flapperdende benen+bonken in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MeesMo

flapperdende benen+bonken in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 10:37

Hoi allemaal ik heb een probleem,
In stap liggen mijn benen gewoon tegen het zadel maar in de draf als ik ga staan gaan mijn benen allebei naar voren, hierdoor heb ik een erg onrustige zit en dit vind ik erg vervelend.

En in de galop bonk ik heel erg. ik kan kleine stukjes wel goed blijven zitten maar het is toch niet erg fijn, Niet voor mijn paard en niet voor mij! Wie kan mij helpen?

jayva

Re: flapperdende benen+bonken in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:39

ik zou zitles proberen

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:40

zonder zadel proberen te rijden dan kan je je zit enorm verbeteren
x sharona

utopian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:43

je beugels is een paar gaten korter zetten zodat je vaster zit, en geleidelijk aan verlengen

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:41

utopian schreef:
je beugels is een paar gaten korter zetten zodat je vaster zit, en geleidelijk aan verlengen

jupjup, en zonder zadel zou ook wel een goed idee zijn, maar ik denk dat, als je niet zo'n stevige zit hebt in draf, je het beter eerst zonder beugels zou kunnen doen. En je dan niet te druk maken over je paard, maar gewoon lekker meegaan met het ritme, gewoon ontspannen op je zitknobbel Knipoog gaan zitten, oefenen oefenen oefenen.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:50

Als je opstapt, moet je even in de beugels gaan staan. Dan draai je je hielen naar buiten en ga je zitten. Je benen liggen als het goed is nu recht naar beneden. Doordat je je hielen naar buiten hebt gedraaid, draaien ook je dijen naar binnen. Je komt nu vaster in je zadel te zitten. Ontspan je enkels en houd je benen tegen je paard aan. Wanneer je gaat lichtrijden, denk er dan iedere keer als je gaat zitten aan dat je je hielen naar buiten laat wijzen.
Succes Lachen

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 11:10

Oke dankjullie wel! ik ga het meteen uitproberen!!!

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:42

Ik had ongeveer het zelfde probleem, kon in gallop echt niet fatsoenlijk zitten (stuiter stuiter) en in draf doorzitten was ook een probleem. Ik heb nu een ander zadel, en het gaat perfect kan zo veel beter zitten nu. Bij dit zadel kan ik met mn benen bij de kniewrongen (ik heb korte benen) waardoor ik nu wel steun heb en dus veeel beter zit.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:40

miss helpt het om proberen je paard zeg maar op je kuiten te sturen dus dan moet je je kuiten aanklemmen en flapper je niet zo met je benen

en voor in de galop
doe je ogen is een keer dicht en denk dat je op de wolken zit..( wel makkelijk als je alleen in de bak bent en zkr weet dat de bak dicht is...Clown)

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 19:39

een keer zonder beugels gan rijden. eerst rustig sappen daarna een drafje en als je goed blijft zitten een galo. omdat je nu geen steun van je beugels hebt moet je wel op je zitbeen knobbels gaan zitten anders vlieg je eraf.

do voor de zekerheid wel bijvoorbeeld de eerste keer een halstertouw om zijn nek zodat jij je daaraan kan vasthouden mocht je het gevoel hebben dat je gaat vallen. doe dit dan ook alleen als er iemand bij is.

daarbuiten is het miss handig om het probleem voor te leggen aan je instructeur. en als je die niet hebt een keer zitles te nemen of zo

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 19:47

Ik herken het ook...
Het banketstaaf is dat ik zonder zadel perfect kan rijden, maar met zadel.. bonkt ik als een beginneling.

Ik vind Damber's tip wel een goeie, die gaan we eens uit proberen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:23

Ik meld me ook maar even aangezien ik met hetzelfde probleem kamp.
Ik ben nu idd bezig om zonder beugels te rijden en hierbij vanuit mijn knieen te kunnen lichtrijden. Op deze manier hoop ik niet meer te kunnen steunen (iig niet erg) op de beugels waardoor ik niet ga zwabberen. Alleen moet ik even spiermassa kweken *LOL*
In de galop kan ik idd ook niet niet stilzitten. Idem ga ik zonder beugels rijden en probeer de beweggingen (ook in de draf) op te vangen met mijn heupen (denk dan een swingende dans met je heupen overdreven gezegd) Ik merk zelf bij mij dat dit beter afgaat Lachen
Suc6!