stoppen wanneer ze braaf is

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

doerakje

stoppen wanneer ze braaf is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 13:52

Ik probeer altijd te stoppen wanneer ze op haar best is en het braafst is maar;
haar rechter hand is haar moeilijke hand en is ze minder nagevelijk en stijver en duurt het langer voor ze naar beneden komt en ze loopt daar ook niet zo fijn als links om.
stop ik met rijden dan als ze voor haar doen op de rechter hand braaf is of stop ik op de linker hand als ze het echt super doet, maar wel op haar " makkelijke hand"?
hoe denken julie er over?

karinFTbing

Re: stoppen wanneer ze braaf is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 14:14

Ik denk niet dat je alleen moet gaan stoppen wanneer ze op haar goede kant goed loopt. Het is natuurlijk belangrijk dat ze straks even goed loopt aan beide kanten. Ik denk dat het puur iets is waar je naartoe moet werken. Je kan natuurlijk af en toe stoppen als ze op haar goede kant goed loopt, maar als je dat telkens doet, denk ik dat jepony gaat denken dat ze eronder uit kan komen en dat is natuurlijk niet de bedoeling Knipoog Ik denk dat je een beetje moet afwisselen Knipoog

Pienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 15:23

Ik denk hetzelfde als karinFTbing, Inderdaag afwisselen. Ze hoeft niet altijd super te presteren maar je moet het wel goed afronden

tes_saa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 15:24

ik ga ook met karinFTbing mee.

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:20

Ik sluit me ook bij de rest aan! Daarbij wil ik nog zeggen dat er ook op de slechte hand altijd wel even een stukje is ( misschien maar paar seconden) waarbij je paard goed loopt. Misschien op een volte ofzo dat je even het gevoel hebt van Ja dat was ie! Nou probeer te stoppen als je dat stukje hebt en probeer dit te verlengen.

Succes! Knipoog

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:23

je hoeft niet perse te stoppen als ze super loopt ook als het gewoon aardig is kan het een mooi eind zijn, alleen je mag niet stoppen als ze loopt t klieren dan moet je doorgaan.

stoppen met rijden moet gene beloning zijn voor het haar best doen maar het moet een mooi eind zijn aan een goede training. het ligt aan de traing wanneer het het beste is om te stoppen

Malin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:25

Idd, afsluiten met iets dat goed gaat! je zou ook halverwege de les (of je rijtijd of wat dan ook) kunnen stoppen op rechts als ze iets goed doet, en dan aan het einde stoppen op links. Maar dat zijn eh...hoe zeg je datschoten voor open doel Knipoog