Gabion sleept prijzen in de wacht op Noorse wedstrijd [MOOI!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Norway_girl

Gabion sleept prijzen in de wacht op Noorse wedstrijd [MOOI!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 19:35

Hey allemaal

De wedstrijd van afgelopen zondag was een super groot succes! Heb echt super gereden. Ik moest om 6 uur op want we moesten om half acht weg bij huis. 1 uur een 15 minuten in de auto onderweg naar Lillehammer. Tjonge en er was 30 graden verwacht, gelukkig reed ik beide proeven rond 11 uur, dus konden we net nog voor de hitte rijden.
Inrijden was in de binnenbak, die trouwens heerlijk koud was! De buitenbaan lag midden in de zon en dat was absoluut geen lolletje met een zwart jasje.

Ik reed LC-2 en een LB-3 proef. LC was een opwarming proef omdat er maar één keer LB kon starten. In de LC had ik twee tegenstanders en in de LB had ik er acht!

Inrijden ging lekker. Vrijdag had Gab vrij en zaterdag hadden we nog wat getraind.

Gab was wat sterk tijdens het inrijden, maar na véél achtjes rijden en véél overgangen liep hij super ontspannen! Er kwamen een prima schoudervoor uit, niet te geloven! Hij is echt zo lekker los nu, ik heb tijdens de training van de afgelopen twee weken ook hard aan die buiging gewerkt, want die was vorige wedstrijd echt klote.

Toen ik de eerste proef mocht rijden liep Gab super. Lekker aan de teugel en goed voorwaarts, heerlijk voor het been en een super galop. Netjes op de letters gereden en maar 2 schoonheidsfoutjes. Ik verliet de baan dan ook met een goed gevoel.
Het meisje wat na mij moest was tevens de laatste start van die klasse en de prijsuitreiking was gelijk daarna. We hadden de LC gewonnen met 66,3345 %! Weer een persoonlijk record voor ons 2. Echt trots. Mooi lintje gewonnen en een grote fles vliegenspray. Ik had een 8 voor middendraf en een acht voor het halthouden op de B-X-E lijn. Wéér bij dezelfde jury waarbij we al eerder een 8 voor het halthouden hadden gehad.

Daarna moesten we wachten op de start van de LB. We waren de 3e start, dus we hoefde niet lang te wachten.
De keertwendingen gingen wat slordig met inrijden dus dat was wel jammer. En toen ik onze tegenstanders zag inrijden kreeg ik toch het idee dat dit geen lintje werd.

Ik reed al snel mijn LB proef en we hadden wel wat tact foutjes in de proef. Twee keer aanspringen in galop en een keer een huppeltje in de gestrekte stap, verder een keurige proef!
Alhoewel ik het idee had slecht gereden te hebben, reden we toch naar de 60,00%. Ik heb Gab na het rijden afgezadeld en hem op de trailer te gezet, maar mamma zij nog: “wacht nu even op de prijsuitreiking”
Nee Auroor moest Gab op de trailer zetten en wilde nog naar huis ook! Ik was er zo sterk van overtuigd dat mijn procent wel verbroken werd. Nou ja niet dus, we hadden ook de LB gewonnen met 3 % meer punten als de 2e plaats. Ik was echt stom verbaasd.
Afijn zonder paard de bak in voor de prijsuitreiking. We wonnen weer een lintje en een mooie sponsordeken. Hij past nog ook!
Nou ja en toen de ereronde nog, zonder paard! Dat was wel lachen, ik en het meisje wat de tweede plaats won hadden een lol, want zij was ook zonder paard.
Toch maar een ereronde dan. Te voet in volle galop de baan door, ik voelde me echt zó stom. Nou ja als je maar lol hebt! En dat had ik, zelfs pappa was verbaasd dat ik met een lint en een deken bij de trailer aangelopen kwam. Dat zegt dus een hoop.

Gab liep ook wel super hoor. Die tactfoutjes deden een aantal puntjes naar omlaag, maar toch wéér die 60% gereden.

Nu hebben we voor de 24e weer een dressuur wedstrijd gepland staan. In Lesja (dat is hier 2,5 uur vandaan) Dan kunnen we wel 2 keer een LB proef starten waarvan er één proef tussen zit die meetelt voor de Høstcup.
De høstcup is een cup die uit 3 wedstrijden bestaat. Een kwalificatie wedstrijd, een tweede cup wedstrijd en een Finale. Al deze wedstrijden worden op verschillende plaatsen gereden, maar er worden wel dezelfde proeven verreden.
Al je procenten van de drie de wedstrijden worden bij elkaar opgeteld en als het percentage van de Finale binnen is wordt er een winnaar van de høstcup gekozen.
Wel lol dus.

Ik ga nu dus weer door met trainen.

