Kijk het zit zo 4 en een half jaar geleden begon k met laika te verzorgen.
Niemand wou erop rijden ze werd slecht gepoest en ze vergaten haar zelfs bij het opzadelen
De baas zei zelfs ik ben beniewd hoelang je het volhoud mt der!
In het begin was er geen enkele fantsoendelijke les
Ze rende naar het midden en begon te bokken [ heb k wel goede zit van gekregen!]
Na anderhalf jaar had ik haar zo ver dat ze rustig draafde en stapte en ging waar ik wou
Maar galop dat was iets wat ik beter niet kon doen dn werd ze gek
Toen hebben we nog een jaartje daarmee geoefend en ze werd steeds braver alleen niet bij anderen!
Ze was alleen braaf bij mij bij anderen die hadden een ritje midden in de bak
met aleen maar bokken!Dat deed ze bij mij niet en dat gaf me eerlijk gezegt weer vertrouwen!
Dus toen wou ik gaan springen!
Maar dat werd een fatale nachtmerrie ze sprong niets en weigerde alleen toen de zomer om was en de winter begon konden we niet springen [ we hebben geen binnenbak mag niej vn gemeente]
Toen de zomer weer kwam ging k maar met goede moed weer naar de spingles en nu sprong ze
ik weet niet wat het was maar ze sprong! alleen de dubbel moest ik oppassen daar wou ze weigeren nu spring k zelfs 60 cm mt der [ze is een welsh vn 1.26]Dus ik was reuze trots op haar
en nu heb ik haar soms zo ver dat ze zich inbuigt is dat geen vooruitgang!
ik rij twee keer per week op haar
vind je dn dat ik veel mt der heb bereikt of niet???maja we hebben een hechte band moet ik zeggen een keer met springen viel ik en bleef met een voet in de beugel hangen en abrupt stond ze stil en kwam ze met haar neusje naar mijn hoofd van gaat het
een ander paard was k mee doodgebleven of ernstig verwond
Maar nu ik zoveel met haar heb gedaanis ze nog vervelender tegen andere geworden ik hoor verhalen dat ze andere bijt en vastklemt tussen de meur en haar

Is dit eenkennigheid?
xxx-Chntal