paard valt in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chantal1988

paard valt in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 19:26

hoi mijn paardje valt om in galop en als ik haar los laat dan is er niks aan de hand mijn leerares zegt van dat ze moelijke evenwicht heeft en dat ik haar moet onder steunen maar ben bang dat ze dan weer om valt en in draf valt ze over der eigen voeten als ik naar het midden rij en zo wie kan mij helpen met tips alvast bedankt groetjes chantal

en als ik rij gaat ze met de hoofd schudden op en neer en probeert haar bit vast te pakken wie weet wat ik er kan tegen doen?

mayOOo

Re: paard valt in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:30

Je kan haar eerst aan de longeerlijn laten lopen dan kan jouw in ieder geval al niks gebeuren en als ze dan nog om valt ga jij met haar aan de hand stappen en draven en zorgen dat ze niet omvalt

en mag ik is vragen hoe oud is jouwn paard ??

chantal1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 19:36

mijn paard is 15
en ze valt niet altijd om

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:53

nja eigenlijk zou je dan zeggen dat een paardje van een jaar of 15 toch wel evenwicht zou moeten hebben. ( iig lijkt mij dan of ze moet al extreem laat ingereden zijn )
uhm anders zou ik haar idd eens longeren een tijdje, en als dat niet helpt zou ik er eens 'n Da naar laten kijken, het kan ook eventueel iets lichamelijks zijn waardoor de valt zoals je zegt..

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:55

Ik zou haar gewoon eens even na laten kijken door een DA of osteopaat. Een paard van 15 valt niet om door te weinig balans na mij idee. Ook dat hoofd schudden zet mij aan het denken want dat zijn meestal problemen vanuit de rug.

Succes! Knipoog

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:56

Ik ga ook met neverstop mee want het om vallen van paarden zou ik eerder zeggen dat 2 á 3 omvallen maar een 15 jarige moet wel een goede evenwicht hebben zou ik zeggen dan