Eenkennig...?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chntal

Eenkennig...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 16:30

Eii,

Kijk het zit zo 4 en een half jaar geleden begon k met laika te verzorgen.
Niemand wou erop rijden ze werd slecht gepoest en ze vergaten haar zelfs bij het opzadelen Ach gut
De baas zei zelfs ik ben beniewd hoelang je het volhoud mt der!

In het begin was er geen enkele fantsoendelijke les Verdrietig
Ze rende naar het midden en begon te bokken [ heb k wel goede zit van gekregen!]
Na anderhalf jaar had ik haar zo ver dat ze rustig draafde en stapte en ging waar ik wou Tong uitsteken
Maar galop dat was iets wat ik beter niet kon doen dn werd ze gek Verdrietig

Toen hebben we nog een jaartje daarmee geoefend en ze werd steeds braver alleen niet bij anderen!
Ze was alleen braaf bij mij bij anderen die hadden een ritje midden in de bak Knipoog met aleen maar bokken!
Dat deed ze bij mij niet en dat gaf me eerlijk gezegt weer vertrouwen!

Dus toen wou ik gaan springen!
Maar dat werd een fatale nachtmerrie ze sprong niets en weigerde alleen toen de zomer om was en de winter begon konden we niet springen [ we hebben geen binnenbak mag niej vn gemeente]
Toen de zomer weer kwam ging k maar met goede moed weer naar de spingles en nu sprong ze Clown ik weet niet wat het was maar ze sprong! alleen de dubbel moest ik oppassen daar wou ze weigeren nu spring k zelfs 60 cm mt der [ze is een welsh vn 1.26]
Dus ik was reuze trots op haar Haha!

en nu heb ik haar soms zo ver dat ze zich inbuigt is dat geen vooruitgang!
ik rij twee keer per week op haar Knipoog vind je dn dat ik veel mt der heb bereikt of niet???

maja we hebben een hechte band moet ik zeggen een keer met springen viel ik en bleef met een voet in de beugel hangen en abrupt stond ze stil en kwam ze met haar neusje naar mijn hoofd van gaat het Verward
een ander paard was k mee doodgebleven of ernstig verwond Ach gut

Maar nu ik zoveel met haar heb gedaanis ze nog vervelender tegen andere geworden ik hoor verhalen dat ze andere bijt en vastklemt tussen de meur en haar Verward

Is dit eenkennigheid?

xxx-Chntal

Wartertje

Re: Eenkennig...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:17

Het kan zijn dat je paard eenkennig is. Maar volgens mij lijkt het zowieso ook een paardje met een moeilijke achtergrond niet? Als je je echt inzet voor een paard en je wint het vertrouwen van je paard kan je veel bereiken. Maar of dit nu meteen eenkennig is weet ik niet Knipoog

spretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:56

Ik krijg ook sterk het idee dat er in het verleden iets behoorlijk vervelends met haar is gebeurd waardoor ze het vertrouwen in de mensen is kwijt geraakt. Het feit dat jij zoveel met haar hebt bereikt is een kwestie van vertrouwen in elkaar. Jij hebt haar het vertrouwen gegeven dat ze nodig had en nu vertrouwt ze jou wel, maar anderen nog steeds niet. Waarom zou ze ook? Van de rest heeft ze nooit iets goeds meegekregen. Ik denk dat ze heeel erg aan jou hangt, omdat ze weet dfat ze bij jou veilig is. Eenkennig? Nee, denk ik niet.Tenminste niet in die zin van; Ik wil alleen maar met har iets doen en niet met iemand anders. Misschien wel in de zin van; Dat is de enige die ik vertrouw.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:38

Ja inderdaad, ik denk dat als iemand anders er net zoveel energie en tijd in steekt als jij gedaan hebt, dat ze dan ook netjes loopt bij die ander. Maar het blijft gewoon een feit dat het een moeilijk paard is, en je niet zomaar het vertrouwen gewonnen hebt.

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:54

DeniseES schreef:
Ja inderdaad, ik denk dat als iemand anders er net zoveel energie en tijd in steekt als jij gedaan hebt, dat ze dan ook netjes loopt bij die ander. Maar het blijft gewoon een feit dat het een moeilijk paard is, en je niet zomaar het vertrouwen gewonnen hebt.

Hier sluit ik mij bij aan.

