In stap is er verder niets aan de hand dan is hij gewoon normaal rustig.Dit is echt heel vervelend want hij gallopeerd ook keihard de straat over, heb 2 keer gehad dat hij ook de dijk op schoot (hij sloeg toen op hol op het fietspad maar dat eindigd op een dijk) en er had maar een auto aan hoeven komen en het was einde verhaal geweest. Op dat moment luisterde hij ook echt niet meer ik kon het bit tussen z'n oren trekken, vanalles maar t leek wel helemaal zwart voor z'n ogen.
Ik heb er een hele tijd gelukkig geen last van gehad (ook omdat ik dat fietspad gemeden heb) maar laats had ik les toen het zo lekker hagelde en keihard regende en moest ik toch weer over dat fietspad en gebeurde het toch weer, maar dan door een actie van mijn stomme zusje die vond dat het nodig was om alvast met haar vriendin in volle rengalop onderlangs dat fietspad naar stal te gaan en niet op mij te wachten totdat ik mijn beugels goed had gedaan omdat ik zonder beugels had gereden. Gelukkig kreeg ik hem dit keer wel snel onder controle, misschien omdat ik hem nu inmiddels wat langer heb dan die eerste keren dat hij op hol sloeg, maar het blijft niet fijn natuurlijk.
Wat zouden jullie in zo'n situatie aanraden?

! 
) Dus ik wilde zo snel mogelijk weer door de regen naar stal (paarden afzadelen) en dan door naar de wei.