Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Doorzitten met stijgbeugels
Springen
Handen stilhouden
Deftig opstappen
Aansingelen vanop het zadel
Bergje schreef:Citaat:Doorzitten met stijgbeugels
Springen
Handen stilhouden
Deftig opstappen
Aansingelen vanop het zadel
Als ik heel eerlijk moet zijn, dan vind ik doorzitten, springen en aansingelen van bovenaf niet belangrijk. Fatsoenlijk opstappen en je handen stilhouden is wel belangrijk. Het klinkt alsof het hem niet zoveel boeit. Misschien is het eens goed om een ander les te laten geven, er zal vast wel een instructrice in de buurt zijn die een half uurtje kan. Met veel stappen heb je idd zo een uur gevuld!
Het lijkt me ook niet leuk voor hem als jij negatief bent en niet leuk voor jou als hij ongeinteresseerd is/lijkt.
monia schreef:Waarom rijdt je ex eigenlijk paard? Ik kan me niet inbeelden dat hij het leuk vindt op deze manier...

Ik bedoel, na 4 jaar nog niet netjes kunnen opstijgen is niet zo goed.
Citaat:De bedoeling is om weer op te bouwen zodat hij een privelesje aankan van een halfuur zodat ik hem correct kan berijden. (...) Ik ken wel iemand die priveles aan huis geeft maar Fille kan nu max 10min draven en geen galop.
Dan kan een paard echt wel aan, hij loopt meer in de wei op een dag dan een half uurtje in zo´n les!
Zowel met betrekking tot ´omgang met het paard´ als rijden. En dat het paard een peesblessure heeft gehad, dat je daarom wil dat ze nog niet galopeert en rustig 10 minuten draaft.
Armaris schreef:Fille wordt weer bereden en ik kan momenteel maar 1x per week,dus zei ik mijn ex:rij jij dan in de week 1x
We rijden op de parelli manier en hij vroeg :
hoe moet ik hem laten stappen?
hoe moet ik hem laten draven?
elanor schreef:Kan het misschien zijn dat jouw manier van lesgeven niet zo heel erg goed bij hem overkomt?Ik bedoel, na 4 jaar nog niet netjes kunnen opstijgen is niet zo goed.
Misschien is het juist een heel goed idee om hem een les te laten nemen bij iemand anders! Daar let hij misschien meer op/ doet meer z´n best ofzo als iemand anders het hem uitlegd?
In elk geval (al is dat een wat andere situatie) had ik als mijn moeder me les wilde geven of iets uitlegde ook altijd zoiets van: ´jaja, maar jij bent m´n moeder...´Ook al deed ze het nog zo goed en had ze nog zo gelijk!
Het leren wordt misschien mee gestimuleerd door iemand anders dan z´n exvriendin.
Citaat:En ik denk echt niet dat je hoeft op te bouwen naar een les van een half uur waarin je het meeste stapt hoor.Dan kan een paard echt wel aan, hij loopt meer in de wei op een dag dan een half uurtje in zo´n les!
En als je wilt kalm aan wil doen nav de peesblessure kun je echt wel aan die instructrice vragen of ze daar rekening mee wil houden.
Mijn tip: lekker aan die instructrice uitleggen wat het geval is: je vriend rijdt al lang maar het vlot niet zo. Dat je graag wilt dat er met name aan je vriend gewerkt wordt en iets minder aan het paard.Zowel met betrekking tot ´omgang met het paard´ als rijden. En dat het paard een peesblessure heeft gehad, dat je daarom wil dat ze nog niet galopeert en rustig 10 minuten draaft.
No problemo toch?