Love_Merarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:51

vlekkie1 schreef:
DeniseES schreef:

Hier sluit ik mij bij aan.

ik ook

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:56

Lekker nutteloze post die laatste Knipoog

Het lijkt me een lastige pony om inderdaad ook het vertrouwen van te winnen.
Ik begrijp uit je verhaal dat het een manegepony is.
Mag je met manegepony's wandelen?
Misschien is het een idee om haar daarmee leren op andere mensen te vertrouwen.
Elke keer iemand anders met haar laten wandelen. In het begin met jou erbij, maar later zonder.
Zo leert ze aan verschillende mensen te wennen en zal ze inzien dat mensen het vertrouwen echt wel waard kunnen zijn.

Zo ben ik met een jong paardje bezig wat nogal onzeker is.
Hij hangt erg aan mij omdat ik momenteel de enige ben die wat met hem doet.
Daarom laat ik juist ook zoveel mogelijk andere mensen met hem wandele.
In het begin was dat heel raar voor hem. Wilde elke keer naar mij toe of begon zich te misdragen.
Inmiddels kan iedereen met hem lopen en gedraagt hij zich over het algemeen heel netjes.
Alleen dat kost wel tijd en heel veel geduld.
Iets wat op maneges vaak niet mogelijk is helaas.

Chntal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 08:24

Amanda schreef:

Het lijkt me een lastige pony om inderdaad ook het vertrouwen van te winnen.
Ik begrijp uit je verhaal dat het een manegepony is.
Mag je met manegepony's wandelen?
Misschien is het een idee om haar daarmee leren op andere mensen te vertrouwen.
Elke keer iemand anders met haar laten wandelen. In het begin met jou erbij, maar later zonder.
Zo leert ze aan verschillende mensen te wennen en zal ze inzien dat mensen het vertrouwen echt wel waard kunnen zijn.

Zo ben ik met een jong paardje bezig wat nogal onzeker is.
Hij hangt erg aan mij omdat ik momenteel de enige ben die wat met hem doet.
Daarom laat ik juist ook zoveel mogelijk andere mensen met hem wandele.
In het begin was dat heel raar voor hem. Wilde elke keer naar mij toe of begon zich te misdragen.
Inmiddels kan iedereen met hem lopen en gedraagt hij zich over het algemeen heel netjes.
Alleen dat kost wel tijd en heel veel geduld.
Iets wat op maneges vaak niet mogelijk is helaas.

Eii,

Gisteren had ik het zeg maar eens geprobeerd maar ik moest iets pakken vroeg ik aan een ander of ze even ermee wou lopen.
Kom ik terug heeft ze zich losgetrokken Huilen
En toen ik weer met haar ging wandelen was er niks aan de hand Ach gut

Wat vinden jullie hier van?

xxx-Chntal

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 09:07

Ik denk dat je met haar mee moet lopen, een paar keer, en haar dan na een tijdje pas alleen moet laten lopen. Niet meteen de eerste keer... Ze moet er duidelijk aan wennen.

Chntal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 14:56

DeniseES schreef:
Ik denk dat je met haar mee moet lopen, een paar keer, en haar dan na een tijdje pas alleen moet laten lopen. Niet meteen de eerste keer... Ze moet er duidelijk aan wennen.

oke zal k doen Lachen

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 08:20

Amanda schreef:

Waarom lang verhaal als het zo kort kan blijven en me er op aan sluit Knipoog

Net zo makkelijk!

Dus niks nutteloos! Knipoog

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:17

Heb ik dus ook meegemaakt met een haflinger 'Lillo' op de manege. In stap en draf is ze braaf bij iedereen. Maar in galop trekt ze de ruiter over haar hoofd eraf of bokt ze zolang door de pist totdat de ruiter erafvliegt ! Het is een heel koppig paardje maar zo leuk om te rijden als ze je vertrouwt ! De manegepaarden worden niet zo goed verzorgd op onze manege en dus ging ik elke woensdag de paardjes borstelen. Nu ik vond Lillo altijd al een leuk paardje behalve in galop dan en dus mocht ik van de manege-eigenaar met haar gaan wandelen en haar laten grazen op de wei aan het halster (ze mag niet op de wei omdat ze schuurt) en ik mocht haar wassen en borstelen. Sindsdien reed ik ook meer met haar en ze gallopeerde zonder te bokken of trekken bij mij. Maar bij andere ruiters doet ze het nog steeds, ze bokt en gaat heel de pist rondlopen met de ruiter. Ik denk dus ook dat het aan het vertrouwen ligt. Het paard vertrouwt je en is bereid te werken voor je.
Wel erg voor de andere ruiters ...