Vonnie84 op Solide @ work en Solide op Rongo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vonnie84

Vonnie84 op Solide @ work en Solide op Rongo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 19:16

Afgelopen zondag hadden Ilse (Solide hier op bokt) en ik een meeting gehouden Knipoog Ilse en ik kennen elkaar al zo lang als dat we leven, maar Ilse had Rongo (mijn paard) nog nooit in het echt gezien en ik had nog nooit op Solide gezeten.

Eerst hebben we een gezellige buitenrit gemaakt. Ilse op Rongo en ik op Exile. Ilse vroeg nog voordat we gingen of ze braaf waren buiten. Ik: "ja, alleen crossmotors en aanspanningen vinden ze wat eng, maar die zijn hier niet zo vaak". En ja hoor, onderweg kwamen we een tweespan tegen. Helaas zijn daar geen foto's van gemaakt Nagelbijten / Gniffelen

1. Ilse op Rongo
Afbeelding

2. Witje heeft het naar zijn zin
Afbeelding

3. En nog een foto toen we terug waren
Afbeelding

4. ff kroelen
Afbeelding

En toen zijn we naar Solide gegaan. Ik dacht zo op foto's te zien dat Solide best makkelijk te rijden was. Viel dat even tegen!
Ze liep ontzettend onder me uit en wilde eigelijk dat ik haar hoofd tilde. Mooi niet dus Haha! En op rechts liep ze onwijs te vechten, dus vandaar soms mijn hand. De foto's zien er echt niet spectaculair uit, maar ik ben erg tevreden. Ik heb vooral geoefend om haar op eigen benen, in een constant tempo te laten lopen. En dan nog het liefst wat neerwaarts ook nog.
Oh, en aan mijn houding wordt gewerkt. Ik heb over 2 weken een zitles, dus ik hoop daarna een grote verbetering te hebben.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Raar momentje Verward Ik denk dat ik hier een volte in wou zetten, maar verzet kreeg op rechts.
Afbeelding
8.

Juist, hier wilde ik naartoe!
Afbeelding
9.

Hier gaf ik even wat lucht, om te controleren.
Afbeelding
10.

Verder was er weinig inspannends aan Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding
11.

En toen ging ze op eigen benen lopen in één en hetzelfde, rustige, tempo. Aan mijn houding is te zien dat ze niet lekker door d'r lijf buigt rechtsom.
Afbeelding
12.

Einde
Afbeelding
13.

Et zijn toevallig allemaal foto's van rechtsom.

MissJ

Re: Vonnie84 op Solide @ work en Solide op Rongo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:19

Het ziet er uit als een gezellige meeting dames. Lachen had jij nog nooit van die mooie bokfoto's van Solide gezien die Ilse wel eens plaatst dan? Haha!

lufpatries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 10:06

leuke foto's
ziet er goed uit.
leuk paardje.

veel liefs!!
Kelly

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 10:46

Ziet er een leuke meeting uit, die kroelfoto is echt wel lief Ach gut .
Vind je houding nog mee vallen hoor, heb er al ergere gezien Knipoog .

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 05:40

Hahahaha daar zijn we dan Haha!

Het was in ieder geval een heel gezellig dagje.
En inderdaad de momenten dat Solide lekker loopt moet je van genieten Haha!
Leuk om te horen dat je het zelf toch vond tegenvallen, aangezien het vaak op foto's een ander beeld is.

Ik vond jullie een leuke combi, dus je mag als je dat nog leuk vindt wel een keer vaker Sliet hobbelen. Knipoog

Rongo was ook heel leuk, en inderdaad die pony's vonden ze even niet leuk. Och ja ging daarna toch alweer een stuk beter.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:05

Klinkt echt als een leuke dag! Jullie hebben het ook goed naar de zin aan de foto's te zien.
Wel grappig dat jullie nog nooit op elkaars paarden gezeten hadden. Lachen

