Bonte Rowan @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Bonte Rowan @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 22:11

vandaag vielen de mussen bijna van het dak,maar ach, de les was al afgesproken en ook stappend en een beetje draven kun je je prima vermaken Ja

Jolieke heeft Rowan nu 2 jaar en heeft hem flink veel geleerd. het gaat zo goed dat de startkaart is aangevraagd, dus binnenkort officieel!
Jolieke heeft wel een paar punten waar ze nog aan moet werken, voornamelijk haar eigen houding is in de 4 maanden dat ik op stage was flink achteruit gegaan Nagelbijten / Gniffelen
Maaaaarr.. daar word weer flink aan gewerkt en tot in den treure herhaald, dus dat is binnenkort helemaal weg als het aan mij ligt en Jolieke weet het zelf ook,maar gewoontes zijn erg moeilijk af te leren helaas.

betrapt met wegdromen Clown

Afbeelding

nog steeds wat aan het inrijden en ze heeft nog altijd niet door dat ik haar op de foto aan het zetten was

Afbeelding

De perfecte foto waar te zien is waar we aan werken, hoofd moet omhoog, hakken omlaag en minder focus op het aan de teugel rijden. zou ik deze foto uitvergroten en op haar kamer hangen met een mantra erbij? Vork

Afbeelding

Uitgestrekte stap waarbij Jolieke net de teugels naar voren moest doen.

Afbeelding

Volgende week mag ze "fijn" zonder beugels rijden om haar wat rechter te krijgen, en haar benen+hak eens lang te krijgen maar dit wilde ik haar vandaag niet aandoen met deze temperaturen.

nou.. barst maar los Nagelbijten / Gniffelen

Chaos

Re: Bonte Rowan @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:13

Geweldige pony. Punten zijn benoemd.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:14

Vind het wel netjes, al heb ik inderdaad wel het idee dat je je erg veel richt op het aan de teugel rijden.

Inderdaad wel super stoere pony

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:16

let inderdaat wle op de hakken de sporen lijken er erg veel onnodig in te zitten

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:20

Ik denk dat met de beugels een gaatje (of 2) langer de been houding al een stuk netter wordt.
Daarnaast vind ik de sporen niet echt een fijn beeld geven, Probeer met minder teugel druk en een meer aangelegd onderbeen je pony nagefelijk te rijden.

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:50

ik moet ook wel eens zonder beugles rijden en echt het is een marteling en ik hou me hooft niet omhoog daar helpt het ook tegn Haha!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:30

Mooi paardje, nek mag wel íets ronden maar verder netjes Knipoog

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:22

Beugels twee/drie gaten langer een stro touwtje aan het zadel en de sporen maar even achter wege laten... En dan aan de longe en op de billen zitten Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 21:21

strotouwtjes hou ik zelf niet zo van,maar die sporen gaan er inderdaad af, het stoort ontzettend dat geprik en ze doet het nu zelfs onbewust Clown

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:28

Leuke pony. Haha!
Commentaar is al gegeven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 09:27

Ik zou wat aan je houding gaan werken ; goed rechtop zitten, schouders naar achteren, géén pianohandjes en ze iets meer dragen, hakken uitdrukken en tenen naar binnen (heb het idee dat je spoor constant in de buik van je pony zit).

En probeer het er wat ontspannender uit te laten zien. Vooral in draf vind ik het er erg opgekropt uitzien.

Leuk paardje hoor ! Enneh, succes.
Xx

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 09:33

het paardje loopt opgekropt, niet over de rug en niet achter vandaan. let daar maar eens op tijdens het lesgeven, uitgestrekte stap moet met hals lengte en hals daling. let op haar strenge handen en op het feit dat ze haar benen lang moet houden. succes met lesgeven.

redstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 09:45

Leuke pony, ik ben gek op bonten, heb ik zelf ook en deze ken ik ook wel, zij zit bij mij bij de ponyclub

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 09:47

het ziet er goed uit, maar probeer iets meer rechtop te zitten, wat al helpt is voor je uit kijken, en meer aan de voorkant los te laten..

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:25

Tarah5 schreef:
Vind het wel netjes, al heb ik inderdaad wel het idee dat je je erg veel richt op het aan de teugel rijden.

Inderdaad wel super stoere pony

ga ik helemaal in mee!

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:27

Hihi je ziet jezelf in de eerste 2 foto's Clown

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:42

@ Lowara met strotouwtje aan het zadel bedoel ik, een touwtje waar ze haar pinken achter moet doen. Dan kan ze haar handen niet zo naar haar lichaam brengen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:50

Als ik dit zie, denk ik dat de ruiter het paard netjes wil laten lopen,of zelfs het paard trainen.
Echter is het de bedoeling dat je jezelf traint en het paard komt vanzelf. Het paard kant alles wel, alleen de ruiter moet leren om het op de juiste manier te vragen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 20:00

ehm nee, paard kon niets Knipoog heeft alles moeten leren.

@ Pearl_tje : zat aan hele andere dingen te denken met strotouwtjes Nagelbijten / Gniffelen

ik zal van de week even nieuwe foto's maken,want deze 2 kunnen het prima Ja

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:03

ik vind het er wel goed uit zien, maar probeer minder te richten op 'aan de teugel rijden.' Op sommige foto's zie je nog wat spanning, maar het gaat vast goedkomen Lachen