Geniet van de prachtige foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=FEU6X4GTTraining vorige week

De LC proef

Afbeelding Baan verkennen
Afbeelding Binnenkomen in AB draf

http://www.mijnalbum.nl/Foto=6U44P7AYVoorwaards AB draf
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZPVVOPXX Volte 15 meter bij R

Afbeelding Inzet van hand veranderen middendraf
Afbeelding Volte 10 meter (Die achterhand) Kwijl
Afbeelding Halthouden (daar hadden we die 8 voor)

http://www.mijnalbum.nl/Foto=U4TQNSQY Inzet vrije stap

Afbeelding AB galop links (moeilijke hand)

Na de prijsuitrijking LC-2:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=JPXSEPOD

LB proef:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=JGTRMGMX FF benen strekken voor de proef

Afbeelding Volte 10 meter bij R
Afbeelding Van hand veranderen middendraf
Afbeelding Keertwending om de voorhand voor rechts

http://www.mijnalbum.nl/Foto=6SRDCPCI AB draf op korte zijde

Afbeelding Van hand veranderen in middendraf (hak omlaag)
Afbeelding Inzet volte bij B
Afbeelding Middengalop (komt net omhoog met zijn hoofd)

Afbeelding Afgroeten! Haha!
Afbeelding Prijzenpaard! Bloos

P.S. Nu je hier toch bent, laat ff een berichtje achter
Haha!

Kus van ons!

Jenka

Re: Gabion sleept prijzen in de wacht op Noorse wedstrijd [MOOI!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:40

Hej, ziet er heel goed uit! Mooi paardje heb je en proficiat.

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:23

Jammer dat er geen foto' zijn van die laatste ereronde... Haha!
proficiat met je prijzen

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:26

Wauw gaaf hoor! Knap paard heb je! Gefeliciteerd Knipoog

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:55

hij is wel gaaf zeg, mooie fotos Haha! gefeliciteerd!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:28

Hahah wat moet jij lol gehad hebben.
Jammer dat je daar geen foto's van hebt... Tong uitsteken

Wat zijn LB en LC in vergelijking met de Nederlandse proeven?

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 08:53

Thanks allemaal Bloos

_Antikana_ Ja idd, dat is wel jammer, maar misschien dat ik er in de loop van de week wel 1 op de kop kan tikken Knipoog

Iris82 Lol hebben we idd gehad. Het was wel warm, maar ja je moet er wat voor over hebben Knipoog

Hier een stukje over hoe wedstrijden hier in elkaar steken:Net als wij in Nederland B-L-M-Z enzo hebben, is er in Noorwegen ook zo'n systeem.
LD-LC-LB-LA-MB en dan internationale FEI proeven. Ik start momenteel LB en die kan je vergelijken met een L1-2 tot M1 proefje. Iedere klasse heeft een aantal verschillende proeven. De club bepaald welke proeven er verreden zullen worden. Ze zijn dus niet verbonden met de maand. Heel raar ja, maar ik heb het niet bedacht
Je krijgt geen WP maar je krijgt je puntentelling in %. Vanaf 50% heb je een goedgekeurd aantal punten en "mag" je verder starten, tenzij je in die klasse wilt blijven rijden, maar mocht je 1-2 keer deze klasse gewonnen hebben met meer dan 50% Móét je verder starten.
In precipe mag je starten wat je wilt. je bent niet verplicht om in de laagste klasse te beginnen.
Proeven moeten we hier verplicht uit ons hoofd leren. Dat is aan 1 kant wel fijn. En vanaf de eerst LC proeven wordt er al in een 20-60 meter bak gereden. Dus ook met de inbegrepen Z bak letters.
Hier kan je een voorbeeld van zo'n LB proefje vinden onder "dommerprotekoller": http://www.rytter.no

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 15:01

Niemand meer? Kom op mensen Haha!

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:24

Ziet er leuk uit! Hij mag af en toe nog iets meer aan elkaar, maar dat komt wel. Zitten ook al stukken in dat het wel voor mekaar is. Maar als ik het goed begrijp moet je nou dus bijna verder naar de LA omdat je nou de LB had gewonnen?

Heb je met zo'n systeem dan niet dat veel mensen 'kleine' wedstrijden opzoeken om sneller te kunnen promoveren? 50% halen is ook niet zo heel veel lijkt me, of wordt er juist weer veel strenger gejureerd dan in NL?

Veel succes nog met je leuke paardje!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 15:52

Mloui schreef:
Ziet er leuk uit! Hij mag af en toe nog iets meer aan elkaar, maar dat komt wel. Zitten ook al stukken in dat het wel voor mekaar is. Maar als ik het goed begrijp moet je nou dus bijna verder naar de LA omdat je nou de LB had gewonnen?