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:09

leuk paard

je rijd op de volte maar op 1 teugel terwijl je beter op 2 teugels kunt rijden (ik bedoel even veel spanning op alle 2) Lachen

groetjes

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:17

Marliesje schreef:
Klinkt echt als een leuke dag! Jullie hebben het ook goed naar de zin aan de foto's te zien.
Wel grappig dat jullie nog nooit op elkaars paarden gezeten hadden. Lachen

Ja daar mochten we onszelf eigenlijk voor schamen Bloos

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:19

Leuk hoor .. maar ik zie op bijna elke foto dat je erg hard bent met je binnenhand. Erg storend voor het paard. Misschien zijn dit (hopelijk) moment opnames

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:24

Maudy_89, Vonnie reed haar daar even zo om haar even lekker rond en los te laten komen. Dat zijn de momenten dat ze loslaat.

Horsiegek, Solide is rechts erg sterk en omdat het eigenlijk allemaal foto's zijn van rechtsom zie je dat een aantal keren. Je moet daar gewoon soms even wat strenger zijn zodat ze die kant loslaat waardoor het soms een rotbeeld geeft.

Ik stond ernaast en vond het reuze meevallen. Vond dat Vonnie haar netjes reed.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:29

Solide schreef:
Maudy_89, Vonnie reed haar daar even zo om haar even lekker rond en los te laten komen. Dat zijn de momenten dat ze loslaat.

Horsiegek, Solide is rechts erg sterk en omdat het eigenlijk allemaal foto's zijn van rechtsom zie je dat een aantal keren. Je moet daar gewoon soms even wat strenger zijn zodat ze die kant loslaat waardoor het soms een rotbeeld geeft.

Okey dan begrijp ik het nu wel... Misschien is het wat beter om dat er de volgende keer erbij te vermelden.. Zo kunnen hier ook tips over gegeven worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:32

Wat een leuke meeting Haha! ! Ik vind het er netjes uitzien hoor. Ook met het rijden op Solide, aan het commentaar te lezen weet ze wel waar ze mee bezig is. Toch zou heb ik zelf geleerd (ook al vind ik het nog zo lastig) om juist de kant waarop het paard 'sterk' is, los te laten en veel te drijven met het been aan die kant. Maar goed, ik ken dit paard niet dus daar mag ik eigenlijk niks over zeggen! Verder vind ik het er leuk en netjes uitzien hoor Lachen !! Lief, die foto van het kroelen Lovers

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:35

horsiegek schreef:
Solide schreef:

Okey dan begrijp ik het nu wel... Misschien is het wat beter om dat er de volgende keer erbij te vermelden.. Zo kunnen hier ook tips over gegeven worden!

Citaat:
En toen zijn we naar Solide gegaan. Ik dacht zo op foto's te zien dat Solide best makkelijk te rijden was. Viel dat even tegen!
Ze liep ontzettend onder me uit en wilde eigelijk dat ik haar hoofd tilde. Mooi niet dus En op rechts liep ze onwijs te vechten, dus vandaar soms mijn hand. De foto's zien er echt niet spectaculair uit, maar ik ben erg tevreden. Ik heb vooral geoefend om haar op eigen benen, in een constant tempo te laten lopen. En dan nog het liefst wat neerwaarts ook nog.

Staat tussen de foto's.....

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 18:01

Over de binnenteugel. Ik had precies hetzelfde gezegd als ik er niet op had gezeten. Maar Solide legt het al goed uit. Ik kreeg op rechts zoveel verzet, dat ik gewoon echt even door moest pakken. Als ik op dat moment los zou laten zou ze als een plank door de wending gaan. Meer been en los(ser) laten zou helemaal geen effect hebben, dan zou ze met d'r hoofd in de lucht kei hard wegrennen.

Feit dat er zoveel foto's zijn waarop we rechtsom, op de volte, met een te strakke binnenteugel rijden is omdat ik eraan wilde werken om haar lekker op eigen benen, voorwaarts neerwaarts te kunnen rijden. En op de laatste twee foto's zie je dat het me redelijk gelukt is.

Maar het is inderdaad wel dat ik de buitenteugel er wat meer bij had moeten pakken.