trekt. Zo wordt het paard uitgelokt om bewegingen met zijn hoofd en nek te maken. Deze oefening is met name bedoeld om paarden met een stijve nek weer iets soepeler te krijgen. Een paard zal namelijk nooit uit zichzelf zijn nek oprekken als het niet hoeft.

Let wel: het is slechts een oefening, er zijn naast deze oefening nog vele andere oefeningen die hetzelfde effect kunnen bereiken.

Eten vanaf de grond is natuurlijker en beter wanneer je paard gewoon een soepele, sterke nek heeft. Naar mijn mening is het beter om dergelijke oefeningen niet zomaar te gaan doen zonder begeleiding en uitleg van een fysiotherapeut.