Heb je met zo'n systeem dan niet dat veel mensen 'kleine' wedstrijden opzoeken om sneller te kunnen promoveren? 50% halen is ook niet zo heel veel lijkt me, of wordt er juist weer veel strenger gejureerd dan in NL?

Veel succes nog met je leuke paardje!

Hey, Hoe bedoel je iets meer aan elkaar? Als ik weet wat je bedoeld kan ik er wat mee doen Knipoog

Jury is véél strenger dan in NL. 50% is zeker niet zomaar haalbaar....

Ik moet nog 1 keer over de 50 procent op de officiele wedstrijd scoren om LA te mogen starten. Ik mag gewoon LB blijven starten op de clubwedstrijden.
Jep raar, maar het is niet anders, ik ben er zelf ook nog niet helemaal wegwijs mee.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 07:27

met iets meer aan elkaar bedoel ik iets fijner nagefelijk en er achter net ietsjes meer bij zodat hij net iets meer gaat dragen. In heb begin van de proef loopt hij wat dat betreft fijner dan op het laatst. Zal wel met de vermoeidheid te maken hebben denk ik.

Wat die klasseringen betreft, ik vind het wel grappig dat het in elk land zo anders is. Maar of dat nou echt handig is? Zou handiger zijn als de FEI ook daar eens een richtlijn voor zou maken!

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 07:33

ziet er leuk uit.
en leuke ervaring
alleen ik vind het jammer van zijn manen, maar dat is mijn mening.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 20:25

Mloui schreef:
met iets meer aan elkaar bedoel ik iets fijner nagefelijk en er achter net ietsjes meer bij zodat hij net iets meer gaat dragen. In heb begin van de proef loopt hij wat dat betreft fijner dan op het laatst. Zal wel met de vermoeidheid te maken hebben denk ik.

Wat die klasseringen betreft, ik vind het wel grappig dat het in elk land zo anders is. Maar of dat nou echt handig is? Zou handiger zijn als de FEI ook daar eens een richtlijn voor zou maken!

Oh ok nu snap ik het Clown Grappig dat je er over begint, want ik lees net de mail van mijn instructie dat we daar aan gaan werken...bedankt voor je tip!

Leandros: Dank je. Knipoog De manen zijn zo omdat hij echt MEGA dikke manen heeft die zijn niet te vlechten en als we dat doen is het géén gezicht, dus vandaar...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:12

Hee Aurora!
Gabion ziet er goed uit hoor! Ja
K ben van Manege Nibbixwoud, ken je nog wel van vroeger! Knipoog

coco_coco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:14

Gaaf hoor, zijn manen zijn ook leuk, daar hou ik wel van Lachen

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 17:51

Joscaa schreef:
Hee Aurora!
Gabion ziet er goed uit hoor! Ja
K ben van Manege Nibbixwoud, ken je nog wel van vroeger! Knipoog

Hey Josca! Ja natuurlijk ken ik je nog Knipoog
Dankje, ik heb zaterdag weer wedstrijd dus houd HAW in de gaten Haha!

Coco_coco
Dankjewel.
Hij is nu helaas door de muggen gepakt en ziet er niet uit,hij schuurt heel zijn manen aan gort Sigaar

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:59

Wat een sjiek paardje zeg, ziet er netjes uit. Hier en daar wil die er even onderuit komen door zn neus eruit te duwen. Maar verder rij je top. Je hebt er trouwens wel veel voor over zeg om wedstrijden te starten, nogal lang rijden!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 18:09

Prinslover schreef:
Wat een sjiek paardje zeg, ziet er netjes uit. Hier en daar wil die er even onderuit komen door zn neus eruit te duwen. Maar verder rij je top. Je hebt er trouwens wel veel voor over zeg om wedstrijden te starten, nogal lang rijden!

Dankje Bloos Hij wil idd af en toe er ff onderuit komen. Vooral in de galop.
Ja haha mijn ouders moeten er ook een hoop tijd en zin in steken hoor. Vooral mijn moeder is er erg mee bezig. Ze vind het ook leuk dus dat scheelt. Pappa moet vaak rijden, dat vind hij ook niet erg, dus ik heb het zeer getroffen met mijn ouders.....En als je dan nog wat suc6 boekt is het helemaal de moeite waard Knipoog
Zaterdag moeten we 2 en een half uur rijden op op wedstrijd te komen....(zie ik wel tegenop hoor)

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:57

Ik vind het er heel erg ontspannen uitzien, enkel zoals al werd gezegd, je paardje af en toe meer 'tesamen' rijden.
Pfieuw das wel een eindje zeg! Maar, wat een prachtige omgeving zeg!
off topic: waarom zijn jullie verhuist?

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 19:15

Dankje Knipoog

PB is onderweg...

_Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:40

Wat een PRACHTIGE omgeving o: