Vanochtend om 7 uur Tammy op de trailer gezet en vertrokken richting Onstwedde. Rond acht uur daar aangekomen, het was inmiddels al 21 graden... Gelijk even Patricia opgezocht en gemeld bij het secretariaat. Toen op naar de voorkeuring. Nog even gezwaaid naar Carola
Tammy had het warm, zelfs in de manege was het benauwd. Hartslag 52 en de melding goed te koelen, omdat ze al warm aanvoelde. Na een zeer korte voorbespreking gaan zadelen, om 9u40 mochten we starten. Eerst nog even op de foto
De laatste aanpassingen..

Nee hoor, ik was helemaaaaaal niet zenuwachtig!

Samen met Patricia en Keep

Het eerste stuk tot de p/a ging goed, warm, maar het was te doen. Alleen vreselijk veel dazen
Ondanks de spray was het echt vreselijk. Misschien toch eens denken aan een vliegendeken voor onder het rijden. Hartslag was 60 dus ik mocht door, maar we hebben lekker rustig aan gedaan en nog even gekoeld.
Na de p/a werd het echt zwaar. Inmiddels bijna 30 graden en ik was aardig gaar. Voor het een na laatste groompunt had Tammy echt een dipje, ik moest haar gewoon aansporen
Tot het laatste groompunt ben ik voorop gegaan en had ze er wel weer wat (iets te veel
) tempo in, gelukkig. Bij het laatste groompunt dronk ze eindelijk wat, ik heb wel de hele rit gecontroleerd, maar ze had geen last van uitdroging. Flink wat wortels en appels naar binnen gestouwd
Na het laatste groompunt bij twee meiden aangehaakt die ook alleen nog stapten en zo rustig naar de finish gereden. Bij de finish had ze weer een hartslag van 60
Tussendoor even lekker afgespoeld en wat in de schaduw gestaan. Het was zó warm en ik had zó'n koppijn...
Bij de nakeuring een hartslag van 49
en locomotie was ook goed, vanochten een A en na de rit ook weer
Helaas werd Keep afgekeurd op locomotie (terwijl ik er toch echt een paar slechter heb zien lopen
) Jammer jammer jammer...
Pff... zit nu thuis met een groot glas koude ranja, hopend dat de hoofdpijn wegtrekt. Ben wel vreselijk trots op de pony dat ze het allemaal volhield vandaag!!