31 km bij 31 graden... Onstwedde

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

31 km bij 31 graden... Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 15:33

Pfff, 31 km met 31 graden celcius.... 8)

Vanochtend om 7 uur Tammy op de trailer gezet en vertrokken richting Onstwedde. Rond acht uur daar aangekomen, het was inmiddels al 21 graden... Gelijk even Patricia opgezocht en gemeld bij het secretariaat. Toen op naar de voorkeuring. Nog even gezwaaid naar Carola Haha! Tammy had het warm, zelfs in de manege was het benauwd. Hartslag 52 en de melding goed te koelen, omdat ze al warm aanvoelde.

Na een zeer korte voorbespreking gaan zadelen, om 9u40 mochten we starten. Eerst nog even op de foto Haha!

De laatste aanpassingen..
Afbeelding

Nee hoor, ik was helemaaaaaal niet zenuwachtig! Schijnheilig
Afbeelding

Haha!
Afbeelding

Samen met Patricia en Keep Lachen
Afbeelding

Het eerste stuk tot de p/a ging goed, warm, maar het was te doen. Alleen vreselijk veel dazen Verdrietig Ondanks de spray was het echt vreselijk. Misschien toch eens denken aan een vliegendeken voor onder het rijden.
Hartslag was 60 dus ik mocht door, maar we hebben lekker rustig aan gedaan en nog even gekoeld.

Na de p/a werd het echt zwaar. Inmiddels bijna 30 graden en ik was aardig gaar. Voor het een na laatste groompunt had Tammy echt een dipje, ik moest haar gewoon aansporen Bloos!

Tot het laatste groompunt ben ik voorop gegaan en had ze er wel weer wat (iets te veel Haha!) tempo in, gelukkig. Bij het laatste groompunt dronk ze eindelijk wat, ik heb wel de hele rit gecontroleerd, maar ze had geen last van uitdroging. Flink wat wortels en appels naar binnen gestouwd Haha!
Na het laatste groompunt bij twee meiden aangehaakt die ook alleen nog stapten en zo rustig naar de finish gereden. Bij de finish had ze weer een hartslag van 60 Lachen

Tussendoor even lekker afgespoeld en wat in de schaduw gestaan. Het was zó warm en ik had zó'n koppijn... Verdrietig
Bij de nakeuring een hartslag van 49 Lachen en locomotie was ook goed, vanochten een A en na de rit ook weer Lachen Helaas werd Keep afgekeurd op locomotie (terwijl ik er toch echt een paar slechter heb zien lopen Rolleyes ) Jammer jammer jammer... Ach gut

Pff... zit nu thuis met een groot glas koude ranja, hopend dat de hoofdpijn wegtrekt. Ben wel vreselijk trots op de pony dat ze het allemaal volhield vandaag!!

MSQuincyTE

Re: 31 km bij 31 graden... Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 15:47

Het was echt heel erg warm voor jullie hier in het noorden niet normaal meer

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 15:58

Gefeliciteerd met jullie goed uitgereden rit! Leuke foto's ook, en knap van Tammy dat ze het zo goed deed! Pling

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:03

Leuke foto's. Fijn dat jullie de rit goed uitgereden hebben, jammer dat Keep afgekeurd is.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:05

Hier in het bos was het wel aangenaam rijden maar ik kan me voorstellen dat het in het open loeiheet was.
Extra knap dat je hem netjes heb uitgereden

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:10

Het was warm he! Ik heb tijdens de rit ook een dipje gehad, paard wou uiteindelijk ook niet meer. Maar gelukkig was dat maar een tijdelijk iets. Heb je trouwens nog voorbij zien rijden! Haha!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 16:12

Had jij toevallig een rood hoofdstel?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:12

nope blauw, ga straks ook wel even een verslagje maken met foto's. Zat ook niet op het paard, herrinder je alleen nog omdat ik exact dezelfde cap heb Tong uitsteken

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 16:14

ahaa Lachen Ben benieuwd. misschien herken ik je dan wel Ja

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:19

Supergoed!! Echt een prestatie hoor met die warmte, en wat een nette hartslag dan steeds! Jullie zien er erg stoer uit in het blauw Cool
Pff ik heb nog aan je gedacht toen ik zeiknat van het zweet van Romeo afstrompelde na mn dressuurproeven Knipoog

