Bekken niet kunnen kantelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Bekken niet kunnen kantelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 20:54

Zoals de titel al zegt:
Ik kan mijn bekken niet meer kantelen en zit vast in mijn onderrug. De oorzaak is een medische, maar welke dat weten ze nog niet. Ze hebben vermoedens, maar er moeten eerst meer bewijzen zijn voordat het bevestigd kan worden. Ik heb wekelijks fysio, maar ook hij krijgt het niet echt losser.
Ondertussen zit ik er maar mooi mee, want het paardrijden is nu niet echt een pretje. Ik zit namelijk nu op mijn ...piep... en dat voelt niet prettig.. Bloos Je gaat je dan weer verhouden en al met al wordt het paardrijden een rommeltje en een grote frustratie voor mezelf.
Wie herkent dit en heeft goede tips voor me?

901823

Re: Bekken niet kunnen kantelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 20:55

Ik kan ook mijn bekken niet kantelen, ik volg het even. Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 21:31

Ik kan het ook niet. Ik loop er nu bijna 9 maanden mee, maandag moet ik naar het ziekenhuis voor foto's en CT-scan. Daarna nog een afspraak maken met de neuroloog. Als er iets uitkomt laat ik weten wat er is.
Bij de osteopaat ben je ook al geweest?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 21:52

Nee, daar ben ik nog niet geweest. Ik ben vorig jaar naar een orthomanueel arts geweest en die heeft toen een aantal wervels recht gezet. Deze klachten zijn later ontstaan in oktober 2006. Mijn Ha en fysio weten het eigenlijk niet zo goed meer, maar ik zit er mooi mee.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 09:28

Ben je al eens bij de manueel geweest? Die mag namelijk meer dan een Fysio.Ze kraken je botten, dit doet trouwens geen pijn hoor, je voelt alleen een knapje.
Mijn rechter bekken zit regelmatig vast en dat krijgt de Fysio niet los maar de Manueel wel.
Ik sta ook niet goed, draai mijn linker bekken naar voren waardoor rechts vast komt te zitten. Dit komt weer doordat mijn rechterbeen minder sterk is, mijn buikspieren rechts minder sterk zijn en ik dat dus ga compenseren met links. Waardoor rechts nog slapper wordt. Nu is het goed, train ik mijn rechter been en buikspieren en gaat het stukken beter.
Misschien is Core Rythms ook wel iets voor je, daar worden je bekken ook heel erg los van.Bij mij heeft het geholpen.
Ik hoop voor je dat ze kunnen vinden wat het is.