niet kunnen doorzitten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

12luca98

niet kunnen doorzitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 10:22

Huilen Hoi,
Ik kan tijdens de draf niet blijven doorzitten op mijn paard, omdat hij erg hoog opgooit.
Heb een nieuw zadel gekocht (euroriding Luxor) in de hoop vanwege de dikke kniewrongen, of dat mischien helpt. Heb eerst aanmezelf getwijfeld of dat aan mijn rijhouding ligt, maar mijn vriendin constateerde het zelfde, zij kan ook niet blijven zitten. In de stap en in de galop gaat het perfect hij laat zich ook lekker los en komt niet tegen de hand. ons probleem zit dus echt in de draf.
Verdrietig

paardfysio

Re: niet kunnen doorzitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:39

je kan pas lekker gaan doorzitten als je paard voledig ontspannen is rn zoals jij het verteld is dat niet zo.
eerst meer op ontspanning gaan werken en als die voledig is dan kleine stukjes gaan doorzitten.

Zitles is ook nog een optie als de ontspannenheid wel geheel goed is, maar je nog steeds niet kunt blijven zitten.

charlotte1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:05

Hier naar een link van iemand die ook pas een topic had geopend hierover, misschien dat je wat aan die tips hebt :http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=8&t=776159
Succes

mustangbokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:07

ik heb ook een tijdje gereden op een paard dat echt moeilijk uit te zitten was in draf omdat ie zich nogal hard afzet. Een echt wondermiddel heb ik niet gevonden. Ik probeerde hem eerst licht te rijden en hem goed rond en ontspannen te laten draven. Als dat bereikt was probeerde ik zo lang mogelijk ontspannen te zitten en van zodra de boel uit elkaar dreigde te vallen, begon ik maar meteen weer licht te rijden, totdat alles weer onder controle was

sjnien1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:39

Ik heb mijn paard nu bijna een jaar, ze wordt nu bijna 5, en eigenlijk kan ik nu pas een beetje op haar doorzitten, omdat ze nu pas ontspand. Ik ben eers begonnen met doorzitten vanuit de stap naar het aandraven. Dit is een stuk minder belastend dan wanneer je vanuit het lichtrijden opeens gaan doorzitten. Dit stukje steeds een beetje meer uitbouwen en op een gegeven moment kon ik zelfs vanuit het lichtrijden gaan doorzitten.

annelies19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:14

ik heb met lesrijden een keer een goede oevening gedaan voor het doorzitten en bij mij werkt het echt het is alleen de eerste keer wel een beetje eng.
eerst moet natuurlijk het paard wel goed ontspannen zijn als hij dat eenkeer is doe je in stap je beugels uit en draaf je aan zonder licht te gaan rijden, als je draaft doe je, je ogen dicht en ontspan je,je en cosentreer je,je op de beweging van je paard die gaat van links naar rechts. als je goed blijft zitten doe je,je ogen weer open en prbeer je deze houdin en beweging aan te houden. de eerste keer kun je het denk ik het beste aan de longeerlijn doen zodat er iemand op je paard kan letten.
als je eenkeer door hebt hoe je presies moet blijven zitten zal het veel minder stuiteren.
dit is mijn ervaring met paarden die hoog opgooien en bij mij heeft het echt perfect gewerkt.

Pencill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:12

ik kon eerst ook niet doorzitten.. maar mijn vz paard loopt ook als een kameel... ik ging heel erg klemmen, maar daar werd het niet beter van.. je moet zelf ontspannen zitten, dan zal het al een stuk beter gaan.
doorzitten gaat nu wel.. nu alleen nog mijn bovenlichaam stil kunnen houden... Vork

enne.. oefening baart kunst Knipoog