Lorna is een pittige merrie van nu 14jaar. Ze heeft een heel eigen karakter en probeerd me geregeld nog uit. Jammer genoeg voor haar ben ik een doorzetter
Maar Lorna is zeker niet makkelijk en niet iedereen kan haar rijden. Ze is een enorme binnenvetter, maar ze zit vol met spanning. Dingen die eenmaal eng zijn blijven eng en als ze eenmaal spanning aan het opbouwen is.. vergeet het maar. Ik les nu sinds 2 maanden met der bij LR De Klomp. Over de weg ernaartoe wat een hele happening is (enge koeis, auto's, graafmachines, andere paarden nzo). Ik heb van Gerieke (Broekhuis) al een aantal leuke/handige dingen geleerd en het lessen gaat steeds beter, alleen die spanning he, daar komen we nog niet echt vanaf. Morgen nog even wat tips mee pakken in de les voor vrijdag, want komende vrijdag heb ik een clubwedstrijd dressuur met der op t gras, gewoon een Btje. Men eerste 'wedstrijd' met der (en voorlopig ook de laatste ivm maar 1x perjaar clubwedstrijden). Heb er al erg veel zin in en ben erg benieuwd hoe we het gaan doen!

1. Hier schaam ik me zo voor
De eerste keer erop (opeens een groot dik paard dat heeeel anders loopt dan me andere vzpaard, ik voelde me ook echt een beginner 

2. Al wat vaker gereden, mijn houding was iig al vooruit gegaan!

3. Tussendoor dus vaak longeren (normaal loopt ze er wel wat netter bij, hier hoorde ze wat
). 
4. Hakken veeeel meer uitdrukken en handen dragen, paard loopt ook niet zo netjes.

5. Op me kont blijven zitten en paard mag veel ronder en dieper. Wel goede sprong.

6. Meer achterover zitten, wel lekker aan het werk.

7. Jaja dit is wat we willen (alleen meer achterover nog).

8. Charmant sta moment

9. Galop zat er toen nog niet zo lekker in.

10. Dit gaat ook lekker.

11. Ruimte geven binnenhand ivm opkroppen.

Een paar lesfoto's (niet zo duidelijk/mooi, nieuwe camera komt eraan
0: 12. Loopt vanvoren mooi, maar veelste lang

13. Een erg lekker beeld, dit soort momenten komen steeds vaker

14. Stukje wijken, mag diepr lopen, steling is wel goed.

15. Volledig schik moment

Thnx voor kijken, nog tips / opmerkingen / kritiek / mening / whatever ? Meld t
. 
K ben evengroot als de eigenaar maar ik rijd met 3 gaatjes korter. En als k de beugels 1 gaatje langer doe kan ik ze netzo goed weg laten, dan verlies ik ze continu