Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
veerlefellow schreef:nou ik heb dit probleem ook gehad bij mij paard
en ik zou je eerst aanraden om je paard in een arbeidsgallop even een paar passen vooruit te rijden en weer een paar passen terug zo veel tempo wisselingen rijden
k zou ook als ze echt in een hele rustige arbeidsgallop zit op een volte 15m te sturen en zo de overgang te laten komen op de kleine volte
want op een kleine volte moeten paarden al in tempo verminderen wardoor de over steeds stukje bij beetje geleidelijker gaat
dit heeft in iedergeval goed bij mij geholpen![]()
ik hoop dat je er wat aan hebt
liefs van veerle
el_conejo schreef:Je moet je paard aanwennen dat je een geluid maakt b.v.
prrrr als hij naar een lagere gang gaat
Als je gallopeert en je wil verzamelen maakt je het geluid niet dus je paard weet zeker dat hij niet moet gaan draven.
Als je paard op je zit en het geluid een overgang naar de draf maakt vanuit de gallop kan je hem gelijk met je been ondersteunen zodat hij doordraaft en niet instort
veerlefellow schreef:misschien kun je je paard zo veel mogelijk verzameld rijden en elke keer waneer ze terug wilt gaan in draf uit haar eigen gelijk veel naar voren ook al valt ze uit elkaar maar vooral leren dat ze terug moet komen op de overgang op jou hulp en niet denk van oooh ze gaan toch zo draven laat ik maar vast gaan draven
ook nog een tip als je enmaal in draf bent er gelijk weer aan gaan rijden en gelijk in draf ook weer die verzamelingen impuls gaan opzoeken zodat een overgang niet betekend dat ze uitelkaar valt maar er hem/haar zoveel mogelijk continu bij houden
liefs van veerle