Zjivago en ik hebben een heerlijke rit gereden samen met Lista en Michel! (zie voorpagina van de nieuwste DER
)Vrijdag kwamen we tegen een uur of 5 aan op het terrein na ruim 3.5 gereisd te hebben met de auto. De rit verliep vrij voorspoedig en we zijn in een keer goed gereden gelukkig.
Nadat we voor de paardjes snel een lekker ruime paddock gefabriceerd, gingen we eerst maar even een wel verdiend biertje drinken.
lista en Zjief in de paddock
Lista
Mijn vriendje ( de fotograaf ) arriveerde 3 uur later ook, waarna wij naar de pizzaria gingen om onze honger te stillen. Terug gekomen was het al donker en moeten we de tent nog opzetten. Dit was niet erg handig, maar uiteindelijk lukte het wel.
Bijna de gehele nacht heb ik met mijn ogen open gelegen, aangezien ik de eerste nacht in een tent nooit echt een ook dicht doe.
. Gelukkig was de voorspelde regen en onweer uitgebleven.
De volgende ochtend was ik dus redelijk brak, maar na een kop koffie en een paracetamol en de nodige adrenaline ging het al weer stukken beter. Pffff en wat was het al gelijk warm, rond een uur of half 7 was het al niet meer te houden in de tent.
Na het aanmelden bij het secretariaat lieten wij meteen de paarden maar keuren om snel een vroege starttijd te kunnen aanvragen.
Beiden paardjes waren goedgekeurd

Locomotie prima!
Lista

Zjief
Hierna naar de finish/start om een tijd aan te vragen en we startten om 09:48.
Let niet op mijn hoofd aub

We moesten ons nog redelijk haastten maar gelukkig waren we nog mooi op tijd. Onze supergrooms kwamen ook precies op het juiste moment aanrijden om ons te helpen!
Het eerste stuk ging echt super lekker en het was redelijk cool zo langs het water. 100 meter voor de PA, aan het einde van het lange weggetje sloegen wij rechtaf. Na 3 minuten werden we gebeld met de mededeling dat wij de verkeerde kant op gingen
oliebol dus! Snel klommen we weer te paard en en bij de PA aangekomen, leek het ons beter om onze paarden dus maar niet meteen aan te bieden. Eerst even het nodige water om af te koelen.
Beiden hadden ze een hartslag van 52, prima dus. Verder liepen we nog steeds op schema.

Het laatste stuk ging wederom weer super lekker. De zandpaden waren lekker breed en we hebben regelmatig stukken gegalopperd.
Weer even koelen!

De mercedesbrug. We zijn erover heen gegaan, maar we hadden het idee dat de andere weg korter was en bovendien liep je dan in de schaduw...
over de brug samen met antoinette

Michel en Lista op de brug
Na de brug vervolgenden wij de route.
[ur=http://i191.photobucket.com/albums/z291/Vloeijberghs/Lista%20en%20Zjief%20in%20Onstwedde/IMG_1775b.jpg]Dravent[/url]

Twee kilometer voor de finish stonden de grooms nog even klaar om te koelen, wat wel weer erg nodig was, want de paardjes hadden superdorst.
Water water!!
Blijven lachen

Michel heeft het zwaar

Erg dorstig, samen in de emmer

En dan en dan...ja ja... de Finish

Even hartslag meten en tijd noteren
Aankomsttijd half 1!
closer up
Zjief en ik
Zjief had een hartslag van 57 en Lista helaas net iets boven de 60 dus zij moesten nog even wachten.
Ik was alvast naar de Paddock gegaan, maar Zjief was niet echt blij dat Lista niet meekwam en Lista vond het ook niet echt leuk dat ze moest blijven, met als gevolg, nog steeds een te hoge hartslag
. Helaas! Mocht dit nog een keer gebeuren dan moeten we het even anders oplossen. Zjief was ook pas weer relaxed toen Lista terug kwam bij de Paddock.Even lekker bijkomen
Lista Rollen
Lista

Zjief

Na 30 mininuten weer naar de keuring en wederom was alles weer helemaal in orde. Zjief had een hartslag van 49 en Locomotie was prima. Helemaal dik tevreden dus.
Mooie Zjief
We zijn gebleven tot na de prijsuitrijking en ik bleek nog 12de ook
Dit natuurlijk dankzij onze geweldige Grooms: Nancy en Robert en Antoinette (mijn bijrijdster) en haar nichtje.
De foto's zijn gemaakt door mijn vriendje
Hij is nog amateur, maar ondanks dat zijn ze onwijs goed gelukt!!