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:24

Wat warm zeg! Gefeliciteerd! Een stalgenote heeft hem ook gereden vandaag ben benieuwd hoe het haar verlopen is. Heb je zelf wel genoeg gedronken? Je hoofdpijn is vast door uitdroging. God ik mis het wel hoor dit seizoen doe ik niet mee vanwege mijn zwangerschap. Hoop het volgend jaar goed in te halen Knipoog

ofirsuzzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:39

Gefeliciteerd!!
En dat met deze hitte, super dat je hem toch uitgereden hebt.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 16:41

De hoofdpijn is gewoon door de zon, heb ik wel vaker last van Knipoog Ben flink volgestopt door mijn grooms Haha!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:45

Van harte met jullie eerste 31 goed gekeurde KMs!!!

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:02

Ja wat was het warm he? Kwam terug in Friesland en daar waaide het lekker...in Onstwedde was het op een gegeven moment windstil en benauwd... Al enig idee of we binnen de tijd zijn gefinisht? Ik dacht eigenlijk dat we het net niet hebben gehaald... maar ja, vind het eigenlijk al een super prestatie van de pony's dat ze al die kilometers hebben gelopen vandaag en dan ook nog met een goede hartslag en nakeuring eindigen!

(ik was die ook stapte...met het roze hoofdstel op het vosje Haha! )

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 17:04

He wat leuk, ook op bokt? Haha! Ik heb geen idee hoe we zijn geeindigd.. De uitslag staat er nog niet op..

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:47

Gefeliciteerd!!! Leuk je even gezien en gesproken te hebben! Ik ben blij dat jullie zo'n fijne rit gehad hebben, met uizonderin van de warmte en dazen. Knipoog

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:50

Kom net schoon onder de douche weg en plak alweer... Wat een warme dag.. Maar wel erg gezellig en volgens mij ben ik weer wat bruiner geworden Haha!

Jullie hebben je er kranig doorheen geslagen, helemaal top OK dan! Een goede start van dit seizoen Cool Balen dat Patricia en Keep niet door mochten Verdrietig

Enne, hopelijk ben ik er in september weer bij (zal ik ook weer je taxi chauffeur zijn Schijnheilig ) Haha! Haha! Haha!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:51

Jeddah hoe was jou rit

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:55

Gefeliciteerd Wendy. Goed gedaan met dat broeierige weer.
Op naar de volgende 31 km's

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 19:58

bloemkooltje schreef:
Kom net schoon onder de douche weg en plak alweer... Wat een warme dag.. Maar wel erg gezellig en volgens mij ben ik weer wat bruiner geworden Haha!

Jullie hebben je er kranig doorheen geslagen, helemaal top OK dan! Een goede start van dit seizoen Cool Balen dat Patricia en Keep niet door mochten Verdrietig

Enne, hopelijk ben ik er in september weer bij (zal ik ook weer je taxi chauffeur zijn Schijnheilig ) Haha! Haha! Haha!

Ik ben ook een tinje (rood)bruiner geworden Haha! En ja, tuurlijk mag(moet Haha!) je mee!!

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 20:10

Gefeliciteerd Wendy! Nou ja, nogmaals dan. Haha!
Onderweg ook goed aan jezelf denken he! Goed drinken enzo. Hoop dat je hoofdpijn snel over is.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 10:19

Wendy, jullie hebben het super gedaan.
Van harte OK dan!

Jammer dat jullie een ietsje te langzaam zijn gegaan, maar 'To finish is to win'!! Alhoewel te langzaam op een draver wel heel raar klinkt Knipoog Tong uitsteken

Buuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:36

Leuk verslag heb je gemaakt en leuke foto's. Wel super hoor dat jullie de hele rit hebben uitgereden. Ik zat uitgeteld thuis. Die hoofdpijn kan ik mij goed voorstellen. Ben nog niet zo up to date met endurance maar als ik jou verslagen lees pik ik vast wel wat op. Super hoor!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 17:20

Wie weet wie de fotograaf is die gisteren bij de fietsbrug (wit met rood, ook wel Naober's Badde) foto's heeft gemaakt? Wij staan er op en willen die foto's zo graag!